Bekijk volle/desktop versie : Salat Istighara



22-08-2011, 10:00
Salam aleikoum,

Omdat ik een keuze moet maken waar ik niet uitkom, heb ik salat istighara verricht.
Het gaat om de keuze of ik voor een toekomst met een bepaalde persoon moet kiezen, of dat ik me van die persoon moet afwenden.

Voor ik het gebed verrichtte, had ik het gevoel dat ik voor die persoon moet gaan. Dat gevoel kreeg ik op onverklaarbare wijze. Toch bleef ergens twijfel aanwezig.

Ik heb het gebed verricht met de intentie dat ik mijn lot in handen van Allah leg (waar het toch al lag) en ik me zou neerleggen bij zijn keuze. Wat die keuze ook mag zijn. Hij weet het beste en daar ben ik van overtuigd. Na het gebed voelde ik rust. Ik kon weer mijn ding doen en mijn hoofd was voor een moment vrij van die persoon en de keuze die ik moet maken.

Daarna begon ik er weer aan te denken en mijn gevoel zegt dat ik voor die persoon moet gaan, dat hij mijn toekomst is, maar dat ik moet afwachten wat er van zijn kant gebeurt.

Ergens ben ik bang dat ik me heb laten beinvloeden door het voornemen dat ik voor het gebed had. Desondanks voel ik een sterk verlangen om die persoon te spreken.

Kan het zijn dat ik me heb laten beinvloeden? Of is het Allah swt die me dit gevoel geeft?

22-08-2011, 10:47


Doe het een paar keer. Ik heb dat ook gehad en ik kreeg een duidelijke indicatie dat ik ervoor moest gaan maar ik twijfelde of het de leiding was van Allah swt of een onbewuste aantrekkingskracht voor die persoon die ik verkeerd vertaal in de leiding van Hem. Ik ga ermee om door mijzelf als een ongelofelijke klootzak te gedragen en kijk dan wat er gebeurd.

22-08-2011, 10:57
Zoals Q-sri al zei, verricht het gebed een paar keer en zie waar het je heen zal leiden. Gair Inscha Allah.

22-08-2011, 11:02

Citaat door Q-sri:
Doe het een paar keer. Ik heb dat ook gehad en ik kreeg een duidelijke indicatie dat ik ervoor moest gaan maar ik twijfelde of het de leiding was van Allah swt of een onbewuste aantrekkingskracht voor die persoon die ik verkeerd vertaal in de leiding van Hem. Ik ga ermee om door mijzelf als een ongelofelijke klootzak te gedragen en kijk dan wat er gebeurd.
Je laatste zin vat ik niet echt maar goed.

22-08-2011, 11:22


Momenteel voel ik precies hetzelfde. Alleen heb ik me voorgenomen om mijn besluit te maken naar aanleiding van hoe het zal gaan.
Dus als alles gemakkelijk gaat zonder moeite dan klopt mijn gevoel zo niet dan denk ik er toch 10x over na voordat ik ja zeg.

Succes meid en gair inshallah.

22-08-2011, 11:28

Citaat door Q-sri:
Doe het een paar keer. Ik heb dat ook gehad en ik kreeg een duidelijke indicatie dat ik ervoor moest gaan maar ik twijfelde of het de leiding was van Allah swt of een onbewuste aantrekkingskracht voor die persoon die ik verkeerd vertaal in de leiding van Hem. Ik ga ermee om door mijzelf als een ongelofelijke klootzak te gedragen en kijk dan wat er gebeurd.
Totdat je haar verliest en spijt krijgt...