Bekijk volle/desktop versie : #4. Vendetta in Dark



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

17-08-2011, 00:39

4# Vendetta in Dark[/FONT][/SIZE]


[SIZE=2][FONT=Arial]Made by -
Goodlife.


17-08-2011, 00:43


Voorwoord.[/SIZE]

Beste leden,
Zoals jullie zien ben ik een nieuwe weg ingeslagen. Nadat ik een paar keer heb geprobeerd een goed verhaal te schrijven en het telkens abrupt werd stopgezet had ik het schrijven opgegeven. Maar op een dag, zat ik vredig aan mijn ontbijt toen twee woorden mij te binnen schoten, namelijk 'Schijn' en 'Verraad'. Ik sprak gelijk mezelf tegen en wist dat ik niet weer aan een verhaal moest beginnen die uiteindelijk toch in het niets zou eindigen. Na dagen, weken zelfs hadden de steekwoorden me nog steeds niet losgelaten. In tegendeel, het was uitgegroeid tot een hele reeks fantasie, zoveel inspiratie had ik nooit eerder gehad. In een week had ik heel mijn ziel blootgelegd aan een stuk papier, mijn gedachtes die volle toeren draaiden hadden zich in de vorm van inkt gevestigd op een simpele voorwerp dat men als schrift benaamd. Ik had er eigenlijk anderhalf schrift voor nodig, en dat in een week! Eerlijk gezegd was ik trots, en dat is dan nogal zacht uitgedrukt. Ik weet dat ik dit verhaal heb geschreven voor niemand minder dan mezelf, maar toch vond ik het te goed om niet te delen. Niet omdat het inhoudelijk perfect is, ook niet omdat het grammaticaal perfect is. Nee ik ben er trots op en vind het fantastisch omdat ik mezelf erin kan terugvinden, mijn ziel en verstand zitten in het verhaal. Mijn eerste verhaal wel te verstaan.

Ik kan jullie alvast meedelen dat jullie niet al teveel moeten verwachten, ik heb niet mijn best gedaan. Als ik dat zou zeggen zou ik liegen, ik heb namelijk een leven mensen, net als ieder ander hier. Toevallig moet ik ook een flinke portie drukte op mijn schouders dragen. Ik heb ieder moment dat ik kreeg voor mezelf gepakt om iedere woord op papier te krijgen, levendig, vrolijk, weg van de plaats waar ik werkelijk was en vol passie schreef ik het verhaal. Ik heb geen rekening gehouden met eventuele lezers en heb dus ook niet uiterst mijn best gedaan om de grammatica perfect te hebben, want immers moet ik tijdens het schrijven van een verhaal niet naar eeuwig ongekende perfectie streven, maar moet ik mezelf toegang tot mijn hart verschaffen en iedere woord met het puurste vertrouwen en liefde op papier zetten.

Na lang getwijfeld te hebben besloot ik het verhaal toch met jullie te delen. Een verhaal met de naam: #4 Vendetta in Dark. Jullie zullen merken dat de hoofdpersonage ongelooflijk wraakzuchtig is. De literaire thriller gaat over de jongedame Nawra El Alawi. Een beeldschone dame met haar zwarter dan alles eerder gezien, de kleur helaas verbergt ze met een hoop troep in haar haar dat zich tot een blonde kleur vormt. Haar ogen bezitten de kleur van de heldere nacht, maar wanneer Nawra een overvloed aan emoties heeft worden haar ogen zo blauw als de oceaan of juist zo duister als haar haar. De warme karakter met de moordlustige wending van Nawra geeft de hoofdpersonage een speciale plaats, haast exclusief.

