Bekijk volle/desktop versie : 'Arsenal-fans zijn passie verloren sinds de verhuizing naar het Emirates'



24-08-2011, 20:45
Samir Nasri is sinds woensdag officieel speler van Manchester City. De 24-jarige Fransman verbond zich voor vier jaar aan the Citizens, nadat zijn oude en nieuwe club een akkoord troffen voor zo'n 27 miljoen euro. Op de website van City zegt Nasri in een interview dat hij fantastisch welkom is geheten door de achterban. Zijn nieuwe thuispubliek doet hem terugdenken aan de fans van Olympique Marseille, de club die hij vóór Arsenal jarenlang diende.

“Ik weet dat we vorig seizoen hier met Arsenal met 3-0 wonnen. Ondanks de nederlaag was het publiek fantastisch. Sinds de verhuizing van Highbury naar het Emirates Stadium zijn ze hun passie verloren”, aldus Nasri, die de confrontatie al direct niet uit de weg gaat. Dat hij nu aan de slag kan bij City, noemt hij een flinke opluchting. Even vreesde de Fransman dat een transfer er niet meer in zat.

“Het waren lange, heel lange onderhandelingen en discussies”, aldus de international. “Daarom is dit een grote dag voor mij. Ik was een beetje gefrustreerd, wilde al in de voorbereiding voor City uitkomen. Maar desondanks kijk ik uit naar het samenspelen met nieuwe teamgenoten als Sergio Agüero en David Silva. Dat zijn het soort spelers met wie ik snel een klik zal krijgen.”