Bekijk volle/desktop versie : Als voruw zijnde geen kinderen kunnen krijgen,



Pagina's : [1] 2

25-08-2011, 22:56
Correctie; Vrouw! (Sorry)

hoe zou je daarmee omgaan?

25-08-2011, 22:58


Is heel moeilijk.

Vooral de eerste paar jaar vond ik het moeilijk.
Mij zus kan al 15 jaar geen kinderen krijgen, ze heeft wel hamdoelilah geadopteerd.


25-08-2011, 23:01
daar kun je alleen over meepraten als je het zelf meemaakt denk ik. ik weet niet hoe ik me dan zou voelen of wat ik dan zou denken of doen in zo`n situatie.

25-08-2011, 23:05
Voor dat ik was getrouwd had ik waarschijnlijk gezegd dat het me niet veel uitmaakte, maar nu ik moederschap heb ervaren, kan ik me niet voorstellen dat iemand daar bewust voor kiest.
Voor vrouwen die een kinderwens hebben denk ik dat het heel pijnlijk is, vooral als je ermee word geconfronteerd kan het me eigenlijk niet voorstellen wat zij voelen of wat er bij hun omgaat

25-08-2011, 23:06



Citaat:
Is heel moeilijk.

Vooral de eerste paar jaar vond ik het moeilijk.
Mij zus kan al 15 jaar geen kinderen krijgen, ze heeft wel hamdoelilah geadopteerd.

Hoe kwam je erachter dat je geen kinderen kon krijgen? Als ik te persoonlijke vragen ga stellen, moet je het zeggen hoor .. En wat heeft je erdoorheen gesleept?

Hamdoelilah is een kind adopteren nog een optie.. Maar ook dat lijkt me nog moeilijk.

25-08-2011, 23:06

Citaat door dropje1980:
Is heel moeilijk.

Vooral de eerste paar jaar vond ik het moeilijk.
Mij zus kan al 15 jaar geen kinderen krijgen, ze heeft wel hamdoelilah geadopteerd.

soo leuk, vanwaar heeft ze geadopteerd?

25-08-2011, 23:07

Citaat door xxMeissiexx:
Voor dat ik was getrouwd had ik waarschijnlijk gezegd dat het me niet veel uitmaakte, maar nu ik moederschap heb ervaren, kan ik me niet voorstellen dat iemand daar bewust voor kiest.Voor vrouwen die een kinderwens hebben denk ik dat het heel pijnlijk is, vooral als je ermee word geconfronteerd kan het me eigenlijk niet voorstellen wat zij voelen of wat er bij hun omgaat
Ik sluit me hier volledig bij aan

25-08-2011, 23:07
Ik ken 2 vrouwen waarvan de doktoren een kind hadden uitgesloten. Zij zouden echt GEEN kinderen meer krijgen. 1 van hen is zelfs naar het buitenland gegaan voor onderzoeken. Niets heeft geholpen.

Na ZOVEEL jaar hebben zij beiden kinderen! 1 heeft een dochtertje en de ander een dochtertje en zoontje.

Als Allah Soubhanahoe waTa3alla wil dat jij een kind krijgt of geen.. Dan zal dat zo zijn.

Gair insha Allah.


- Ik weet niet hoe ik ermee zou omgaan.. Ik ben namelijk dol op kinderen.. Ik zal wel heel veel du3a doen -

25-08-2011, 23:08

Citaat door zouzou7t:
daar kun je alleen over meepraten als je het zelf meemaakt denk ik. ik weet niet hoe ik me dan zou voelen of wat ik dan zou denken of doen in zo`n situatie.
Ja dat klopt inderdaad. Dan kun je namelijk echt uit ervaring spreken. Hamdoelilah, kan ik ze nu nog krijgen hoor, alleen ik loop wel een risico dat dat straks niet meer zo is..

25-08-2011, 23:10

Citaat door xxMeissiexx:
Voor dat ik was getrouwd had ik waarschijnlijk gezegd dat het me niet veel uitmaakte, maar nu ik moederschap heb ervaren, kan ik me niet voorstellen dat iemand daar bewust voor kiest.
Voor vrouwen die een kinderwens hebben denk ik dat het heel pijnlijk is, vooral als je ermee word geconfronteerd kan het me eigenlijk niet voorstellen wat zij voelen of wat er bij hun omgaat
Soms moet je dingen ook ervaren om zeker te weten dat je het wil. Maar er zijn genoeg vrouwen die het willen, maar die het niet kunnen .. Nee, ik kan me dat nu ook niet voorstellen, maar dat zou inderdaad confronterend zijn. Hoe je het ook wend of keert, er zijn altijd mensen in je omgeving die kinderen hebben, en dat maakt het extra moeilijk als je ze zelf niet kan krijgen.

25-08-2011, 23:11
Ik zou het heel erg vinden,ik denk dat ik zelfs vrouwen met hun zwangerschap niet zou kunnen feleciteren. Geen kinderen kunnen krijgen een van de grootse angsten in mijn leven.
Maar ik zou het aanvaarden als een test van Allah en heel veel doea doen.

25-08-2011, 23:13

Citaat door Gekopbloemen.:
Ik ken 2 vrouwen waarvan de doktoren een kind hadden uitgesloten. Zij zouden echt GEEN kinderen meer krijgen. 1 van hen is zelfs naar het buitenland gegaan voor onderzoeken. Niets heeft geholpen.

Na ZOVEEL jaar hebben zij beiden kinderen! 1 heeft een dochtertje en de ander een dochtertje en zoontje.

Als Allah Soubhanahoe waTa3alla wil dat jij een kind krijgt of geen.. Dan zal dat zo zijn.

Gair insha Allah.


- Ik weet niet hoe ik ermee zou omgaan.. Ik ben namelijk dol op kinderen.. Ik zal wel heel veel du3a doen -
Oh echt waar.., wat was volgens de doktoren de reden dan dat ze geen kinderen konden krijgen? Allah is groot, en heeft ze uiteindelijk toch gegeven wat ze gegund is..

Het is moeilijk, ik denk pas dat je echt kan zeggen wat het met je doet, als je het gevoel ervaart.

25-08-2011, 23:15



Citaat door Mariah:
Ik zou het heel erg vinden,ik denk dat ik zelfs vrouwen met hun zwangerschap niet zou kunnen feleciteren. Geen kinderen kunnen krijgen een van de grootse angsten in mijn leven.
Maar ik zou het aanvaarden als een test van Allah en heel veel doea doen.



Dat lijkt mij ook moeilijk inderdaad, geconfronteerd worden met zwangere vrouwen. Als ik erover nadenk, verstikt dat me gewoon. Maar inderdaad, als je ze niet kunt krijgen dan heeft Allah het zo gewild ..

25-08-2011, 23:41
daarom vind ik sommige vrouwen vrij irritant als ze steeds praten over hun zwangerschappen, en hoe geweldig dat is en hoe blij etc.. nietwetend dat er vrouw tussen kan zitten die kapot gaat vanbinnen omdat zij geen kindjes kan krijgen.

ik vind persoonlijk, je mag je geluk en blijheid natuurlijk wel delen, maar blijf bescheiden en overdrijf het niet.

25-08-2011, 23:47
Dan adopteer je toch uit Somalie, ze hebben je hard nodig.

Pagina's : [1] 2