De karakter van personages vorm ik naar ervaringen. Ik geef ze altijd de persoonlijkheid van iemand die ik al elders ken en vind dat de personage met zo'n persoonlijkheid uitmuntend in zijn taak voldoet. Veel zal ik nog niet over het verhaal verklappen, maar één ding deel ik mee: het is alles behalve langdradig. Aan het begin zul je waarschijnlijk denken, waarom alweer zo'n standaard cliché verhalenlijn? Maar al snel genoeg zal het verhaal een hele onverwachtse wending krijgen Het verhaal start vrijwel meteen met drama en gejank, persoonlijk hou ik niet van verhalen waarbij al die 400 bladzijdes slechts de woorden tranen huilen en gebroken hart voorkomen. Daarom besloot ik mijn verhaal wat anders te maken. Anders dan andere verhalen. Het zal de één waarschijnlijk storen, maar de ander zal er weer bewondering voor hebben.

Het verhaal is een mengeling van vele emoties en genres. Het is dan misschien wel een thriller, maar een flinke portie liefde mag natuurlijk niet missen dames? Ik kijk nu even en zie zo dan dat ik bijna een A4 vol heb aan alleen mijn voorwoord. Unbelievable, hoe erg ik me heb laten gaan dus laat ik er maar snel een einde aan knopen. Naast dat spanning, haat en liefde niet mag missen hebben we natuurlijk nog het verdriet en de humor. Verdriet gaat natuurlijk boven alles. Nou, hell no! Ik heb mezelf zeker de rol als cabaretier gegeven tijdens het schrijven van dit verhaal en hoop dus dat jullie het niet met lege verwachtingen gaan lezen.

Tenslotte wil ik jullie meegeven dat ik het erg op prijs zou stellen mocht je een reactie willen achterlaten, al is het een simpele up. Natuurlijk heb ik liever wel dat je je mening deelt en me op alle mogelijke vlakken bekritiseerd, of het nou positief is of negatief zijn meningen meer dan welkom bij mij. Opbouwende kritiek en motiverende opmerkingen doen me ook niet veel slechts. Ik zal proberen zoveel mogelijk te posten, maar kan niks beloven. Het zou geweldig zijn als ik heel het verhaal in één keer zou posten en dan gelijk jullie meningen kreeg, maar ik weet ook wel dat een menigte aan lezers zich dan stil zou houden en dat is nou juist wat ik wil voorkomen. Poeff, ik heb echt teveel geschreven en veel belangrijke dingen missen zelfs. Dat echter zorgt niet voor slapeloze nachten, ik wens jullie veel geluk en succes toe met het lezen van mijn verhaal.

Kuskus en veel plezier met lezen.

17-08-2011, 00:46
Inhoudsopgave.


































































.

17-08-2011, 00:47
Ik wil jullie wel mededelen dat ik momenteel op vakantie ben en niet geregeld zal kunnen posten. Jullie hoeven je echter geen zorgen te maken over dat het verhaal niet af komt want het is al helemaal uitgeschreven. Vanaf vijf september - mijn vlucht is namelijk vier september- zal dagelijks gepost worden. Mijn excuses voor het ongemak.

17-08-2011, 00:48


[/SIZE]

[SIZE=2][FONT=Franklin Gothic Medium" -->Ik liep door de straten zonder een enkele doel, althans oppervlakkig gezien had ik geen doel. Mijn hart echter wist wel beter. Ik zag de lokale school en glimlachte droevig naar mijn zoon waarna ik hem gebaarde met zijn tante mee te gaan. Ik liep door met een verloren, lege blik in mijn ogen. Je zou eigenlijk denken dat het vandaag een grauwe dag zou zijn, een dag waarop regen in bakken uit de lucht kwam vallen en het licht van bliksem de hemel sierde. Men zou verwachten dat de straten verlaten waren en het gevaar mij op de hielen zat. Je zou denken dat ik er totaal belabberd uit zou zien en van alle kanten medelevende blikken zou krijgen. Maar nee, niets was minder waar. De zon scheen volop, de straten waren zo druk dat het wel leek alsof we sardientjes in een tonnetje waren en overal stonden agenten. Met mijn strakke kledingstijl zag ik er alles behalve belabberd uit en medelevende blikken? De mensen zouden het geloof ik niet eens door hebben als er hier een halve lijk zou liggen.

