Bekijk volle/desktop versie : Meiden met een stiefvader, hoe heb je dat ervaren?



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8

12-08-2011, 16:41
Salaam alaykoum

Ben hier zo benieuwd na.
Ben zelf gescheiden met 2 kindjes (2 en 4 jaar) en als ik dan soms denk aan ooit hertrouwen dan krijg ik helemaal de rillingen omdat ik bang ben dat een stiefvader in huis alles veel moeilijker zou maken voor de kindjes. Soms denk ik van: als mijn kindjes niet met hun eigen vader kunnen op groeien in huis dan geen enkele man in huis ooit.

Maar dan denk ik weer van: zou het toch goed kunnen gaan met een stiefvader in huis? Ik ben bang dat een andere man dan hun eigen vader nooit zoveel van ze kan houden en ze misschien op een gegeven moment zelfs als last gaat zien, dat ik soms mijn kindjes zou straffen ten gunste van de stiefvader, of nog erger dat HIJ ze wel eens zou straffen.
Ik heb vroeger op de basisschool een beste vriendin gehad met een stiefvader; elke dag schold hij haar uit, zijn eigen kinderen die geboren werden, werden als prins en prinses behandeld, hij keek nooit naar zijn stiefdochter om, zij telde niet voor hem. Haar eigen moeder sloeg haar soms ten gunste van de stiefvader. Haar band met haar stiefvader is pas wat verbeterd toen ze wat ouder werd en is gaan trouwen. Het is me altijd bijgebleven en ik was Allah destijds zo dankbaar dat mijn eigen ouders altijd bij elkaar zijn gebleven.

Maar soms krijg ik te horen dat je beter kunt hertrouwen als de kindjes nog jong zijn, dat het beter is te trouwen met iemand die misschien ook een of meerdere kindjes heeft zodat hij weet hoe het voelt etc etc.

Ik wil graag horen hoe meiden met een stiefvader dit hebben ervaren. Ook meiden die hertrouwd zijn en kindjes uit een vorig huwelijk hebben mogen reageren natuurlijk.

Chokran
Zahraan

12-08-2011, 21:36


Mijn kinderen zijn wat ouder, 10 en 8 jaar en ik durf ook niet meer te hertrouwen!! Ik ben zelf ook nog jong en soms denk ik, moet ik nou de rest van me leven alleeen blijven?? Ik was op mijn 22 jaar toen ik al 2 kids had gescheiden. Maar me kinderen gaan voor en ik weet niet of een vent van andermans kinderen echt kan houden!!

Die risico ga ik niet nemen om vervolgens weer te gaan scheiden!

12-08-2011, 22:00
daar komen jullie pas achteraf mee beetje laat vind je niet

12-08-2011, 22:32
Hoezo denk je eraan? Heeft iemand je ten huwelijk gevraagd?
Soms moet je niet aan die dingen denken, pas als het erop aankomt moet je erover nadenken. Van te veel nadenken, wordt je gek.

12-08-2011, 22:35


je moet ervoor zorgen dat je man jouw kinderen als de zijne zal behandelen, als dat het geval zou zijn komt het allemaal goed. Loopt hij een beetje raar te doen en de baas te spelen, dan moet je hem eruit flikkeren.

12-08-2011, 22:48

Citaat door verhaalmaakster:
je moet ervoor zorgen dat je man jouw kinderen als de zijne zal behandelen, als dat het geval zou zijn komt het allemaal goed. Loopt hij een beetje raar te doen en de baas te spelen, dan moet je hem eruit flikkeren.
Dat zijn dus dingen die ik vantevoren nooit ga kunnen weten, ik ben zo bang om voor een 2e keer te scheiden en deze keer omwille van de kinderen.
Een stiefvader mag van mij best de kinderen straffen als dat terrecht zou zijn (slaan nooit, ik zou dat enkel van hun eigen vader misschien kunnen accepteren als hij zijn kindjes terrecht wil wijzen).

Veel mensen zeggen ook tegen mij; je bent nog jong, je gaat toch niet de rest van je leven alleen doorbrengen?
Ik wilde sowieso vroeger 4 kindjes, maar dan denk ik aan de verhalen die ik hoor over stiefvaders..

