Bekijk volle/desktop versie : baan opgeven voor studie, wat zou je doen?



15-08-2011, 18:56
Salaam,

Graag zou ik jullie mening over het volgende willen weten.

Al jaren ben ik de kostwinnaar thuis ( man uit Marokko gehaald dus moeilijk een goeie baan te vinden voor iemand die niet zo goed Nl spreekt). Mijn man werkt ook maar verdient niet zoveel, zeg maar halve maandsalaris

Ik ben het nu zat om steeds de kostwinnaar te zijn en wil nu aan mezelf denken en desnoods onze inkomsten opoffern. Ik heb altijd in de gezondheidszorg willen werken. Ik heb een goeie baan waarbij ik goed verdien maar het is een stressvol baan(ICT) en zie me zelf niet graag nog jaren hierin zitten.

Nu heb ik de kans gekregen om zo'n leer-werk traject te volgen voor verpleegkundige waarbij het ziekenhuis alles betaald en je na het eerste jaar "zakgeld" krijgt. Ik zie dit wel zitten alleen ik twijfel of ik nu mijn huidige baan moet opgeven en kwa inkomsten erg achteruit gaan. Daarnaast wil ik hiermee mijn man "dwingen"om een vaste baan te zoeken en de kostwinnaar eens moet zijn.

Wat zouden jullie doen?

15-08-2011, 19:05


Wa aleikoum sallaam,

ik zou zeggen heb het er met je man over. Vertel gewoon dat je altijd al in de gezondheidszorg hebt willen werken en dat je nu de kans hebt. Daarnaast moet je dus ook vertellen dat hij een vaste baan moet vinden om meer te verdienen.

Moge Allah je keuze voor je vergemakkelijken inshaAllah,

Ma3a sallaam

15-08-2011, 19:12
Je zegt dat het hem niet gelukt is om een goede baan te vinden. Waarom zou dit wel lukken als jij jouw baan opgeeft?
Probeert hij het nu niet hard genoeg?

15-08-2011, 19:13

Citaat door Sanae2004:
Salaam,

Graag zou ik jullie mening over het volgende willen weten.

Al jaren ben ik de kostwinner thuis ( man uit Marokko gehaald dus moeilijk een goeie baan te vinden voor iemand die niet zo goed Nl spreekt). Mijn man werkt ook maar verdient niet zoveel, zeg maar halve maandsalaris

Ik ben het nu zat om steeds de kostwinner te zijn en wil nu aan mezelf denken en desnoods onze inkomsten opoffern. Ik heb altijd in de gezondheidszorg willen werken. Ik heb een goeie baan waarbij ik goed verdien maar het is een stressvol baan(ICT) en zie me zelf niet graag nog jaren hierin zitten.

Nu heb ik de kans gekregen om zo'n leer-werk traject te volgen voor verpleegkundige waarbij het ziekenhuis alles betaald en je na het eerste jaar "zakgeld" krijgt. Ik zie dit wel zitten alleen ik twijfel of ik nu mijn huidige baan moet opgeven en kwa inkomsten erg achteruit gaan. Daarnaast wil ik hiermee mijn man "dwingen"om een vaste baan te zoeken en de kostwinnaar eens moet zijn.

Wat zouden jullie doen?
Je bent niet echt realistisch. Je man dwingen om vaste baan te zoeken is in deze tijd niet echt realistisch. Overal worden contracten voor onbepaald tijd gegeven.

Verder vind je dat je het zat bent om kostwinner te zijn? Dat zag je toch zelf ook wel aankomen, als normale mensen die hier geboren zijn moeite hebben met werk vinden etc. Dan zal het toch voor jou man veel moeilijker zijn?

Ik adviseer je dat zolang jou man een vaste contract heeft, om niet aan een opleiding te beginnen. Pas als je man een vaste contract heeft. Stel er komen kinderen? Heb je daar al aan gedacht?

15-08-2011, 19:17


kostwinnaarhet is kostwinner

als jou man voor de vaste lasten en onderhoud kan zorgen, waarom niet zo,n kans krijg je niet gauw,

alleen dan moet je er wel helemaal voor gaan zou anders zonde zijn van je vaste baan die je hebt late schieten

15-08-2011, 19:17

Citaat door Pip:
Je zegt dat het hem niet gelukt is om een goede baan te vinden. Waarom zou dit wel lukken als jij jouw baan opgeeft?
Probeert hij het nu niet hard genoeg?


Hij doet wel zijn best maar ik wil mijn hoofd niet meer aan breken. Desnoods gaat ie maar een uitkering aanvragen zodat we het minimum gaan verdienen. Zoals ik zei wil ik nu graag aan mezelf denken en een studie volgen die ik altijd heb willen doen.

graag zou ik weten of meer dames hun goeie vaste baan hebben opgegeven voor een studie en wat dit uiteindelijk als gevolg had op hun financiele situatie. En natuurlijk zou ik ook graag ervaringen willen horen van dames die zo'n leer-werk traject verpleegkundige hebben gevolgd.

15-08-2011, 19:19

Citaat door elyouma:
kostwinnaarhet is kostwinner

als jou man voor de vaste lasten en onderhoud kan zorgen, waarom niet zo,n kans krijg je niet gauw,

alleen dan moet je er wel helemaal voor gaan zou anders zonde zijn van je vaste baan die je hebt late schieten
Hahaah wollah ik heb honger, ik ga het snel aanpassen. ahaha

15-08-2011, 19:22
Echt knap van de vrouwen die dat kunnen, ik vind het leuk om een paar daagjes te werken. Maar zodra ik het gevoel krijg dat het moet dan is het verstikkend en zou ik meteen kappen. maw man moet hoofdkostwinner zijn en niet de winnaar.

15-08-2011, 22:25
Ga ervoor, zolang jij een dik salaris hebt gaat je man echt geen moeite doen om een goede baan te vinden of hard te werken, waarom zou hij, jij verdient toch genoeg? dus ga aan jezelf werken, maar kijk wel wat jij graag zou willen. De zorg is ook net alles, het is stresswerk en er komt veel bij kijken, zorg dat je de juiste keuze maakt. succes!

15-08-2011, 22:34
Het was beter geweest als jouw man vanaf het begin Nederlands had geleerd en een opleiding had gevolgd. Dan zou hij meer kansen hebben op een betere baan en jij zou dan gemakkelijker kunnen kiezen voor de verpleging. Nu zit je met het probleem dat hij moeilijk wat anders zal kunnen vinden en je ondertussen wel rekeningen te betalen hebt.

Een uitkering is geen optie omdat die gasten van de gemeente hem het leven zuur zullen maken en 'm naar dezelfde rotbedrijven zullen sturen als waar die het nu van moet hebben. Dat schiet dus niet op.

Jullie zullen of in moeten leveren, of je man zal alsnog wat moeten gaan ondernemen om zijn kansen te vergroten.

Aan jullie zelf om de meest verstandige keus te maken.

Succes.