Ik liep langs de lokale slotenmaker, waarna ik de stomerij trof en dan de Turkse groenteboer, hij groette me waarop ik de groet beantwoordde met een simpel knikje. Tenslotte verscheen de islamitische begraafplaats. Verontwaardigd staarde ik ernaar, en was opeens niet meer zo zeker van mezelf. Wat deed ik hier? Waarom had mijn hart me hier naartoe geleid? Was het überhaupt wel mijn hart, of was het een slecht geweten? Zou ik hier mijn antwoorden krijgen? 'Waarom stel ik mezelf eigenlijk al deze vragen terwijl voorbijgangers me horen? Ik lijk wel een schizofreen,' vroeg ik mezelf hardop af. Ik zag een aantal hoofdschuddende, afkeurend blikken. Het interesseerde mij allemaal niet, het enige wat mij nu zinde was: een antwoord.

Ik zette mijn eerste stap op de begraafplaats, en liep door. Wat deed ik hier eigenlijk? Ik kende niemand die in Nederland begraven is, op Fouad na. Een brok vormde zich in mijn keel. Nee Nawra focus, je bent hier niet voor Fouad! Ik liep en blikte op iedere graf, ik voelde me alsnog verplicht om bij het graf van Fouad te blijven staan. Het was langs het pad en ik hoefde dus niet op de enge grindde zijpaadjes te lopen. Dit was eigenlijk te bizar voor woorden, het was bijna vier uur in de middag op een doodnormale werkdag waarbij ik nu mijn zoon hoorde op te halen en zou moeten koken voor mijn gezin, maar in plaats daarvan was ik op een verlaten begraafplaats zonder enige doel. Ik knielde neer voor zijn grafsteen en opende mijn mond, gek genoeg kwam er niks uit. 'Ik kan niet geloven dat je me dit hebt aangedaan,' begon ik uiteindelijk kil. 'Jij hield van me zei je? Jij zou me alles geven? Waar is mijn geluk dan? Of nee laat ik de vraag anders stellen: waar is het ontbrekende deel van mijn geluk? Als jij me alles zou geven, waarom heeft mijn zoon, onze zoon verdomme dan geen vader? Het doet hem pijn, het doet mij pijn, je had me niet mogen verlaten maar ach, beter had ik niet kunnen verwachten. Je was een nietsnut,' spuwde ik. Al de opgekropte gevoelens van de afgelopen jaren hadden hun weg naar buiten gevonden. 'Toch Fouad, toch wil ik je om vergeving smeken,' begon ik alweer snikkend. 'Het is mijn schuld dat je dood bent, mijn schuld dat je nooit je kinderen succesvol zal zien opgroeien. Alsjeblieft, jij bent de enige waarbij liefde won van wraakzuchtigheid, accepteer mijn excuses. Geef me je zegen, de zegen voor een nieuwe huwelijk. Niemand zal ooit jouw plaats innemen, maar gun Rayan een vader. Alsjeblieft,' fluisterde ik terwijl ik in stilte huilde.

Ik deed mijn ketting af, die ik van Fouad op onze verlovingsgala had gekregen. Gek genoeg heb ik het sinds zijn dood altijd om gehad, zonder voelde ik me zo leeg. Ik voelde me dan zo een verrader, en als er iets is waar ik een bloedhekel aan heb zijn dat wel verraders. Het was een zeldzame ketting, van 46 karaat goud en een grote diamant in het midden die een ovale vorm had. De diamant had een bijzondere kleur, het waren eigenlijk ontelbaar veel kleuren die samen een geheel vormden. Ik wist dat het ding hem een fortuin had gekost maar ik voelde me zo volmaakt ermee, zo begeerd. Ik had gehuild van geluk toen ik het symbool van zijn liefde ontving. Ik legde het op het graf en legde mijn hand op de grafsteen. 'Als je het accepteert dat ik verder ga met mijn leven, neem deze dan tot jou. Maar weet wel dat ik je altijd diep in mijn hart zal sluiten.' Ik draaide me om en liep weg. Een windstoot kwam me tegemoet, het streelde mijn wang hardnekkig en nam mijn sjaal van dunne stof mee. Ik draaide me om en zag mijn sjaal liggen, precies voor zijn graf en het stelde me gerust. Het was een opluchting voor me toen ik zag dat de ketting verdwenen was. Ik richtte mijn hoofd tot de hemel. 'Dank je wel Fouad.'

