Bekijk volle/desktop versie : Verder of niet met Thaiboks?



Pagina's : [1] 2

17-08-2011, 02:28
Ik train al sinds mijn 11e Thaiboks, toen ik er al mee begonnen was, was het een droomsport voor me.
Iedereen steunde me, mijn vader was trots op me en wou vooral dat ik verder ga.
Mijn moeder vond het ook geweldig dat ik aan sport deed.
Mijn broers en zussen steunden me ook echt veel.
Heb al aardig veel wedstrijden gespeeld en ik trainde echt letterlijk elke dag. Desnoosd ging ik zelfs eerder weg van school om te trainen. Kortom, ik was niet te stoppen met trainen. Als ik even een dag niet trainde miste ik het algauw.
Alleen heb ik een probleem..
Laatste tijd ben ik me zóóóó aan het verdiepen in het geloof.
Ik ben pas begonnen met hoofddoek dragen, ik besteed meer aandacht aan de Qor'aan, moskee, en allerlei boekjes..
En ik merk echt dat ik heel anders ben geworden dan vroeger.
Vroeger was ik meestal echt een brutale meid en ga maar door, nu heb ik het gevoel dat alles vervaagd wordt.
En dit allemaal is pas na de zomervakantie.
Nu weet dus helemaal niet wat ik moet doen. Ik hou echt super veel van mijn sport, maar ik verdiep me ook zo een in de islam.
Wie heeft er enige tips etc om er wat aan te doen? Ik wil echt vooral niet stoppen omdat ik er zoooo gewend aan ben, maar ergens zegt in me, mijn geloof gaat voor..

17-08-2011, 02:47


Hoe kun je nou twijfelen tussen de Islam en Thaibox

17-08-2011, 03:22
en dat vraag je ons?

wat een mongool, effe serieus.

17-08-2011, 03:25

Citaat door marmita-lover:
Hoe kun je nou twijfelen tussen de Islam en Thaibox

Ja zoiezo gaat Islam voor, alleen een manier om er ook van te minderen is ook mogelijk.

Citaat door Mercedey250:
en dat vraag je ons?

wat een mongool, effe serieus.
Wat reageer je uberhaupt als je met geniale reacties komt .

17-08-2011, 04:25


maar mop, je kan het toch ook combineren?

17-08-2011, 04:37
sinds je 11de, lijk je al op een man ?

17-08-2011, 13:44
je kan toch gewoon allebei? sport is niet haram ofzo ...

17-08-2011, 14:36
ik had ooit gehoord dat thaibox haram is omdat je voor je plezier mensen pijn doet ofzoiets

17-08-2011, 14:39

Citaat door Super_Dude:
Je kan het ook doen uit zelfverdediging of voor je fitheid
allaah ou 3ahlam, voor je fitheid kan je ook andere dingen doen

18-08-2011, 12:52
Normaliter reageer ik nooit op topics, ik lees alleen, lach en geniet maar sorry hoor ik moest even op jou reactie reageren. Ik wilde eigenlijk alleen ff vragen waar jij gewoont hebt?hahahhah je hebt een logica van mijn lievelingskleur onder de tien is woensdagavond. Dansen is ook een sport, en sport is een plicht in de islam dus is dansen halal???

Mensen niet zomaar roepen dat iets halal of haram is zonder enige kennis.

en voor de topicstarter, Thaibox is SOWIESO haram, zowel voor mannen als voor vrouwen alleen jij begaat twee zondes EN je beoefent een sport dat haram is EN je traint vast wel met mannen of wordt door een man getraind die af en toe ff laat voelen hoe je je heup goed moet indraaien bij een low-kick hahah

advies: wa tti siri a hninti le3bi ddama ( dammen) oulla ajrada malha fin kenti sarha hsen lik

18-08-2011, 12:53
P.S. mijn reactie was op die van super_Dude:P

18-08-2011, 14:00

Citaat door chebbmami:
Normaliter reageer ik nooit op topics, ik lees alleen, lach en geniet maar sorry hoor ik moest even op jou reactie reageren. Ik wilde eigenlijk alleen ff vragen waar jij gewoont hebt?hahahhah je hebt een logica van mijn lievelingskleur onder de tien is woensdagavond. Dansen is ook een sport, en sport is een plicht in de islam dus is dansen halal???

Mensen niet zomaar roepen dat iets halal of haram is zonder enige kennis.

en voor de topicstarter, Thaibox is SOWIESO haram, zowel voor mannen als voor vrouwen alleen jij begaat twee zondes EN je beoefent een sport dat haram is EN je traint vast wel met mannen of wordt door een man getraind die af en toe ff laat voelen hoe je je heup goed moet indraaien bij een low-kick hahah

advies: wa tti siri a hninti le3bi ddama ( dammen) oulla ajrada malha fin kenti sarha hsen lik


tuurlijk niet, het is goed, je leert jezelf verdedigen plus het is hartstikke goed voor je lichaam. Als je samen met mannen traint dan is het een ander verhaal dat kan niet das een feit.
maar thaiboks is 100% zeker niet haram maar het is wel aan jou wat jij met jou talenten doet. Je kan het ook misbruiken. dán is het haram. Maar las je het alleen doet omdat je het leuk vind en om je eigen lichaam gezond te houden dan is dat hartstikke goed van jou! de islam moedigt hobby's en sporten aan, maar het is aan jou wat je daar dan mee doet.

