Bekijk volle/desktop versie : Ontvoerde vader van Chelsea-middenvelder levend aangetroffen



22-08-2011, 21:50
De vader van John Obi Mikel is weer terecht. BBC Sport meldt dat Michael Obi aangetroffen is in de Nigeriaanse stad Kano en dat hij het naar omstandigheden goed maakt. Mikels vader werd rond 12 augustus ontvoerd, waarna de kidnappers een kleine som losgeld eisten.

De ontvoerders vroegen 90.000 euro van de familie, om vader Mikel weer vrij te laten. De man heeft in Nigeria een eigen transportbedrijf, maar kwam tien dagen geleden niet thuis van zijn werk. De politie werd ingeschakeld en al snel werd duidelijk dat de vader van de Chelsea-middenvelder was ontvoerd. De auto van Mikel senior werd gevonden, maar daar zat Michael niet meer in.

Ondanks dit nieuws kwam zoon John Obi enkele dagen daarop nog wel in actie tegen Stoke City. De middenvelder werd buiten bereik van de media gehouden, maar deed later wel zelf een oproep. “Mijn vader is een oude man, die niemand kwaad heeft gedaan. Ik weet niet waarom hij ontvoerd is en ik vraag de kidnappers om hem vrij te laten”, zei Mikel.

Volgens de Engelse pers werd vader Mikel gekidnapt in de stad Jos en van daaruit verplaatst naar Kano, zo'n driehonderd kilometer noordelijker gelegen. De ontvoerders zouden inmiddels vastzitten op een politiebureau. Het is nog niet duidelijk of het betalen van het losgeld verkeerd is gegaan, of dat er een andere oorzaak kan worden aangewezen voor het einde van de ontvoeringszaak.