Bekijk volle/desktop versie : Liefde



Pagina's : [1] 2 3

14-08-2011, 01:59
Had ik ff een soort van discussie over met mijn vriendin..

"De liefde van een moeder voor haar kind is sterker dan de liefde van een vader voor zijn kind"

Klopt dit denken jullie? Of is het totale onzin?

Vertel 't tante Djis eens

14-08-2011, 02:04



Citaat door Rayya:
Klopt wel.
En waarom denk je dat

14-08-2011, 02:07
Nee dat denk ik niet, ik denk wel dat de moeder tov een vader een andere soort liefde voor haar kind heeft. Zij heeft haar kind immers 9 maanden gedragen, gevoed, haar kind verzorgt etc. Anders dus maar niet sterker.

14-08-2011, 02:08

Citaat door djis_boujafar:
En waarom denk je dat
Door de band die je als moeder opbouwt door je kind negen maanden te dragen.

14-08-2011, 02:09


Ik denk dat haar liefde voor kind wel sterker is dan die van een vader
Ik kan het niet uitleggen, maar eigenlijk begint het gewoon bij het feit dat het kind 9 maanden een directe band met haar heeft kunnen scheppen..

Ik vind de liefde van een vader niet minder, maar ik weet niet, misschien een tikkeltje minder intens?

14-08-2011, 02:11

Citaat door appeltje_22:
Nee dat denk ik niet, ik denk wel dat de moeder tov een vader een andere soort liefde voor haar kind heeft. Zij heeft haar kind immers 9 maanden gedragen, gevoed, haar kind verzorgt etc. Anders dus maar niet sterker.
Probeer eens anders uit te leggen?

14-08-2011, 02:11
Ik denk dat de liefde gewoon anders is en dat de één moeilijk boven de ander te plaatsen is..

14-08-2011, 02:12

Citaat door Rayya:
Door de band die je als moeder opbouwt door je kind negen maanden te dragen.
Ja dat denk ik dus ook..

Ps: check je hoekje

14-08-2011, 02:13

Citaat door Miss.H:
Ik denk dat de liefde gewoon anders is en dat de één moeilijk boven de ander te plaatsen is..
Ik wil de vader hier absoluut niet benadelen hoor, een vader blijft een vader en zijn liefde is grenzeloos

Maar ik weet het niet, probeer anders eens uit te leggen

Ps: ik ga je pm's morgen beantwoorden inshaAllah alsje dat niet erg vindt

14-08-2011, 02:14
Het verschil zit hem ook in het feit dat mams haar kind al 'leert kennen' op het moment dat zij weet dat zij zwanger is. Onbewust is hun hun band al veeeeel sterker. Paps daarentegen heeft nog geen band, hij voelt nog helemaal niets voor het kind, hij 'voelt' het kind niet in zijn buik.

Na de geboorte heeft mams wel een sterkere band met het kind, maar naarmate de tijd vordert ontwikkeld paps ook een sterke band met zijn kindje.

Dit heb ik ongeveer na 2 jaar tijdens colleges geleerd

14-08-2011, 02:15

Citaat door appeltje_22:
Het verschil zit hem ook in het feit dat mams haar kind al 'leert kennen' op het moment dat zij weet dat zij zwanger is. Onbewust is hun hun band al veeeeel sterker. Paps daarentegen heeft nog geen band, hij voelt nog helemaal niets voor het kind, hij 'voelt' het kind niet in zijn buik.

Na de geboorte heeft mams wel een sterkere band met het kind, maar naarmate de tijd vordert ontwikkeld paps ook een sterke band met zijn kindje.

Dit heb ik ongeveer na 2 jaar tijdens colleges geleerd
Ik zeg niet dat hij geen sterke band met zijn kind heeft, maar ik vraag me af of die van de moeder niet intenser is
Ik vind juist dat u theorie mijn mening nog sterker staaft

Of zie ik dat verkeerd?

14-08-2011, 02:17
Anders. Niet intenser. Als ik zie hoe bepaalde mannen met hun dochter bv. omgaan, staan je nekhaartjes van overeind van de ontroering.

14-08-2011, 02:20



Citaat door crazy_lina:
Anders. Niet intenser. Als ik zie hoe bepaalde mannen met hun dochter bv. omgaan, staan je nekhaartjes van overeind van de ontroering.
Klopt
Ik wil ook totaaaal niet zeggen dat vaders geen sterke band met hun kind kunnen hebben

Maar ikweeni
Bijvoorbeeld: hoe vaak zie je dit wel niet, kind loopt thuis van huis, gaat helemaal de verkeerde kant op, leidt haar eigen leventje en de vader verbant haar voor eeuwig, wilt dat er niet meer ove rhaar gesproken wordt en iedereen moet alsof doen dat dat kind niet bestaat...Hoe vaak is het dan dat de moeder de vader smeekt om toch het kind terug te nemen, als het met hangende pootjes terugkomt...En dat de vader overigens weigert.

14-08-2011, 02:23

Citaat door djis_boujafar:
Ik zeg niet dat hij geen sterke band met zijn kind heeft, maar ik vraag me af of die van de moeder niet intenser is
Ik vind juist dat u theorie mijn mening nog sterker staaft

Of zie ik dat verkeerd?
Ik schreef 'sterker', maar ik bedoel sterkere.

Hmm, nee ik denk niet dat dit jouw verhaal juist bevestigd. Zijn liefde voor het kind is net zo sterk als wat zijn vrouw voor het kind voelt, alleen heeft zij een voorsprong doordat zij het kind draagt en baart. Deze voorsprong haalt hij ook weer in. Wel denk ik dat zijn liefde voor het kind anders is, hij zal zich bijv kapot werken voor zijn kind zodat zijn kind het goed heeft. Hiervoor moet je denk ik ook een sterke band met je kind hebben/voelen. DENK IK.

Maar goed dit is ook weer persoons gebonden.

14-08-2011, 02:24

Citaat door djis_boujafar:
Ik wil de vader hier absoluut niet benadelen hoor, een vader blijft een vader en zijn liefde is grenzeloos

Maar ik weet het niet, probeer anders eens uit te leggen

Ps: ik ga je pm's morgen beantwoorden inshaAllah alsje dat niet erg vindt
Ja, ik begrijp je wel. Vind dit alleen best moeilijk, door te zeggen dat de liefde groter is heb ik het gevoel de moeder boven de vader te plaatsen en dat vind ik wel oneerlijk.

De moeder draagt het kind negen maanden en houdt zich na de geboorte vaker bezig met het kind dan de vader. Zij is vaak ook wat extra meer bezorgt en knuffelt en kust haar kind vaker. Het lijkt alsof de moeder vaker klaar staat voor het kind. Maar ondanks alles denk ik dat het ook natuurlijk is aangelegd en dat de man op een andere manier zijn liefde uitdrukt en ook niet gauw ten toon stelt. De vrouw toont sowieso sneller emotie etc. Een vader en moeder zijn twee verschillende personen in het leven, waarvan de liefde niet hetzelfde is, maar de één niet boven de ander valt te plaatsen.. Ik denk daar nu zo over, maar weet het allemaal niet zeker.

Haha geen probleem joh, maakt helemaal niets uit. Doe het maar wanneer het jou het beste uitkomt. Volgende week, volgende maand, volgend jaar is ook goed haha.

Pagina's : [1] 2 3