en dat het niet mag omdat het geweld is is onzin want:
de profeet sallallaho 3alaihi wa salam heeft gezegd dat 3 sporten heel goed zijn om te kunnen : zwemmen paardrijden en BOOGSCHUTTEN
boogschutten werd vroeger geburikt in de oorlog, ook door de moslims. waarom? om hunzelf te verdedigen en niet om mensen bewust pijn te doen

Veel succes met je keuze meid

18-08-2011, 15:44



Citaat door iemlovetorres:
je kan toch gewoon allebei? sport is niet haram ofzo ...

Ja alleen weet ik niets zeker..

Citaat door xHijabia:
ik had ooit gehoord dat thaibox haram is omdat je voor je plezier mensen pijn doet ofzoiets

Jaa schade brengen aan anderen.. daarom heb ik er ook nu voor gekozen om geen wedstrijden te doen maar gewoon normaal te trainen, conditie opbouwen, want wil niet dat alles voor niets is geweest. Dan kan ik gewoon met een vrouwelijke trainster gewoon nog trainen e.d. Alles in 1 x weggooien is ook zonde..

Citaat door chebbmami:
Normaliter reageer ik nooit op topics, ik lees alleen, lach en geniet maar sorry hoor ik moest even op jou reactie reageren. Ik wilde eigenlijk alleen ff vragen waar jij gewoont hebt?hahahhah je hebt een logica van mijn lievelingskleur onder de tien is woensdagavond. Dansen is ook een sport, en sport is een plicht in de islam dus is dansen halal???

Mensen niet zomaar roepen dat iets halal of haram is zonder enige kennis.

en voor de topicstarter, Thaibox is SOWIESO haram, zowel voor mannen als voor vrouwen alleen jij begaat twee zondes EN je beoefent een sport dat haram is EN je traint vast wel met mannen of wordt door een man getraind die af en toe ff laat voelen hoe je je heup goed moet indraaien bij een low-kick hahah

advies: wa tti siri a hninti le3bi ddama ( dammen) oulla ajrada malha fin kenti sarha hsen lik

Dammen? By the way, ik weet dat met mannen trainen haram is, en wedstrijden ook. Maar sorry, heb echt nergens gehoord dat een sport beoefenen haram is. Wat ik weet is dat het juist goed is om te sporten in de Islam. Sporten is beweging, en beweging is goed, dus niet haram. Maar dat trainen met mannen schaf ik ook wel af, maar zoals ik al eerder zei, ik kan gewoon met een vrouwelijke trainer/groep gaan trainen, en dan gewoon stoppen met wedstrijden.

Citaat door ClassyOne.:
maar mop, je kan het toch ook combineren?

Ja schat, dat probeer ik nu te doen haha. Alleen stop ik wel met wedstrijden etc.

Citaat door atoombom1:
sinds je 11de, lijk je al op een man ?
Nee hoor, sommige zeggen ik lijk wel breder, maar voor de rest lijk ik gewoon puur op een vrouw.

18-08-2011, 15:49

Citaat door iemlovetorres:
tuurlijk niet, het is goed, je leert jezelf verdedigen plus het is hartstikke goed voor je lichaam. Als je samen met mannen traint dan is het een ander verhaal dat kan niet das een feit.
maar thaiboks is 100% zeker niet haram maar het is wel aan jou wat jij met jou talenten doet. Je kan het ook misbruiken. dán is het haram. Maar las je het alleen doet omdat je het leuk vind en om je eigen lichaam gezond te houden dan is dat hartstikke goed van jou! de islam moedigt hobby's en sporten aan, maar het is aan jou wat je daar dan mee doet.

en dat het niet mag omdat het geweld is is onzin want:
de profeet sallallaho 3alaihi wa salam heeft gezegd dat 3 sporten heel goed zijn om te kunnen : zwemmen paardrijden en BOOGSCHUTTEN
boogschutten werd vroeger geburikt in de oorlog, ook door de moslims. waarom? om hunzelf te verdedigen en niet om mensen bewust pijn te doen

Veel succes met je keuze meid
Haha bedankt! Na jouw reactie voel ik me al stukken beter!
Zoiets had ik ook al gehoord, dat de islam hobby's en sporten aanmoedigt. Ik probeer nu wel met een vrouwelijke trainer te trainen, en gewoon in de vrouwengroep. Die bestaat gelukkig ook.
Haha ja inderdaad ik vind het een leuke sport, en ik merk ook dat er echt veel aan me is veranderd.
Heb meer zelfvetrouwen gekregen, heb een beter eetpatroon meegekregen, en het heeft me ook sterker gemaakt Alhamdolilah.

Bedankt voor je advies

18-08-2011, 16:11
haha graag gedaan lieverd lekker doorgaan dan!

Pagina's : [1] 2