Bekijk volle/desktop versie : schoonouders bezoeken, hoe vaak??!



Pagina's : [1] 2 3 4 5

25-08-2011, 00:47
Beste mensen
Ik ben 5 maaanden geleden getrouwd, heb hele lieve man en ook mijn schoonfamilie is heel aardig en ze zijn allemaal lief hamdoulah.
Ik kan met iedereen wel opschieten. het is alleen zo dat ik de eerste 4 maanden heel vaak op bezoek ging bij mijn schoonouders, dus zeker wel 4 tot 5 keer per week, al is het maar voor een klein uurtje per dag. ze vinden het ook heel aangenaam dat ik vaak bij ze kom. Het is alleen zo dat ik de laatste periode gewoon wat meer tijd thuis wil door brengen, heb het beetje druk en op een gegeven moment wil je als persoon ook gewoon vaker thuis zijn en je eigen ding kunnen doen, de behoefte die ik nu heb vind ik niet meer dan normaal.
de eerste maanden en weken van je huwelijk is het vanzelf sprekend dat je vaker langs gaat en vaker daar blijft eten maar na een tijdje wil je jezelf even terug trekken in je eigen huisje en omgeving. dus heb ik besloten om wat minder te gaan.
Dus de laatste paar weken ga ik 1 of 2 keer per week op bezoek naar mijn schoonouders, wat ik dus heb opgemerkt is dat mijn schoonmoeder nu ook anders tegen me doet dan voorheen toen ik wel vaker langs ging. Ze heeft niks gemeens of vreemds tegen me gezegd, maar merk wel dat ze minder tegen me praat, ze negeert me een beetje, en ze is best afstandelijk geworden. Ik doe gewoon normaal tegen haar en heb nog evenveel respect voor haar. Ik snap niet zo goed waarom haar gedrag tegenover mij is verandert. dat ik wat minder op bezoek ga kan de enige reden zijn waardoor ze zich zo gedraagt. Want ik weet zeker dat ik niks verkeerds heb gedaan, hamdoulah.
IK vind haar een lieve vrouw maar vind het wel raar als ze van me verwacht dat ik elke dag langs ga, want ook ik heb mijn eigen taken in het leven die ik moet klaren en ook ik heb behoefte aan een dag niks doen en lekker thuis blijven.

Ik vraag me dan af hoevaak jullie op bezoek gaan bij jullie schoonouders.

25-08-2011, 00:52


Eerst was je daar zowat elke dag en nu heb je die behoefte ineens niet meer. Wou je slijmen in het begin?

25-08-2011, 00:59
Ik snap niet dat je zegt dat het in het begin normaal is dat je zoveel gaat. Waarom is dat zo, om witte voetjes te halen? Je hebt het ze zelf aangeleerd en nu verwachten ze het van je. Juist als je net getrouwd bent, zou ik denken dat je niet iedere dag bij je schoonouders gaat zitten, omdat je tijd met je man wil doorbrengen.

Ontopic; ik ga wanneer ik wil en me dat uit komt. Er is geen vast ritme en geen verplichting. Soms ga ik een paar keer per week, soms een paar weken niet, soms 1 keer per week, soms samen met mijn man en soms alleen. Nooit wat over gehoord, wordt altijd met open armen ontvangen.

25-08-2011, 01:01
eigen schuld.. eerst elke dag en nu 1/2 x pw
hahaha en weeeeeeeeeer zo een topic over schoonouders.. let op er gaan veel wijfen reageren.. dat ze dit ook hebben meegemaakt

25-08-2011, 01:08


Zo was mn vriendin ook, ze ging iedere dag en daarna kotsen ze je ook uit.
Waarom 5 keer pw langs gaan en dan niet? Komt ook raar over, dus heb je zelf een fout gemaakt.
Ik zou heel lief doen tegen je SM en haar zelf uitnodigen, of iets doen. Er is iets wat jij fout hebt gedaan.

25-08-2011, 01:09

Citaat door elmahrouf:
eigen schuld.. eerst elke dag en nu 1/2 x pw
hahaha en weeeeeeeeeer zo een topic over schoonouders.. let op er gaan veel wijfen reageren.. dat ze dit ook hebben meegemaakt
Op welk kamp woon je? Of ben je zigeuner?

25-08-2011, 01:10

Citaat door mizznadoria:
Op welk kamp woon je? Of ben je zigeuner?
Ik ben elmahrouf..

25-08-2011, 01:19

Citaat door elmahrouf:
Ik ben elmahrouf..
Ja vast, let beetje op je taal. Vrouwen zijn geen wijven, tenzij je zelf een wijf bent.

25-08-2011, 01:20
Ten eerste: Je beschrijft dat het vanzelf sprekend is dat een kers verse 3rossa vaker bij haar schoonma langs gaat en dit nota bene 4 a 5 dagen in de week???? Wie heeft je dit wijs gemaakt madamme??
Vind je het gek dat ze nu raar tegen je opkijkt, omdat ze nu denkt van hey, ze is ons zat en dit al na 5 maanden.. Jouw schuld, jij hebt
za3ma na je bruiloft lopen slijmen bij hun en je van je beste kant laten zien, dit door je dagelijkse plakkerige irritante bezoekjes..

Straks gaat ze je man opstoken tegen jouw, pas op

25-08-2011, 01:22
je moet juist vanaf dag 1 jezelf laten zien. en niet na maanden ineens gaan veranderen

25-08-2011, 01:24

Citaat door mizznadoria:
Ja vast, let beetje op je taal. Vrouwen zijn geen wijven, tenzij je zelf een wijf bent.
Lekker boeiend

25-08-2011, 01:27
Gewoon niks van dat gedrag aantrekken, aardig blijven en 1 keer per week gaan. Ze gaat vanzelf wel weer normaal doen. Ik ging eerst ook heel vaak bij mijn ex-schoonmoeder langs en toch liet ze via hintjes vallen dat ze dat niet genoeg vond! Zij had het liefst gehad dat ik daar kwam intrekken.

Het is gewoon zo dat veel moeders/schoonmoeders een saai leven hebben...ze doen weinig bijzonders en een nieuwe schoondochter spicet hun leven een beetje op.

Ik vind trouwens 1 keer per 2 weken meer dan genoeg. 1 zondag bij je eigen ouders, andere zondag bij je schoonouders en de zaterdag met je echtgenoot/gezin wat leuks doen. Het ligt er natuurlijk ook aan of jij werkt en hoe druk jij het hebt. In ieder geval...laat je tot niets dwingen en voel je tot niets verplicht.

25-08-2011, 01:32


ik zou niet opeens van 5x per week naar opeens pats boem 1-2 x gaan. Bouw het gelijdelijk af dan kunnen ze ook wennen. Hun denken nu dat je gewoon ff wou slijmen in het begin

25-08-2011, 01:39
There we go again...

25-08-2011, 01:42
Ik ben pas getrouwd en wij gaan altijd gewoon 1 of 2 keer in de week op bezoek.
Ze verwachten nou niet van ons dat we elke dag komen want dat zijn ze niet gewend

en we wonen 20 min van hun vandaan.

Pagina's : [1] 2 3 4 5