Bekijk volle/desktop versie : Ik wil een eigen zaak beginnen



24-08-2011, 16:25
Is het mogelijk om te lenen bij de bank?

24-08-2011, 16:31


Ja, dat hangt van jou situatie af..
Maar heel erg veel succes en Allah ie seger, InsahAllah!

24-08-2011, 16:31

Citaat door Enaa:
Ja, dat hangt van jou situatie af..
Maar heel erg veel succes en Allah ie seger, InsahAllah!
Hoe bedoel je situatie? als ik bijvoorbeeld 3000 euro wil lenen, is dat teveel gevraagd?

24-08-2011, 16:35
Ik zou het even navragen bij de bank, maar ik neem aan dat als het om een bedrag van 3000 euro gaat er niet heel erg veel eisen worden gesteld dan een BKR toetsing en dat ze kijken naar je inkomen. Maar is het niet handiger als je 3000 euro bij een broer, zus, oom, tante of elders leent, scheelt je in het betalen van rente?

Informeer anders even bij een bank ofzo..

24-08-2011, 16:42



Citaat door Enaa:
Ik zou het even navragen bij de bank, maar ik neem aan dat als het om een bedrag van 3000 euro gaat er niet heel erg veel eisen worden gesteld dan een BKR toetsing en dat ze kijken naar je inkomen. Maar is het niet handiger als je 3000 euro bij een broer, zus, oom, tante of elders leent, scheelt je in het betalen van rente?

Informeer anders even bij een bank ofzo..
Ik heb geen inkomen, maar ik heb wel een dure auto.

Nee ik wil echt alleen lenen van de bank, familie kan niet.

24-08-2011, 17:04
Beste Jongen,

Dan verkoop jij je dure auto en zo heb je weer een inkomen en misschien is het ook goed om opzoek te gaan naar werk, InsahAllah.

24-08-2011, 17:11
Lenen doe je toch niet al moslim zijnde. Niet bij de bank tenminste. Begin liever klein en ga vervolgens uitbreiden.

Als je nu leent, met rente(=haram). En je zaak blijkt een succes te worden, dan ga jij en je kinderen later van haram geld leven!

24-08-2011, 18:01
als je heen inkomen hebt dan wordt het heel lastig...inderdaad verkoop je auto dan?

24-08-2011, 18:10
Je moet de bank zien te overtuigen dat zij het geld ooit weer terug zien. Hoe doe je dit? Door een gezond 'waterdicht' plan op te stellen. Kortgevat, je onderneming moet hen overtuigen. Dit geldt meestal voor flinke bedragen. Aan andere kant, elke bank is net weer iets anders en in banktermen is 3000 Euro erg weinig.

Hieronder subsidieregelingen:
http://www.startersunie.nl/subsidiemogelijkheden-voor-startende-ondernemers/

24-08-2011, 18:18

Citaat door Denker:
Je moet de bank zien te overtuigen dat zij het geld ooit weer terug zien. Hoe doe je dit? Door een gezond 'waterdicht' plan op te stellen. Kortgevat, je onderneming moet hen overtuigen. Dit geldt meestal voor flinke bedragen. Aan andere kant, elke bank is net weer iets anders en in banktermen is 3000 Euro erg weinig.

Hieronder subsidieregelingen:
http://www.startersunie.nl/subsidiemogelijkheden-voor-startende-ondernemers/
Dus 3000 euro lenen is niet mogelijk?

24-08-2011, 18:19

Citaat door Enaa:
Beste Jongen,

Dan verkoop jij je dure auto en zo heb je weer een inkomen en misschien is het ook goed om opzoek te gaan naar werk, InsahAllah.


Citaat door Cocochoco:
als je heen inkomen hebt dan wordt het heel lastig...inderdaad verkoop je auto dan?
nee dat is hem juist, die wil ik niet verkopen. Anders had ik dat inderdaad gedaan.

24-08-2011, 19:31

Citaat door MrBoombastic:
nee dat is hem juist, die wil ik niet verkopen. Anders had ik dat inderdaad gedaan.
Tja, het is het ene of het andere. Ik wil niet zo onbeleefd zijn, maar die auto moet toch ergens van worden onderhouden?

Heel veel succes en inderdaad zoals hierboven al is gezegd, denk aan de rente die Haram zijn.

24-08-2011, 22:58



Citaat door MrBoombastic:
Dus 3000 euro lenen is niet mogelijk?
Dat zeg ik niet. Ik doel op grote bedragen. Maar een bedrag van 3.000 zouden ze niet moeilijk moeten doen. Maar ja, wie ben ik? En elke bank is verschillend. Lukt het hier niet, dan misschien wel daar...