Ik heb hier wel eens een paar berichten gelezen van meiden die een goede ervaring hadden met hun stiefvader, ik zou graag meer ervaringen willen horen.

12-08-2011, 22:52
IK pm je later.

12-08-2011, 22:54

Citaat door Oases:
IK pm je later.
Ok heel graag, chokran

12-08-2011, 23:09
Daarom zul jij nu extra bewust en extra voorzichtig een huwelijkskandidaat kiezen. Je kiest namelijk ook een tweede vader voor je kinderen. Maar je hoort hier pas mee bezig te zijn als deze man ook in beeld is. Elk man is anders en aan jou om de juiste keuze te maken met hulp van Allah uiteraard. Door angst kom je niet vooruit, laat het op je afkomen.

12-08-2011, 23:25
Ik heb geen ervaring met stiefvaders maar mijn mening is als je de rest van je leven niet alleen wil doorbrengen (wat ik me wel kan voorstellen) dan zou ik trouwen nu je kinderen nog jong zijn. Ze kunnen dan beter opgroeien met hun stiefvader dan dat ze ouder zijn en dan pas aan een nieuwe persoon moeten wennen. Er zullen heus wel dingen zijn die je voor een dilemma stellen maar dat geld ook voor een gezin met de echte vader en moeder. Wat betreft dat je bang bent dat een neiuwe man niet van ze zal houden of anders gaat behandelen. Dan denk ik wel dat jij eerst je instelling moet veranderen want als je niet wil dat hij je kinderen straf geeft, hoe zit dat dan als jij kinderen krijgt met hem dan zal hij die toch ook moeten straffen als ze stout zijn. Dan zou hij dus een onderscheid moeten maken omdat hij jouw kinderen niet mag straffen maar het kind/kinderen due jullie samen hebben wel. Dan heb ik het niet over slaan natuurlijk, ik vind sowieso dat je een kind niet hoort te slaan maar in de hoek zetten of streng toespreken dat moet dan wel kunnen. In ieder geval wens ik je heel veel succes hiermee, Moge Allah de ware man en goeie vader voor je kinderen op jullie pad brengen InchAllah.

12-08-2011, 23:28

Citaat door Zahraan:
Dat zijn dus dingen die ik vantevoren nooit ga kunnen weten, ik ben zo bang om voor een 2e keer te scheiden en deze keer omwille van de kinderen.
Een stiefvader mag van mij best de kinderen straffen als dat terrecht zou zijn (slaan nooit, ik zou dat enkel van hun eigen vader misschien kunnen accepteren als hij zijn kindjes terrecht wil wijzen).

Veel mensen zeggen ook tegen mij; je bent nog jong, je gaat toch niet de rest van je leven alleen doorbrengen?
Ik wilde sowieso vroeger 4 kindjes, maar dan denk ik aan de verhalen die ik hoor over stiefvaders..

Ik heb hier wel eens een paar berichten gelezen van meiden die een goede ervaring hadden met hun stiefvader, ik zou graag meer ervaringen willen horen.
Ik heb ook een stiefvader sinds mijn 5de. Onze band was alles behalve goed, en dit is sinds kort hmdl veranderd.
het probleem is vaak dat een stiefvader zich niet vaak als xvader opstelt tegenover de kinderen. als iemand dit wel doet, dan hoef je nergens bang voor te zijn en komt alles goed.
Het belangrijkste is toch dat ze hun MOEDER niet verliezen door een stiefvader. Vaak denkt een kind dan, ok mama is getrouwd en ze heeft lak aan ons en denkt alleen aan haar man. Dit moet je zoiezo vermijden en dan komt alles inchallah goed meid.

13-08-2011, 00:39
Ok, chokran

Dwz dat het 2e huwelijk wel een stuk moeilijker zal zijn dan het 1e huwelijk, er zijn zoveel personen waar je rekening mee moet houden. Bij mijn 1e huwelijk hield ik alleen rekening met mezelf en hem.

Verhaalmaakster, kan je kort vertellen hoe het begin verliep bij jullie en wat je graag anders had gezien? Had je ook het idee dat je moeder gelukkiger werd van een 2e huwelijk of had ze toch beter alleen moeten blijven en enkel voor haar kinderen moeten zorgen.
Was je vader ook vaak in beeld of juist helemaal niet.
Sorry als ik zoveel vragen stel, maar ik moet echt weten of ik mezelf ervoor open moet stellen of niet.

