Bekijk volle/desktop versie : Nederlanders somber over allochtonen



Pagina's : [1] 2

25-10-2004, 13:12
Uitgegeven: 25 oktober 2004 12:52

DEN HAAG - Nederlanders zijn overwegend somber gestemd over de integratie van allochtonen. Driekwart vreest dat door de toestroom van migranten het sociale zekerheidsstelsel onbetaalbaar wordt, dat er getto's ontstaan en dat de dreiging van het moslimfundamentalisme toeneemt. Dat blijkt maandag uit het rapport In het zicht van de toekomst van het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP).

In 2020 telt Nederland 2,4 miljoen niet-westerse allochtonen, aldus het SCP. Dat is dan 14 procent van de bevolking. Nu zijn dat er 1,6 miljoen (10 procent). Etnische minderheden zullen zich in de toekomst nog meer in de grote steden concentreren dan nu het geval is. Dat zal duidelijk te merken zijn aan de schoolpopulatie en de arbeidsmarkt in deze steden.


Extra spanningen

Een ruime meerderheid van de Nederlanders verwacht dat dit leidt tot extra spanningen tussen autochtonen en allochtonen. Eenderde voorziet verder een verslechtering van de eigen situatie door de aanwezigheid van minderheden. Dat gevoel is aanzienlijk sterker onder laagopgeleide autochtonen dan onder hun hoogopgeleide.

Het is niet alleen kommer en kwel. Meer dan de helft van de Nederlanders verwacht dat in 2020 de meeste etnische minderheden beter geïntegreerd zijn dan nu. Ruim tweederde denkt dat ze er qua werk, opleiding en inkomen beter voor staan dan nu en dat meer allochtone vrouwen een baan zullen hebben.

_________________________________________


Gegroet,

25-10-2004, 13:16


alsof je daar een onderzoek voor nodig had. kom op zeg, het is toch een algemeen beeld sinds 2001

25-10-2004, 13:23

Citaat door thedoc:
alsof je daar een onderzoek voor nodig had. kom op zeg, het is toch een algemeen beeld sinds 2001
Dat is nou wat verveling doet met mensen

25-10-2004, 15:24
kut allochtonen, rot toch op naar jullie eigen land

25-10-2004, 15:30


Door het lezen van diverse inzendingen op de meeste Marokkaanse/islamitische forums ben ik ook somber over de nabije toekomst.
De verhouding tussen diverse bevolkingsgroepen zullen alleen maar verdere spanningen vertonen.

Ik weet dat men mij er hierover verketteren zal, wil ik toch zegen dat assimilatie van de niet westerse allochtonen noodzakelijk zal zijn om geaccepteerd te worden. Elk land vraagt dat tot op zekre hoogte.

25-10-2004, 15:38

Citaat door an3sdej:
Door het lezen van diverse inzendingen op de meeste Marokkaanse/islamitische forums ben ik ook somber over de nabije toekomst.
De verhouding tussen diverse bevolkingsgroepen zullen alleen maar verdere spanningen vertonen.

Ik weet dat men mij er hierover verketteren zal, wil ik toch zegen dat assimilatie van de niet westerse allochtonen noodzakelijk zal zijn om geaccepteerd te worden. Elk land vraagt dat tot op zekre hoogte.
je moet ook wel weten dat het niet aan assimilatie ligt, zolang je een ander kleurtje een niet westerse naam hebt zullen mensen je altijd anders zien. je zal misschien een uitzondering genoemd worden maar nederlander zijn in de zin dat de bevolking je gaat zien in een nederlander zal niet gaan, denk ik. omdat je anders bent. daar kan je niets aan doen. daar moet je mee leren leven. integratie, assimilatie of wel vorm dan ook van aanpassen... u bent en blijft anders

25-10-2004, 15:44

Citaat:
je moet ook wel weten dat het niet aan assimilatie ligt, zolang je een ander kleurtje een niet westerse naam hebt zullen mensen je altijd anders zien.
Ben ik niet met je eens.

Natuurlijk zal er altijd een kleine groep mensen discrimineren op domme huidskleurmotieven, maar dat is in feite een te verwaarlozen groep.

25-10-2004, 15:44

Citaat door an3sdej:
Door het lezen van diverse inzendingen op de meeste Marokkaanse/islamitische forums ben ik ook somber over de nabije toekomst.
De verhouding tussen diverse bevolkingsgroepen zullen alleen maar verdere spanningen vertonen.