Verbazingwekkend was dat ik niet naar de uitgang liep maar verder de begraafplaats inliep. Ik was hier tenslotte gekomen voor antwoorden. Alweer ontkwam ik niet aan een flinke windstoot waarbij mijn sjaal sierlijk met de wind mee kronkelde en op een graf dat mijn aandacht trok terecht kwam. Ik liep over een zijpaadje van grind naar het graf. Ik wilde net weer weglopen toen de naam op het graf mijn aandacht kreeg. Met opengesperde open staarde ik ernaar. Graf 4. Monsif El Alawi, 04.04.2004. Ik kon het niet geloven, ik moest het allemaal even laten bezinken. Plots drong alles tot me door, al die mysterieuze brieven, de nummer vier die me overal volgde, het was meer dan duidelijk. Ik keek op mijn horloge, precies op dat moment sloeg de klok vier uur. De geschiedenis zou zich herhalen, alleen dan in een andere jaar want vandaag was het 04.04.2010. Ze wilde zich net omdraaien toen ze besefte dat het te laat was. Ze voelde de loop in haar nek. 'Ben je nu tevreden?' lachte ik vreugdeloos. 'Ja, dat ben ik,' reageerde de man voldaan. Mijn hoofd tolde, en alles leek om me heen te draaien. Ik prevelde een schietgebedje. 'Waarom?' perste ik uit mijn lippen. 'Dat ga ik je allemaal uitleggen schatje, maar alles op zijn tijd.'

17-08-2011, 01:00
Goed begin!!!! Ga maar snel verder!!

17-08-2011, 01:31

[SIZE=2" -->Acht jaar eerder.

Ik hoorde de deur kraken en hoefde niet eens om te kijken om te weten wie de kamer betrad. Ik voelde een grote hand op mijn schouder, die ooit zo warm en vertrouwd voelde maar nu een rilling die me liet huiveren over mijn ruggengraat bezorgde. Alsnog draaide ik me niet om, ik voelde een lichte kus in mijn nek waarna ik hem van me afduwde. 'Nawra, wat is er?' vroeg hij toen hij de tranen op mijn gezicht opmerkte. Ik schudde mijn hoofd en zei met een brok in mijn keel dat er niks is. 'Kom op Nawra, je was de hele dag zo blij maar bij de laatste jurk was je stemming opeens helemaal omgeslagen, vertel me alsjeblieft wat er is,' smeekte hij. Die ogen, ik kon ze niet weerstaan, maar altijd wist ik al dat het te mooi is om waar te zijn. Alweer schudde ik mijn hoofd. 'Ben je bang?' vroeg hij dit keer. Verbaasd hief ik mijn hoofd op. 'Ik bedoel maar ondanks dat het onze huwelijksnacht is ben je me niks verplicht, als je er nog niet klaar voor bent accepteer ik dat,' verduidelijkte hij zijn vraag. Zonder dat hij het door had werd ik helemaal week van binnen. Alweer schudde ik mijn hoofd maar ditmaal positief. 'Ik durf het niet,' loog ik glashard. Hij sloeg zijn armen om me heen en stelde me gerust waarna hij een kus op mijn voorhoofd plantte.