Je mag me ook per pm antwoorden als het te persoonlijk is, maar mijn dank is groot (ik wil het beste doen voor mij en mijn kids).

13-08-2011, 12:19


Ik heb een stiefvader from HELLLLLLLLLLLLLLLLLLL. Allah swt weet het beste dat dit de waarheid wat ik allemaal heb meegemaakt in mijn verleden met die monster. Ik heb gezworen dat ik hem tot de Dag des Oordeels niet zal vergeven.

Beste TS, niet alle mannen zijn hetzelfde. Je hebt zeker mannen die jouw kinderen als zijn kinderen gaat beschouwen en je hebt mannen die ALLEEN voor jou gaat en jouw kinderen aan de kant gaat zetten. Als jij deze tegenkomt: PAK JE SPULLEN EN JE KINDEREN EN GA ANDERE KANT VAN DE WERELD WONEN. Je zult een hele nare gevolgen krijgen. En wollahi bij Allah niemand wilt deze gevolgen meemaken.

Zodra jij een man tegenkomt en op de punt om met hem te trouwen, moet je salaat istaghara verrichten. Er zal zeker problemen komen tussen jouw kinderen en je man maar dan dan; MOET JIJ VOOR JE KINDEREN OPKOMEN EN niet jouw man. Mannen kunnen vervangen worden maar je kinderen niet. Wollahi beste zuster ik spreek dit uit mijn ervaring. Mijn moeder heeft in mijn kinderjaren (daarna in mijn puberteit kwam zij wel voor mij op. Long story) in steek gelaten waardoor ik helemaal psychisch ben geworden en ik werd gewezen naar een psycholoog. Doe dit jouw kinderen niet aan. JIj bent als moederzijnde verplicht om voor jouw kinderen op te komen en hun beschermen. Jij gaat spijt krijgen zoals mijn moeder nu in de rest van haar leven spijt krijgen. Mijn moeder heeft 4 kinderen met hem en zij zit tussen 2 vuren (ik en mijn stiefvader). Zij slaapt niet, ze eet niet en ze drinkt niet. Door de problemen tussen mij en mijn stiefvader is mijn moeder ziek geworden. Ze vindt geen rust meer. Is heel moeilijk. Altijd voor jouw kinderen opkomen want vroeg of laat zullen jouw kinderen voor jou opkomen en jou respecteren.

Als je insha Allah gaat trouwen moet jij meteen (waag het niet in latere tijdstip te doen dan is het ECHT TE LAAT) duidelijk zijn over de omgang tussen jouw kinderen en je man. Hiermee bedoel ik zodra jouw man onterecht tegen jouw kinderen gaat schreeuwen dan moet je gelijk hem laten weten hoe hij met je kinderen moet communiceren als je kinderen stout was geweest of iets heeft geflikt. hij moet aardig tegen je kinderen zijn. Hij moet met liefde met je kinderen praten. Jouw kinderen gaat in het begin afstand van je man nemen. Jouw man is degene die naar je kinderen toe gaat. Hij is degene die afstand moet verbreken en een band bouwen met je kinderen. Niet andersom en jij moet daarbij helpen en geloof me. Insha Allah komt het daarna goed. Als jij doet wat mijn moeder heeft gedaan, ga jij zowel lichamelijk en geestelijk ziek worden. Vanaf begin in het huwelijk moet je laten zien waar de grenzen ligt en dat jouw man gelijk een liefdevolle band bouwen met je kinderen. Niet pas na 18 jaar nadat jouw kinderen en je man een vijandige band hebben gecreerd, kom jij met een verzoening. Dan is het echt te laat.

13-08-2011, 12:42
Ik heb geen kinderen, maar mocht ik ze wel hebben..dan zou ik ze nooit een marokkaanse stiefvader aan doen..wil ik echt hertrouwen dan maar een nederlandse vader

13-08-2011, 12:51

Citaat door Sensuall:
Ik heb geen kinderen, maar mocht ik ze wel hebben..dan zou ik ze nooit een marokkaanse stiefvader aan doen..wil ik echt hertrouwen dan maar een nederlandse vader
wollahiela is beste. Marokkaanse mannen hebben teveel trots.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8