Bekijk volle/desktop versie : Het kan zijn dat jullie afkeer van iets hebben..



23-08-2011, 15:43
terwijl het goed is voor jullie en het kan zijn dat jullie van iets houden terwijl het slecht is voor jullie.
En Allah weet terwijl jullie niet weten.

(Al Baqarah 2:216)

23-08-2011, 15:46


wala takraho chay-aa wahowa khayron lakoum

23-08-2011, 15:48

Citaat door Flying_Dutchman:
Belangrijkste stukje vergeet je: "God weet het en jij weet het niet."
Je hebt gelijk, ik heb het veranderd.

23-08-2011, 15:49
SubhanaAllaah had ik laatst nog in mijn nickname.

23-08-2011, 16:33



Citaat door Snatch.:
SubhanaAllaah had ik laatst nog in mijn nickname.
Ik krijg altijd zo rustgevend gevoel als ik dat stukje lees

23-08-2011, 18:28

Citaat door Uchiha_Berkania:
terwijl het goed is voor jullie en het kan zijn dat jullie van iets houden terwijl het slecht is voor jullie.
En Allah weet terwijl jullie niet weten.

(Al Baqarah 2:216)
oke.. en waar dacht je aan toen je dit citeerde?

23-08-2011, 18:31

Citaat door _Monica_:
oke.. en waar dacht je aan toen je dit citeerde?
Ik dacht eraan dat wij soms dingen nastreven, omdat we denken dat het iets goeds voor ons zal brengen. Soms lukt het je niet om dit doel te bereiken en zit je er heel erg mee.
Uiteindelijk is Allah de Alwetende en soms houdt Hij juist iets express van je weg omdat het niet goed voor je is. Al besef je dat misschien zelf niet.

Conclusie: Wees altijd tevreden met wat je hebt en accepteer zowel de goede als slechte dingen die je op je pad tegenkomt.

23-08-2011, 18:42

Citaat door Uchiha_Berkania:
Ik dacht eraan dat wij soms dingen nastreven, omdat we denken dat het iets goeds voor ons zal brengen. Soms lukt het je niet om dit doel te bereiken en zit je er heel erg mee.
Uiteindelijk is Allah de Alwetende en soms houdt Hij juist iets express van je weg omdat het niet goed voor je is. Al besef je dat misschien zelf niet.

Conclusie: Wees altijd tevreden met wat je hebt en accepteer zowel de goede als slechte dingen die je op je pad tegenkomt.
Het kan ook een beproeving zijn.. en je geduld word hier op getest..
dat je moet vechten voor wat goed voor je is en laten liggen wat je schaadt.. En hierbij telt natuurlijk ook de vertrouwen in Allah s.w.t.

27-08-2011, 14:28

Citaat door _Monica_:
Het kan ook een beproeving zijn.. en je geduld word hier op getest..
dat je moet vechten voor wat goed voor je is en laten liggen wat je schaadt.. En hierbij telt natuurlijk ook de vertrouwen in Allah s.w.t.


Ja dat kan inderdaad ook.


Citaat door rifinna:
upperduper

27-08-2011, 14:48

Citaat door Uchiha_Berkania:
terwijl het goed is voor jullie en het kan zijn dat jullie van iets houden terwijl het slecht is voor jullie.
En Allah weet terwijl jullie niet weten.

(Al Baqarah 2:216)
idd een mooie vers.
iemand de uitleg van de vers? mss?