Bekijk volle/desktop versie : Het huwelijk is nu als een soort belasting geworden.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

16-08-2011, 11:38
De kolossale bedragen van de bruidsschatten die erin resulteren dat er een groter aantal jonge ongetrouwde vrouwen zullen zijn, wat de maatschappij vroeg of laat zal leiden tot morele chaos.

Waarom volgen de mannen en vrouwen van vandaag de dag niet het voorbeeld van de profeet (vzmh) voor alle mensen? Waarom zouden zij de bruidsschat zo erg overdrijven dat het jonge mannen in de weg staat om te trouwen, of hen in ieder geval verlaat om te trouwen, totdat ze financieel in staat zijn om dit te betalen.

Dat is mijn stelling. Wie is het hiermee eens en wie niet?

16-08-2011, 11:40

Ik ben het standaard met je eens....

up...

16-08-2011, 11:50
Aicha ontving een bescheiden bruidsschat van 500 dirhams, ondanks haar nobele afkomst, buitengewone schoonheid en manieren. Maar die bescheiden bruidsschat was vooral symbolisch.

16-08-2011, 11:52
Ik ben het met je eens dat de bedragen veel en veelste hoog zijn!

Maargoed, tegenwoordig lijken we allemaal van god losgeslagen...

- Extreme bruiloften waar alles duurder mooier en extravaganter moet dan bij anderen.
- Enorme jurken (hoofddoek lekker af want dat staat niet bij de trouwjurk )
- Extreem hoge bruidschat
- De aanstaande man moet: hooggeschoold, knap, stoer, lief en weet ik veel wat allemaal zijn
- Man moet ook 1.85 zijn, stom dat ik dat vergeet... wie trouwt er nou met een man van 1.84, dat kán anno 2011 echt niet?!?!!?!)

En zo kun je nog wel 30 dingen opnoemen vrees ik.

Allemaal rotte vis tegenwoordig, sorry even de frustraties eruit.

16-08-2011, 11:57

Citaat door xLS:

- Extreme bruiloften waar alles duurder mooier en extravaganter moet dan bij anderen.
- De aanstaande man moet: hooggeschoold, knap, stoer, lief en weet ik veel wat allemaal zijn
- Man moet ook 1.85 zijn, stom dat ik dat vergeet... wie trouwt er nou met een man van 1.84, dat kán anno 2011 echt niet?!?!!?!)

You have a gift for expression

16-08-2011, 11:59

Citaat door xLS:

Eindelijk iemand die kan praten

16-08-2011, 12:10
Je topic gaat doodlopen, gezien je niks anders dan gelijk zult krijgen.

16-08-2011, 13:10

Citaat door Sonali:
Aicha ontving een bescheiden bruidsschat van 500 dirhams, ondanks haar nobele afkomst, buitengewone schoonheid en manieren. Maar die bescheiden bruidsschat was vooral symbolisch.
Dirham?

16-08-2011, 13:21
Zoiets komt altijd van twee kanten. Als het niet betaald wordt, dan kan het ook niet gevraagd worden.

16-08-2011, 13:44

Citaat door Sonali:
De kolossale bedragen van de bruidsschatten die erin resulteren dat er een groter aantal jonge ongetrouwde vrouwen zullen zijn, wat de maatschappij vroeg of laat zal leiden tot morele chaos.

Waarom volgen de mannen en vrouwen van vandaag de dag niet het voorbeeld van de profeet (vzmh) voor alle mensen? Waarom zouden zij de bruidsschat zo erg overdrijven dat het jonge mannen in de weg staat om te trouwen, of hen in ieder geval verlaat om te trouwen, totdat ze financieel in staat zijn om dit te betalen.

De bedragen die nu rondcirculeren zijn niet overdreven Mensen zien ze vliegen.

Als je een kleine familie hebt, kan je het gerust bescheiden en thuis doen. Helaas is de populatie Marokkanen met de jaren schrikbarend gestegen. Ik denk niet dat je deze populatie in je woonkamer kunt herbergen. Vandaar dat er extra geld moet worden uitgegeven.

Ga jij het gerust klein en bescheiden houden. Ik en velen met mij zijn helaas genoodzaakt om het iets groters aan te pakken.

16-08-2011, 13:50
Zolang men maar geen geld gaat lenen om zijn/haar feest van extra luxe te voorzien.Dit vind ik eerlijk gezegd niet kunnen

Als je het allemaal kan betalen, prima!

16-08-2011, 13:52

Citaat door Sonali:

dat overdreven gedoe dat is alleen maar om andere mensen soort van jaloers te maken, zodat het stel die gaat trouwen kan zeggen van kijk ons eens! probeer dit maar eens te overtreffen!

het mag volgens de islam geeneens een dure bruiloft + bruidsschat maarja leedvermaak zal wel zwaarder wegen

16-08-2011, 13:53

Citaat door xLS:

sorry hoor maar jij overdrijft echt ..

dat van hoofdoek af want staat niet bij een jurk is een mening, waarom zou je hoofdoek erop laten als het toch apart gevierd word..

16-08-2011, 14:04
ik ga trouwen uit monaco, daar is het belastingtarief nihil

16-08-2011, 14:11

Citaat door Stito:
Zolang men maar geen geld gaat lenen om zijn/haar feest van extra luxe te voorzien.Dit vind ik eerlijk gezegd niet kunnen

Als je het allemaal kan betalen, prima!
Mee eens.

Er is niets mis met een feest geven voor je dierbaren zodat je de enige trouwdag die je ooit zal meemaken (hopelijk) kan vieren.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13