Ik weet dat men mij er hierover verketteren zal, wil ik toch zegen dat assimilatie van de niet westerse allochtonen noodzakelijk zal zijn om geaccepteerd te worden. Elk land vraagt dat tot op zekre hoogte.
Natuurlijk, meneer is tegenwoordig capabel dmv gesurf op 't net de toekomst te voorspellen.
Je had 't werkelijk niet gekker kunnen maken...


Heb je nog meer van dit soort lucide opmerkingen ?

25-10-2004, 15:50

Citaat door an3sdej:
Door het lezen van diverse inzendingen op de meeste Marokkaanse/islamitische forums ben ik ook somber over de nabije toekomst.
De verhouding tussen diverse bevolkingsgroepen zullen alleen maar verdere spanningen vertonen.

Ik weet dat men mij er hierover verketteren zal, wil ik toch zegen dat assimilatie van de niet westerse allochtonen noodzakelijk zal zijn om geaccepteerd te worden. Elk land vraagt dat tot op zekre hoogte.
Yeh sure, assimilatie...denk het niet. Laat de Hollanders maar aan ons assimileren, zoals de meeste allochtonen, dat ook hebben gedaan. Het komt van beide kanten of anders niet.

25-10-2004, 15:55

Citaat door an3sdej:
Ben ik niet met je eens.

Natuurlijk zal er altijd een kleine groep mensen discrimineren op domme huidskleurmotieven, maar dat is in feite een te verwaarlozen groep.
we moeten ons niet van de domme houden. je weet net zo goed dat die groep niet zo klein is als je denkt, een kleine groep die het nu uit, maar er is een zeer grote groep die er ook zo over denkt, of bang is. maar dat zullen ze altijd zijn totdat ze de persoon zelf kennen. dus assimilatie werkt pas als men je kent, want van de buitenkant ben je nog altijd de niet westerse allochtoon.
we moeten samen leren leven, en dat niet door assimilatie. het draait om respectatie, acceptatie, en elkaar in waarde laten

25-10-2004, 16:01
De groep die nu reageert doet dat juist omdat er van assimilatie geen sprake is. In sommige wijken is de segragatie compleet, DAAROP reageert men.

De echt extremen die het om "een zuiver arisch ras" gaat is ontzettend klein, dat zijn alleen die domme white-power figuren.

25-10-2004, 16:02

Citaat:
Yeh sure, assimilatie...denk het niet. Laat de Hollanders maar aan ons assimileren, zoals de meeste allochtonen, dat ook hebben gedaan. Het komt van beide kanten of anders niet.
Dit bedoel ik dus TheDoc!!

25-10-2004, 16:04


Overlast Amsterdamse Diamantbuurt niet uitzonderlijk
AMSTERDAM - De problematiek in de Amsterdamse Diamantbuurt, waar een groep van ongeveer twintig jongeren het leven van de bewoners zuur maakt, staat niet op zichzelf. Volgens burgemeester Cohen bevinden zich in Amsterdam tachtig vergelijkbare groepen raddraaiers. De afgelopen week liep de situatie rondom het Smaragdplein in de buurt in Zuid zodanig uit de hand dat een gezin na maandenlange pesterijen zijn biezen pakte.


Maandagochtend gaf de Amsterdamse driehoek (gemeente, politie en justitie) samen met de voorzitter van stadsdeelraad Oud-Zuid aan dat zij de controle over de buurt niet kwijt zijn. Burgemeester Cohen, korpschef Kuiper en de hoofdofficier van justitie De Wit pleitten voor een individuele aanpak, waarbij de overlastveroorzakers kunnen rekenen op een plein- of straatverbod voor onbepaalde tijd.

Ook is er een mogelijkheid voor cameratoezicht, mits de buurt daarmee instemt en gaat de voetbalkooi op het Smaragdplein 's avonds dicht. De driehoek is geen voorstander van een samenscholingsverbod, waar vorige week stemmen voor op gingen, omdat dit ook mensen zou treffen die geen kwaad in de zin hebben.

Hoewel de situatie de laatste maanden alles behalve normaal is in de Diamantbuurt, nam de overlast volgens de driehoek vergeleken met twee jaar geleden een stuk af. In 2002 had de wijk nog te maken met circa honderd raddraaiers in de Van Woustraat. Door een harde aanpak drongen politie en justitie die overlast terug, wat leidde tot diverse aanhoudingen en plaatsing van jongeren in de rijksjeugdinrichting Den Engh.

De groep die de buurt momenteel teistert, bestaat uit een harde kern van vier jongeren. Onder hen is ook een van de overlastveroorzakers die een traject in Den Engh heeft doorlopen. Volgens de driehoek is dit een zorgwekkend gegeven, maar gaat het om een individueel geval.