Ik zag dat hij even twijfelde, maar hij schraapte zijn keel vastberaden en sprak wonderbaarlijke woorden uit. 'Er is niets wat ik je niet zou willen schenken, niks dat ik niet zou willen doen voor jou Nawra. Al moet ik door het vuur gaan, moet ik alle andere dierbaren opofferen, dat alles zou ik zonder enige moeite voor jou doen prinses, maar ik vraag slechts een ding terug: Laat mij toe in je hart, ' sprak hij de woorden uit die me erg emotioneel maakten. Ik keek recht in zijn donkere ogen, kon dit werkelijk de kille man zijn die me zo een duister verleden heeft bezorgd?

'Zeg maar wat je wilt en ik geef het je, als iemand je maar ook een beetje pijn doet zal ik diegene vertienvoudigt pijnigen, maar zeg het alsjeblieft gewoon gerust als er wat is. Ik ben geen vreemde maar sinds vandaag officieel jouw echtgenoot en jij mijn echtgenote,' maakte hij af. Gek genoeg was ik gerustgesteld door deze reeks woorden. Ik was er niet vanuit gegaan dat hij loog, misschien was het omdat ik dat gewoon niet wilde geloven, maar misschien kwam het door de blik in zijn ogen. Ik weet het totaal niet, maar wat het ook was het voelde verdomd goed. 'Ik wil mijn ouders,' piepte ik waarop hij me ongelovig aankeek. 'Je hebt me nooit over je familie verteld, ik wil je niet van streek maken maar wil je me vertellen over je familie?' vroeg hij twijfelend, bang dat hij me van streek zal maken. Bij het aandenken aan mijn familie verscheen er een warme glimlach op mijn gezicht.
'Mijn familie was het beste wat me ooit is overkomen,´begon ik ´ze waren zo anders dan de meeste Marokkaanse gezinnen. Mijn vader werkte als huisarts en mijn moeder was oprichter van een goede doel en tevens werkte ze als pedagogisch medewerker bij de kinderdagverblijf voor kinderen met een handicap. Ik had twee zussen Rawda en Sawda, drie broers Mounir, Monsif en Yasser en een zusje Faiza en broertje Faysal die een tweeling vormden. Ondanks onze brede inkomen wilden mijn ouders niet dat we tussen de zogenaamde kakkers zouden opgroeien dus woonden we in een achterstandswijk. Het was op zich goed voor ons en liet ons de realiteit onder ogen komen, we zagen de verschillen tussen ons en de andere bewoners en leerden tevreden te zijn met onze bezittingen. Mijn broers Yasser en Mounir echter kwamen terecht op het slechte pad. Ze verdienden een overvloed aan geld maar op een slechte manier, kort daarna volgden mijn zussen en ik,'ongelovig onderbrak Fouad mij. 'Wees maar gerust, als je hoort dat we onze geld op een hele slechte manier verdienden wil dat niet zeggen dat we hoeren waren. Helaas niet, wat wij deden was erger. Veel en veel erger, maar daar wil ik het liever niet over hebben momenteel, misschien ooit in de toekomst. In ieder geval, mijn zus en ik moesten ooit voor een belangrijk project naar het buitenland. Om precies te zijn ging we naar Bagdad, daar leerde ik veel interessante mensen kennen. Destijds studeerde mijn zus politiek en ik rechten. Na ruim twee weken kwamen we thuis en daar troffen we hetgeen aan wat onze levens op zijn kop liet keren. We kwamen blij het huis in klaar om onze avonturen mee te delen aan onze ouders en zussen en broers. Ik riep maar niemand antwoordde dus gingen we er vanuit dat niemand thuis is.
Mijn zus ging naar boven om zich op te frissen en ik wilde wel wat eten. Net toen ik de vriezer opende hoorde ik mijn zus gillen en ik zag toen ook wat dat me liet verstijven, Faiza en Faysal in de ruime vriezer met enkel beide een lange rode straal bij hun keel. Sawda rende naar beneden met tranen in haar ogen. 'Ma... ma e..e...en p..p,' ze kwam niet uit haar woorden en ik rende onmiddellijk naar boven waarbij ik mijn ouders in het bad zag, hun ogen wijd opengesperd en hun lichaam opengereten.' Ik stopte even en probeerde, zonder enig succes, een snik te onderdrukken. 'Je hoeft niet verder te gaan,' zei Fouad geruststellend. 'Fouad, weet je hoe het voelde, alsof mijn hart er ter plekke uit werd gerukt. Mijn broers en Rawda heb ik daarna nooit meer gezien, het leek wel alsof ze van de aardbodem verdwenen waren. Na een jaar toen Sawda en ik onze leven weer hadden opgepakt gebeurde er wat vreselijks. We hadden besloten uit eten te gaan, zoals vroeger alhoewel we beide wisten dat het nooit zoals vroeger zou zijn. Laat in de avond keerden we terug naar huis, Sawda reed. Plots reed ze op de andere strook waar de auto's ons tegemoet kwamen. Hysterisch gilde ik wat ze deed, ze keek me met tranen in haar ogen aan. ''Nawra, het spijt me maar ik kan echt niet zonder papa en mama, en jij ook niet'' zei ze waarna ze de stuur losliet, ik probeerde haar nog tegen te houden maar tevergeefs was het al te laat. We werden aangereden door een vrachtwagen. Een wonder heeft ons in leven kunnen houden. Het ongeluk is inmiddels twee jaar geleden en nog steeds ligt Sawda in coma, bijna elke dag ga ik naar haar toe en dat is dan precies de reden waarom ik niet op jouw aanbod inging om te verhuizen.' Rondde ik mijn verhaal af.
'Einde verhaal,' mompelde ik toen. 'Het spijt me Nawra, ik wist niet dat je zoveel achter de rug had,' probeerde hij te acteren maar hij had zichzelf ontmaskerd door schuldgevoel te tonen, zoveel schuldgevoel dat hij alleen kon hebben als hij achter de moorden zat. Ondanks dat liet ik me in zijn armen vallen, ik huilde als nooit tevoren, ik snikte tegen zijn borst en hij streek troostend over mijn kruin, ik keek hem recht in de ogen aan en voelde toen zijn lippen op de mijne. Ik sloot mijn ogen en voelde iedere magische aanraking aan, ik liet me nemen. Vanuit alle mogelijke betekenissen van de desbetreffende term.

