Bekijk volle/desktop versie : Asiyah, vrouw van Ramses II (moge Allah genade hebben met haar ziel)



15-08-2011, 14:40
[video=youtube;jYOFJUzXTmM]http://www.youtube.com/watch?v=jYOFJUzXTmM[/video]

Assia is 1 van de 4 beste vrouwen (samen met Maryam, Khadija en Fatima) die de wereld ooit gekend heeft.

Assia was de meest geliefde vrouw van farao Ramses II, zij was tevens de vrouw die Moses salaleyhi wa salam opviste uit de nijl en hem opvoedde als haar eigen zoon.
Toen Moses na zijn openbaring van de profeetschap naar Egypte ging en vertelde dat hij een profeet was, daagden de magiers van de farao hem uit met twee " slangen" die ze zelf getoverd hadden. De magiers vroegen aan Moses of zijn God dat ook kon doen.
Moses nam zijn staf die oppeens in een slang veranderde en de slangen van de Magiers opat.
Toen de magiers dat zagen geloofden ze in de echtheid van moses en getuigden ze dat er geen God is dan Allah Soubana wa Taala. De magiërs werden gemarteld.
De meest geliefde/belangrijkste vrouw van de farao, Asiyah, stond toen op en zei dat ze ook in God geloofde. De Farao was woedend en zei tegen haar dat ze afstand moest nemen van dat geloof of dat ze anders gemarteld zou worden. Asiyah antwoorde daarop dat ze geen afstand gaat nemen van haar geloof, en ze werd gemarteld.
Haar ledematen werden tegen de grond gespijkerd en de brandende zon bleef op haar schijnen. Wanneer de Farao zich omdraaide boden de engelen haar schaduw aan met hun vleugels. Toen de beulen met een grote rots kwamen die diende om Asiyah ermee te verpletteren, keek Asiyah naar de hemel en zag ze haar huis in de hemel. Ze zei " O mijn God, bouw voor mij een huis in de hemel en bescherm mij van de farao en van degeen die kwaad aandoen. En de Engel des doods nam haar ziel net voor de rots haar levenloze lichaam verpletterde.

Asiyah was in die tijd 1 van de machtigste vrouwen van de aarde en had alle rijkdom. Ze was de meest geliefde vrouw van de farao en was de prominentste vrouw op aarde op dat moment. Toch koos ze voor de liefde van God in plaats van voor de liefde van deze wereld en dat maakt haar 1 van de beste vrouwen die deze aarde ooit gekend heeft.
[/SIZE]
And God sets forth, as an example to those who believe the wife of Pharaoh: Behold she said: 'O my Lord! Build for me, in nearness to Thee, a mansion in the Garden, and save me from Pharaoh and his doings, and save me from those that do wrong':—Qur'an, chapter 66 ([URL="http://forums.marokko.nl/wiki/At-Tahrim"]At-Tahrim[/URL]), verse 11[URL="http://forums.marokko.nl/#cite_note-4"][SIZE=2][5][/URL]

Soubhannoulah


15-08-2011, 22:24



Citaat door yoko:
[SIZE=2][FONT=century gothic]
Assia is 1 van de 4 beste vrouwen (samen met Maryam, Khadija en Fatima) die de wereld ooit gekend heeft.

Assia was de meest geliefde vrouw van farao Ramses II, zij was tevens de vrouw die Moses salaleyhi wa salam opviste uit de nijl en hem opvoedde als haar eigen zoon.
Toen Moses na zijn openbaring van de profeetschap naar Egypte ging en vertelde dat hij een profeet was, daagden de magiers van de farao hem uit met twee " slangen" die ze zelf getoverd hadden. De magiers vroegen aan Moses of zijn God dat ook kon doen.
Moses nam zijn staf die oppeens in een slang veranderde en de slangen van de Magiers opat.
Toen de magiers dat zagen geloofden ze in de echtheid van moses en getuigden ze dat er geen God is dan Allah Soubana wa Taala. De magiërs werden gemarteld.
De meest geliefde/belangrijkste vrouw van de farao, Asiyah, stond toen op en zei dat ze ook in God geloofde. De Farao was woedend en zei tegen haar dat ze afstand moest nemen van dat geloof of dat ze anders gemarteld zou worden. Asiyah antwoorde daarop dat ze geen afstand gaat nemen van haar geloof, en ze werd gemarteld.
Wat een onzin jij niet allemaal gelooft.

15-08-2011, 22:57

Citaat door caligula:
Wat een onzin jij niet allemaal gelooft.
Jij hebt jou religie en ik de mijne