Politie en justitie zullen de komende tijd het toezicht in de buurt op hoog niveau handhaven en DE opsporing verhogen. Volgens hoofdofficier De Wit beschikt justitie sinds kort over nieuwe wettelijke mogelijkheden om dit soort overlastveroorzakers beter aan te pakken, zoals iemand in voorlopige hechtenis nemen voor vernieling.

Ook vanuit de buurt wordt de komende tijd getracht de overlast tegen te gaan en het veiligheidsgevoel van buurtbewoners terug te krijgen. Zo zal het stadsdeel onder meer ouders van de raddraaiers aanspreken, proberen schade te verhalen en het meldpunt waar mensen hun klachten en verhalen kwijt kunnen intensiveren.

Volgens Cohen zal de driehoek niet rusten voordat de problemen in de wijk zijn opgelost. Hij benadrukte daarbij dat er moet gekeken worden naar een algemene aanpak, om dit soort problemen in andere delen van de stad en buiten Amsterdam de kop in te drukken.

25-10-2004, 16:04

Citaat door an3sdej:
Dit bedoel ik dus TheDoc!!
Dat het van 2 kanten moet komen..?

Je hebt gelijk... Hoe barbaars..!!

25-10-2004, 16:05

Citaat door an3sdej:
Overlast Amsterdamse Diamantbuurt niet uitzonderlijk
AMSTERDAM - De problematiek in de Amsterdamse Diamantbuurt, waar een groep van ongeveer twintig jongeren het leven van de bewoners zuur maakt, staat niet op zichzelf. Volgens burgemeester Cohen bevinden zich in Amsterdam tachtig vergelijkbare groepen raddraaiers. De afgelopen week liep de situatie rondom het Smaragdplein in de buurt in Zuid zodanig uit de hand dat een gezin na maandenlange pesterijen zijn biezen pakte.


Maandagochtend gaf de Amsterdamse driehoek (gemeente, politie en justitie) samen met de voorzitter van stadsdeelraad Oud-Zuid aan dat zij de controle over de buurt niet kwijt zijn. Burgemeester Cohen, korpschef Kuiper en de hoofdofficier van justitie De Wit pleitten voor een individuele aanpak, waarbij de overlastveroorzakers kunnen rekenen op een plein- of straatverbod voor onbepaalde tijd.

Ook is er een mogelijkheid voor cameratoezicht, mits de buurt daarmee instemt en gaat de voetbalkooi op het Smaragdplein 's avonds dicht. De driehoek is geen voorstander van een samenscholingsverbod, waar vorige week stemmen voor op gingen, omdat dit ook mensen zou treffen die geen kwaad in de zin hebben.

Hoewel de situatie de laatste maanden alles behalve normaal is in de Diamantbuurt, nam de overlast volgens de driehoek vergeleken met twee jaar geleden een stuk af. In 2002 had de wijk nog te maken met circa honderd raddraaiers in de Van Woustraat. Door een harde aanpak drongen politie en justitie die overlast terug, wat leidde tot diverse aanhoudingen en plaatsing van jongeren in de rijksjeugdinrichting Den Engh.

De groep die de buurt momenteel teistert, bestaat uit een harde kern van vier jongeren. Onder hen is ook een van de overlastveroorzakers die een traject in Den Engh heeft doorlopen. Volgens de driehoek is dit een zorgwekkend gegeven, maar gaat het om een individueel geval.

Politie en justitie zullen de komende tijd het toezicht in de buurt op hoog niveau handhaven en DE opsporing verhogen. Volgens hoofdofficier De Wit beschikt justitie sinds kort over nieuwe wettelijke mogelijkheden om dit soort overlastveroorzakers beter aan te pakken, zoals iemand in voorlopige hechtenis nemen voor vernieling.

Ook vanuit de buurt wordt de komende tijd getracht de overlast tegen te gaan en het veiligheidsgevoel van buurtbewoners terug te krijgen. Zo zal het stadsdeel onder meer ouders van de raddraaiers aanspreken, proberen schade te verhalen en het meldpunt waar mensen hun klachten en verhalen kwijt kunnen intensiveren.

Volgens Cohen zal de driehoek niet rusten voordat de problemen in de wijk zijn opgelost. Hij benadrukte daarbij dat er moet gekeken worden naar een algemene aanpak, om dit soort problemen in andere delen van de stad en buiten Amsterdam de kop in te drukken.
Wtf heeft dat hiermee te maken ?!

Pagina's : [1] 2