Bekijk volle/desktop versie : Klein Vraagje.



19-08-2011, 11:33
Misschien is het een domme vraag, maar mag je je eigen spuug doorslikken.

Ik dacht eerst dat het altijd mocht, maar ik ben gaan twijfelen nadat ik me broer de hele tijd heb zien spugen in de ramadan die volgens mij meer kennis heeft van het geloof. Verder ben ik ook gaan twijfelen na al die vragen van de hollanders.

Alvast bedankt.

19-08-2011, 12:30


deze topic is al bijna 20 keer bekeken en niemand die het weet? Je zou me erg ermee helpen.

19-08-2011, 12:58
Beste broeder,

Vragen zijn niet dom, als je iets niet zeker weet moet je het altijd vragen.( beter altijd vragen aan een geleerde)
Betreft je vraag: je mag je spuug gewoon door doorslikken, stel je voor dan haal je de avond niet, want dan droogt je mond.
Je mag zelfs je mond spoelen met water en dat doe je al met het woedo voor het gebed.(dan de water goed uitspugen)
Je mag niet drinken en eten, dat is wat je niet door de keel mag hebben. Ik denk dat we in ramadan vaak spugen omdat snot in ons keel zit, als je eet en drink voel je dat niet goed. ik zelf spuug het uit, het voelt niet goed. Het is een beetje onsmakelijk nu, maar het moet gezegt worden.
Wat bedoel je met het twijfelen van vragen van nederlanders?

19-08-2011, 13:20

Citaat:
Beste broeder,

Vragen zijn niet dom, als je iets niet zeker weet moet je het altijd vragen.( beter altijd vragen aan een geleerde)
Betreft je vraag: je mag je spuug gewoon door doorslikken, stel je voor dan haal je de avond niet, want dan droogt je mond.
Je mag zelfs je mond spoelen met water en dat doe je al met het woedo voor het gebed.(dan de water goed uitspugen)
Je mag niet drinken en eten, dat is wat je niet door de keel mag hebben. Ik denk dat we in ramadan vaak spugen omdat snot in ons keel zit, als je eet en drink voel je dat niet goed. ik zelf spuug het uit, het voelt niet goed. Het is een beetje onsmakelijk nu, maar het moet gezegt worden.
Wat bedoel je met het twijfelen van vragen van
Heel erg bedankt. Met dat laatste bedoel ik dat mensen vroegen of ik wel spuug mocht slikken, maar ik wist het antwoord niet. Sommigen zeiden dat ze mensen kenden die dat niet deden of keken heel verbaasd toen ik dat zei, maar het was slecht van om hier zo veel aandacht te geven. Ik werk achter de kassa bij een electronica winkel. Het duurt vaak lang voordat er een garantiebon enz is aangemaakt en dan beginnen ze altijd van die gesprekjes met je en nu vooral over ramadan. Je krijgt de raarste vragen en deze was het meest voorkomend. ik weet nu zeker wat ik moet zeggen.

Nogmaals dank voor het antwoord, maar ik ga nu even snel naar het vrijdaggebed.

19-08-2011, 13:29


Graag gedaan.Nederlanders vragen ieder jaar het zelfde en raarste vragen over ramadan. Daarom moeten wij goed kennis doen, om hun vragen goed te kunnen beantwoorden, en wie weet bekeren zij zich tot de Islam.

19-08-2011, 19:57

Citaat door marok_1:
Misschien is het een domme vraag, maar mag je je eigen spuug doorslikken.

Ik dacht eerst dat het altijd mocht, maar ik ben gaan twijfelen nadat ik me broer de hele tijd heb zien spugen in de ramadan die volgens mij meer kennis heeft van het geloof. Verder ben ik ook gaan twijfelen na al die vragen van de hollanders.

Alvast bedankt.
Salamo 3alaykom,

Ook al heb je nu een antwoord gekregen ik zou je toch willen aanraden om een imaam te vragen.
Veel mensen zeggen dit is haram en dit is halal en als je ze om bewijs vraagt dan weten ze geen enkele zin of woord uit de quran of de sunnah als bewijs waarom ze iets haram/halal vinden of zeggen.
Dus vraag een imaam die geeft je gelijk een goed bewijs.

Wa salaam