Bekijk volle/desktop versie : Alles en nog wat over de Islam...



Pagina's : [1] 2 3

19-08-2011, 12:50
Salaam wa'ailakoem Lieve Broeders & Zusters !

Ik plaats hier alles wat met de Islam te maken heeft.
Denk aan Hadith, Dua's , Islam pictures & meer.
Plaats mee, al wat nuttig is om met elkaar te delen.

Wa'alaikoem Salaam

19-08-2011, 12:51


Hoe krijg je een huis in het paradijs:
- Herhaal: Soerat al Iglaas 10 keer.

Hoe krijg je een schat in het paradijs:
- Zeg: La hawla Wa La Quwwata Illah Billah..

Hoe wordt een palmboom voor jou in het paradijs geplant:
- Zeg: Soebhana Allah AlAdiem Wa Bihamdiehie.

Hoe krijg je voor iedere letter die je uitspreekt een boom in het paradijs:
- Zeg: Soebhana Allah Wal Hamdoelilah Wa La Illaha il Allah Wa Allahoe Akbar.

Hoe worden al jou zonden vergeven, al is het zoveel als de Zee:
- Herhaal: Soebhana Allah Wa bihamdiehie 100 keer

Hoe kom je los van jou zorgen:
- Herhaal: Hasbiea Allahoe Alladie La illahoewa Alayhie Tawakkaltoe Wa hoewa Rabboe Al archie alAdiem 7 keer

Hoe maakt God jou tevreden met wat je hebt:
- Herhaal: Raddietoe billahie raabban Wa bil Islamie Dienan wa bi Moehammad Nabian Wa rasoelan 3 keer

Hoe vergeeft God jou zonden:
- Herhaal: Asstagfier ullah al adiem Alladie La illaha illahoewa Al Hayyou al qeyyoem Wa attoeboe Illaihie 3 keer.

Hoe krijg je duizend Hasanat en worden duizend van jou zonden weggeveegd:
- Herhaal: Soebhana Allah 100 keer.

Hoe krijg je voor iedere moslim en moslima wa moemien wa moemiena hasana:
- Zeg: Allahoema Igfier Lil moeslimina wal moeslimat wal moemienina Wal moemienat Al ahhyaa min hoem wal amwaat.

Hoe krijg jij dezelfde beloning die jij zou krijgen door de hele koran te lezen:
- Herhaal: Soerat Al Iglaas 3 keer.

Hoe krijg je zoveel hasanat als de troon van Allah:
- Zeg: Soebhan Allah Wa bihamdiehie zienata Archiehie.

19-08-2011, 12:52
Tien manieren waarop je zonden verwijderd kunnen worden

--------------------------------------------------------------------------------

Shaych-oel-Islam Ibn Taymiyyah, rahiemahoellah, heeft gezegd:
"De bestraffing voor een zonde begaan door een gelovige wordt verwijderd op tien manieren:

Hij toont berouw aan Allah (taubah), dus accepteert Allah zijn berouw, want degene die berouw toont voor zonden is als degene die geen zonden heeft.

Hij zoekt vergiffenis bij Allah (istighfar), dus vergeeft Allah hem.

Hij doet goede daden die zijn zonde uitwissen, omdat goede daden de slechte uitwissen.
Zijn gelovige broeders (/zusters) bidden voor hem of vragen vergiffenis voor zijn zonden gedurende zijn leven of dood.

Of ze vragen Allah om hem iets van de beloningen die ze voor hun eigen goede daden ontvangen te schenken, waarmee Allah hem baat.

Zijn Profeet Muhammad, sallallahoe `aleihi wa sallam, bemiddelt voor hem.

Allah beproeft hem met tests op deze wereld die zijn zonde compenseren.

Allah beproeft hem in al-Barzakh (het tussentijdse leven in het graf, tussen de dood en de Dag des Oordeels), wat zijn zonde compenseert.

Allah beproeft hem gedurende de verschillende stadia op de Dag des Oordeels, wat zijn zonden compenseert.

Of de Meest Genadevolle van degenen die genade hebben (Allah) heeft genade met hem.

Degene die deze tien is misgelopen, kan niemand de schuld geven behalve zichzelf.

Imam Ibn Taymiyyah (Majmoo` al-Fatawa)

19-08-2011, 12:57
Hier is een verhaaltje over onze Rasoeloellah (boodschapper van Allah)

Het grote feest.