17-08-2011, 02:05
Mijn complimenten.. ...

17-08-2011, 02:06
Check je hoekje

20-08-2011, 16:44
Dank jullie wel voor jullie reacties.. Ik heb momenteel mijn schrift niet bij me. Vanavond als ik op internet kan, met nadruk op als, dan post ik incha allah twee vervolgen. Sorryy, maar nog ff geduld dames. x

20-08-2011, 17:01

Citaat door BJ-:
Goed begin!!!! Ga maar snel verder!!

Dank je wel, het is nog altijd wat amateurachtig. Maar ach ik verwacht ook niet meer van mezelf, het is immers mijn eerste verhaal. Het gezegde 'oefening baart kunst' is daarom een flinke troost voor me..

Citaat door BJ-:
Heftig!!

Ik heb nog eens het gevoel dat ik té heftig ben begonnen. Ik denk misschien had ik de personages eerst eens even moeten voorstellen. Maar dan denk ik weer, het is juist leuker als ze ze met de tijd mee opmaken wat voor persoonlijkheid het is.


Citaat door Lieff_Dametje:
Mijn complimenten.. ...

Dank je wel,

Citaat door Lieff_Dametje:
Check je hoekje
Uhh, hoe moet dat? :$

20-08-2011, 17:29
Om je hoekje te checken ga je naar waar je kunt uitloggen.. Daar zie je een balk staan met 'mijn hoekje'. Klik daar op.. Scroll naar beneden en daar kun je zien wie jou gepunt heeft..

20-08-2011, 18:32


Wauww, een veelbelovend begin! upppsss

20-08-2011, 18:51
Mooi begin! Ik hou deze topic in de gaten.

20-08-2011, 20:04
Wauw super ik hou van zulke verhalen! xx

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6