Bekijk volle/desktop versie : even een religieus vraagje



18-08-2011, 20:58
, “Verberg je goede daden (voor de mensen) zoals je je slechte daden verbergt.” (Abu Nu’aym, Bayhaqi)

geld dit dan ook niet voor bepaalde mensen die virtueel aan zoveel mogelijk mensen willen laten weten dat zij zich onderweg/in de moskee bevinden.?

18-08-2011, 21:03


Ik zou denken van wel

18-08-2011, 21:05
is toch zo hypocriet als het maar kan dan..

18-08-2011, 21:12
Natuurlijk geldt dat ook

18-08-2011, 21:19


Je weet toch niet de intentie erachter, diegene mag toch wel vertellen dat hij/zij naar de moskee is geweest. Maarja niet met de intentie om te laten zien hoe goed hij/zij bezig is.

Maar om mensen nou meteen hypocriet te noemen is ook niet helemaal islamitisch correct

18-08-2011, 21:20

Citaat door Loveyou20:
Je weet toch niet de intentie erachter, diegene mag toch wel vertellen dat hij/zij naar de moskee is geweest. Maarja niet met de intentie om te laten zien hoe goed hij/zij bezig is.

Maar om mensen nou meteen hypocriet te noemen is ook niet helemaal islamitisch correct
vertellen of mededelen is iets heel anders dan het op facebook/ping/msn-naam te zetten..

18-08-2011, 21:22
mensen die dat doen, word hun gebed niet geaccepteerd, ik heb het over mensen die bidden in de moskee of naar alhaj geweest zijn, zodat ze kunnen laten zien dat ze goed bezig zijn. ''ima al3malo biniya'', jou intentie moet goed zijn, als je dat omwille van mensen doet. dan ben je gewoon je tijd aan het verspillen.

18-08-2011, 21:24
vorige keer, stond iemand fotos van zich zelf te maken tijdensit begin van het gebed hahaha

18-08-2011, 21:25

Citaat door Rais-Outalb:
vorige keer, stond iemand fotos van zich zelf te maken toen tijdens begin van het gebed hahaha
neeeee

dat gaat 88 stappen tever

18-08-2011, 21:25

Citaat door HollandseNieuwe:
, “Verberg je goede daden (voor de mensen) zoals je je slechte daden verbergt.” (Abu Nu’aym, Bayhaqi)

geld dit dan ook niet voor bepaalde mensen die virtueel aan zoveel mogelijk mensen willen laten weten dat zij zich onderweg/in de moskee bevinden.?
iemand die een topic gaat openen met erin, ik ga naar de moskee is niet het zelfde als iemand vraagt waar je naar toe gaat en dan daar op antwoord.

18-08-2011, 21:28

Citaat door Rais-Outalb:
vorige keer, stond iemand fotos van zich zelf te maken tijdensit begin van het gebed hahaha
En jij roddelt weer...

18-08-2011, 21:29
ghalil dat is precies wat ik zeg..

18-08-2011, 21:35



Citaat door Nemesis030:
En jij roddelt weer...
Weer??

nee das toch niet roddelen, trouwens jou zin klopt niet denk ik, layst alrbia baba? das geen Arabisch woord hoor baba

18-08-2011, 21:38

Citaat door HollandseNieuwe:
, “Verberg je goede daden (voor de mensen) zoals je je slechte daden verbergt.” (Abu Nu’aym, Bayhaqi)

geld dit dan ook niet voor bepaalde mensen die virtueel aan zoveel mogelijk mensen willen laten weten dat zij zich onderweg/in de moskee bevinden.?
Goede daden dien je niet mee te pronken, maar afhankelijk van de context en intentie, hoeft het geen pronken te zijn.

Als iemand vertelt dat hij verplichtingen uit het geloof nakomt kan dat ook heel relevant zijn. Daarnaast kan het dienen als voorbeeld voor anderen om te volgen of zelfs te overtreffen, inshallah.

18-08-2011, 22:54

Citaat door Rais-Outalb:
vorige keer, stond iemand fotos van zich zelf te maken tijdensit begin van het gebed hahaha
En wat probeer jij met je foto af te beelden?