'Abd Al-Moettaalib was een beroemd Mekkaans stamhoofd. Hij was wijs en edelmoedig. De mensen prezen hem een gelukkig man omdat hij tien zoons had. Hij was bang dat één of meer van zijn zonen in hun kinderjaren zouden sterven. Hij bad tot Allah en zei '' O Allah, als al mijn zonen in leven blijven en opgroeien, zal ik één van hen aan U offeren'' Zo geschiedde het, dat al zijn zoons opgroeiden en de kinderjaren overleefden. 'Abd Al-Moettaalib herrinerde zich zijn belofte. Hij nam ze allemaal mee naar de Ka'ba om er één te kiezen als offer voor Allah. 'Abd Al-Moettaalib had ook een aantal dochters. Zij maakten zich zorgen, omdat één van hun broers spoedig geofferd zou worden., Ze gingen allemaal naar de Ka'ba om te zien welke broer uitgekozen zou worden als offer voor Allah. 'Abd Al-Moettaalib ging naar de priesters van de Ka'ba en vroeg: 'Ik heb aan Allah beloofd om één van mijn zoons te offeren Vertel mij alstublieft wie van mijn zoons geofferd moet worden om mijn belofte na te komen.' De priesters trokken loten en deelden mee, dat 'Abdoellah de gelukkige was. Hij was door God gekozen als offer. 'Abd Al-Moettaalib, getrouw aan zijn woord, stemde toe om 'Abdoellah te offeren. Door dit te doen, meende hij dat de rest van zijn zoons gelukkig zouden leven en dat zijn naam en de familie zouden blijven voortbestaan. Toen 'Abdoellahs zussen hoorden, dat hij als offer gekozen was, begonnen ze te huilen. 'Abdoellah was een vriendlijke en liefhebbende broer. Zowel zin familie als de mensen van Mekka hielden van hem.. De vrienden van 'Abd Al-Moettaalib kwamen naar hem toe en vermaanden hem: '' Offer 'Abdoellah niet. Hij is de knapste en de vriendelijkste van al je zoons.'
'Abd Al-Moettaalib zei: '' Wat kan ik doen ? Ik heb God een belofte gedaan en ik moet mijn beloften aan God nakomen' De priesters dachten over het probleem na en stelden voor: '' De losprijs voor een man is , volgens Arabisch gebruik, tien kamelen. We kunnen loten trekken tussen 'Abdoellah en tien kamelen, en kijken of God tien kamelen als offer aanvaardt in plaats van 'Abdoellah ' Het lot werd getrokken en 'Abdoellahs naam verscheen. Nu twijfelde 'Abd Al-Moettaalib er niet meer aan dat God 'Abdoellah als zijn offer wilde. De priesters stelden voor: '' Abdoellah is een knappe jongenman. Misschien accepteerde God twintig kamelen in plaats van tien voor 'Abdoellah ''. Zodoende werd er nog een trekking gehouden met de naam van 'Abdoellah en de twintig kamelen. Maar weer werd 'Abdoellahs naam getrokken. Het leek erop dat 'Abdoellahs leven geofferd moest worden. De priesters zeiden: '' Laten we het proberen met dertig kamelen. Misschien zal God dertig kamelen als offer aanvaarden, en zal 'Abdoellahs leven gered zijn. ''
'Abd Al-Moettaalib ging er meteen mee akkoord. Het lot werd getrokken en opnieuw was het 'Abdoellah. De priesters voegden er tien kamelen aan toe, en gingen zo door tot 'Abd Al-Moettaalibs familie tenslote honderd kamelen toezegde. Het lot werd getrokken en dit keer werden honderd kamelen geaccepteerd in ruil voor 'Abdoellah. 'Abd Al-Moettaalib en zijn familie waren erg blij met dit besluit. Het leven van hun liefhebbende 'Abdoellah was gered. Iedereen in Mekka was verheugd over het nieuws dat honderden kamelen werden geslacht. Er werd een groot feest gevierd. Iedereen had genoeg te eten. 'Abdoellah trouwde later met Aminah, de dochter van Wahb ibn 'Abdoe Moenaaf. 'Abdoellah en Aminah hadden één zoon, Mohammed. 'Abdoellah stierf voorda Mohammed zes jaar oud was. De mensen vertelden dit verhaal vaak en zeiden dat God 'Abdoellah wou sparen, omdat de laatste profeet in zijn familie geboren zou worden

19-08-2011, 12:59


Verboden om te drinken

In het leven van de Arabieren was het de gewoonte om alcohol te drinken en te gokken. Het was niet gemakkelijk voor hen om hun manier van leven te veranderen. Daarom vroeg Allah hen om hun onwenselijke gewoontes in stappen op te geven. Toen Rasoeloellah eenmaal goed en wel in Medina woonde, kwam de wahi { openbarin } tot hem waarin het drinken van alcoholische dranken totaal verboden werd. Het was het vierde jaar na de hidjra { De verhuizing van Mekka naar Medina }. Rasoeloellah zond een boodschapper door de straten van Medina. De boodschapper riep om: "Luister moslims, Allah heeft het drinken verboden, Allah heeft het drinken verboden." Er waren mensen die hun bekers net volgeschonken hadden; sommigen hadden net te drinken aangeboden gekregen en wilden de eerste slok nemen, en anderen waren al aan het drinken. Maar toen de aankondiging omgeroepen werd, stopten de mensen en luisterden. Ze gooiden hun alcoholische drank weg en braken hun bekers en vaten. Die dag kon je door de goten van de straten van Medina stromen van alcohol zien vloeien. Iedereen kon de alcohol in de straten ruiken. Na deze dag werd er geen alcohol meer gezien of geroken in Medina. Er zijn meer dan veertienhonderd jaar voorbij gegaan sinds Allah het drinken van bedwelmende dranken verbood. Moslims gehoorzamen dit gebod en danken Allah, dat Hij hen voor een kwaad behoedt, dat de gezondheid vernietit, geld verspilt en veel leed in de wereld veroorzaakt.

19-08-2011, 13:04
masha Allah upppppppppppp voor deze topic

19-08-2011, 13:08

Citaat door mijnliefste-:
masha Allah upppppppppppp voor deze topic
Skoukran♥♥ Moge Allah jou belonen
En vergeet niet iedereen mag meeplaatsen!! ♥

18-07-2012, 15:19

18-07-2012, 15:21

18-07-2012, 15:22

18-07-2012, 15:23

18-07-2012, 15:25

18-07-2012, 15:25


http://hadithvandedag.nl/wp-content/uploads/hadithkaart-geld-bezit.jpg

18-07-2012, 15:27
De Profeet (sws) zei:

''Voor hem die het pad volgt om kennis te zoeken,
Allah zal dat pad,
wat naar het paradijs leidt,
vergemakkelijken voor hem. ''

18-07-2012, 15:35

Pagina's : [1] 2 3