Bekijk volle/desktop versie : Collegas op jouw bruiloft?



Pagina's : [1] 2 3 4

13-08-2011, 17:02
Ik heb collega's waar ik niet echt een band mee heb. Ze hebben nu zichzelf uitgenodigd op mijn bruiloft en ik kan natuurlijk moeilijk nee zeggen. Dit zijn echte oer hollandse collega's, ze hadden geen begrip voor het feit dat mannen en vrouwen apart zijn op de bruiloft. Laat staan begrip voor de derest van het hele circus (Marokkaanse bruiloft).
Dit is nou typisch een voorbeeld van werk en privé gescheiden....maar hoe?

13-08-2011, 17:04


Zeg dat je niet meer gaat trouwen, en hou je bruiloft achter hun rug om...

13-08-2011, 17:06

Citaat door Msemna:
Zeg dat je niet meer gaat trouwen, en hou je bruiloft achter hun rug om...
hahahaha en opeens ben ik gehuwd..hoe dan?

13-08-2011, 17:08
Hoe hebben ze zichzelf dan uitgenodigd? Als jij niets met hun van doen hebt, ho weten ze dan van jouw bruiloft etc?

13-08-2011, 17:11


Ik vertelde aan mijn teamleider dat ik ging trouwen en daarna wist iedereen het, om het maar zo te zeggen.
Dus zei zo van: wat leuk etc. wel ons uitnodigen héh, Ik zo ja natuurlijk enz.

13-08-2011, 17:13
Ahah ik ken dat..
Ik begin binnekort intern binnnen de organisatie ergens anders, en heb vorige week afscheid genomen van mijn toen huidige werk.. ewa ik ging weg en eerste wat ze zeiden was.. nou tot op je bruiloft he..

13-08-2011, 17:14
duidelijk erbij zeggen mannen zitten apart, en vrouwen apart. Dik t aan hoe verschrikkelijk dat is, dan komen ze vanzelf niet.

13-08-2011, 17:15
Gewoon zeggen dat je het formeel houdt.
Een nlse collega was 2 jaar terug getrouwd en ze nodigde ons alleen uit voor de kerk en later op de receptie..
Voor het feest niet dat was ze3ma te 'duur' 22 euro pp.

Op de receptie kan je je envelop afgeven en een bakje koffie doen..
Ik vond het alleen maar beter... Dan wordt er ook later niets van je verwacht..

13-08-2011, 17:15

Citaat door Snoepiet:
duidelijk erbij zeggen mannen zitten apart, en vrouwen apart. Dik t aan hoe verschrikkelijk dat is, dan komen ze vanzelf niet.
Ik heb duidelijk aangegeven dat mannen en vrouwen apart zitten, en dat ik de mannen van hier niet uitnodig, omdat het hun ding niet is, er is geen drank aanwezig..

13-08-2011, 17:16
zeg dat het verschoven is naar marokko. dat je het daar gaat vieren.

13-08-2011, 17:18
je zegt gewoon, we hebben besloten om het in besloten kkring te doen, alleen onze dichte dierbaren komen.

13-08-2011, 17:23
aangeven dat je met je cateraar voor 250 man hebt gereserveerd en dat er nu geen wijzigingen meer kunnen worden aangebracht en hetzelfde geldt voor het aantal zitplaatsen in de zaal ivm de (brand)veiligheid en dat je na je huwelijksreis het wel goed met ze maakt door een etentje bij jou thuis te houden of dat je een x een bord couscous voor ze meebrengt naar werk....

De meeste NL doen dit ook, die nemen bij de cateraar precies voor het aantal gasten af, en zullen echt niet extra gaan betalen omdat er een paar Marokkanen van werk willen komen.....

Dus ik denk dat je het zo moet aanpakken.....

en anders zoals KAUKIE al zei, zeg dat het in besloten kring wordt gehouden en dat er alleen naaste familie aanwezig zal zijn

13-08-2011, 17:28



Citaat door zelf_decoreren:
aangeven dat je met je cateraar voor 250 man hebt gereserveerd en dat er nu geen wijzigingen meer kunnen worden aangebracht en hetzelfde geldt voor het aantal zitplaatsen in de zaal ivm de (brand)veiligheid en dat je na je huwelijksreis het wel goed met ze maakt door een etentje bij jou thuis te houden of dat je een x een bord couscous voor ze meebrengt naar werk....

De meeste NL doen dit ook, die nemen bij de cateraar precies voor het aantal gasten af, en zullen echt niet extra gaan betalen omdat er een paar Marokkanen van werk willen komen.....

Dus ik denk dat je het zo moet aanpakken.....

en anders zoals KAUKIE al zei, zeg dat het in besloten kring wordt gehouden en dat er alleen naaste familie aanwezig zal zijn



Groot gelijk heb je.

13-08-2011, 17:29
Bedankt voor de reacties, dames.

13-08-2011, 17:31
Je kunt nu inderdaad niet terug om nee tegen hun te zeggen, laat ze gewoon naar je bruiloft komen en herhaal het vaker dat mannen en vrouwen niet bij elkaar zitten. Ze zullen het wel accepteren ze zijn hollanders en die staan open voor nieuwe dingen. En erna op het werk zullen ze je altijd blij maken door te zeggen dat het een prachtig bruiloft was en het een mooie ervaring was

Sommige zeggen dat het soms beter is om af en toe je collega bovenf je beste vriendin te kiezen, met andere woorden je beste vriendin kan daar zitten en je vies aan kijken en jou alles niet gunnen. Dan hun je collega's die met een glimlach zullen zitten en genieten van het heerlijk eten, en jou het zeker gunnen.

Denk maar gewoon na, het heeft hoe ik het bekijk best zijn voordelen.

Liefst swforever'

Pagina's : [1] 2 3 4