Bekijk volle/desktop versie : Kleine Harshatjes recept wie??



24-08-2011, 11:19
Salaam lieve dames,

Ik wil vanond graag van die kleine harshas maken. Heeft er iemand voor mij het recept. Barak allah oefiekoem alvast!!

24-08-2011, 14:18


aah kom op niemand, kan toch niet?!

24-08-2011, 14:40
He meid,

Dit is het recept wat ik gebruik. De hoeveelheid weet ik niet. (3aynek omizanek)

-smida (ik doe zowel dikke als dunne smida)
-boter (ik gebruik roomboter)
-beetje zout
-suiker
-klein beetje bakpoeder
-melk (lauw)

Meng de smida met boter voeg daarna de zout, suiker en bakpoeder bij. Daarna doe je beetje bij beetje de melk erbij totdat het een dik papje is. Daarna maak je bolletjes druk je ze beetje plat en bak je ze op de koekenpan (zacht vuur).

Laat me weten of het gelukt is

24-08-2011, 14:49
Ik ben je erg dankbaar lieve zuster barak aal oefiek. En ik laat je zeker inchallah weten of ze gelukt zijn (ik hoop dat ik het niet vergeet door te geven)

liefs

24-08-2011, 14:53


harcha koekjes

300 gr gries meel
50 gr gesmolten boter
3 eetlp zonnebloemolie
2 eetlp oranjebloesem water
1 eetlp suiker
1 mespunt zout
120 ml lauwwarm water(ligt aan het mengsel
olie om in te bakken
250 gr hete niet koken honing of minder

bereiding: doe de griesmeel,boter,zout,olie,met elkaar tot het een samen hangende mengsel word. voeg suiker ,oranjebloesem water
aan toe en daarna beetje voor beetje water erbij kneed alles tot een stevige deeg ,en druk het deeg uit en steek vormpjes uit of rondjes met een glas .bak de harscha goudbruin en dompel ze in de hete honing .

gr

24-08-2011, 15:00
2 koppen fijne griesmeel
3 eetlp suiker
2 th lp bakpoeder
1/4 th lp zout
1/2 kop melk
1/4 kop grof griesmeel

meng de griesmeel suiker bakpoeder en zout samen in een kom, voeg boter erbij en meng goed met je handen
voeg melk erbij meng het tot een deeg het moet vochtig zijn zo niet voeg 1 of 2 eetlp melk erbij. maak van de deeg balletjes en laat even rusten rol de balletjes in grove griesmeel en maak ze plat niet te dik .maak de gril warm en bak ongv 7 tot 10 min dan doormidden snijden en besmeren met jam of honing of kaas .

laat me weten wat je er van vond

24-08-2011, 16:12

Citaat door sweetymom:
2 koppen fijne griesmeel
3 eetlp suiker
2 th lp bakpoeder
1/4 th lp zout
1/2 kop melk
1/4 kop grof griesmeel

meng de griesmeel suiker bakpoeder en zout samen in een kom, voeg boter erbij en meng goed met je handen
voeg melk erbij meng het tot een deeg het moet vochtig zijn zo niet voeg 1 of 2 eetlp melk erbij. maak van de deeg balletjes en laat even rusten rol de balletjes in grove griesmeel en maak ze plat niet te dik .maak de gril warm en bak ongv 7 tot 10 min dan doormidden snijden en besmeren met jam of honing of kaas .

laat me weten wat je er van vond
Doe ik meid, choukran bezef!!

25-08-2011, 14:30
Faithh en sweetymom de harcha's waren heerlijk!!!! Ik ben jullie erg dankbaar mijn bezoek heeft er van zitten smullen!! Nogmaals dank jullie wel

25-08-2011, 14:45

Citaat door dina_sweety:
Faithh en sweetymom de harcha's waren heerlijk!!!! Ik ben jullie erg dankbaar mijn bezoek heeft er van zitten smullen!! Nogmaals dank jullie wel
geen dank lieverd graag gedaan !

25-08-2011, 16:28

Citaat door dina_sweety:
Faithh en sweetymom de harcha's waren heerlijk!!!! Ik ben jullie erg dankbaar mijn bezoek heeft er van zitten smullen!! Nogmaals dank jullie wel
Graag gedaan!