Bekijk volle/desktop versie : Marokkaan dit, Marokkaan dat, ik ben het helemaal zat



Pagina's : [1] 2

24-10-2004, 00:21
Marokkaan dit, Marokkaan dat, ik ben het helemaal zat.

Wij van de tweede generatie kunnen het goede van twee of meer culturen gebruiken. Als je toevallig net voor het eten bij een Nederlander voor de deur staat zeg je gewoon: “Marokkanen zijn heel gastvrij dus laat me binnen, ik zou je in mijn plaats ook mee laten eten”.
Wanneer een Nederlander onverwachts bij je op bezoek wil komen zeg je gewoon: “sorry ik ben een Nederlander dus eerst een afspraak maken, ik ben namelijk geïntegreerd”.

Als we buiten Nederland en Marokko op vakantie gaan en we gaan winkelen, dan kijken de verkopers vreemd op. Ze denken: “ze komen qua gedrag overeen met de Nederlanders, maar ze zien er niet hetzelfde uit! Het is kijken, kijken en niet kopen, maar dan met zwarte koppen. Wat vreemd, Nederlanders zijn over het algemeen toch blond? Het kan haast niet anders, want Nederlanders zijn het volk van het kijken, kijken en niet kopen. Zeker haren geverfd”.

In Marokko worden we altijd herkent als de Nederlanders. Ik weet niet waarom, maar elke zomer in Marokko krijg ik het weer te horen. Ik loop op de boulevard in Nador en hoor ze fluisteren: “T3in zine ne Hollanda, Hollanda gshen sie Fransa”. Opeens is alle aandacht op mij gevestigd, maar gelukkig in de verte zie ik een paar meiden aankomen lopen met H&M kleding. Poe, ik loop onopvallend een winkel binnen, “zo die ben ik kwijt”. De rest van mijn winkelsessie loopt naar mijn zin, gelukkig! Na afloop neem ik een “petit taxi” richting huis.

De chauffeur vraagt: “waar kom je vandaan”? Ik: “gewoon van hier uit 3aried”. Hij lacht en zegt: “even eerlijk zijn, waar kom je vandaan?” Ik denk: “maakt hij een grapje of wat?” en zeg: “echt, ik ben gewoon van hier”. Hij weer: “ik weet meteen dat je liegt, ik hoor aan je stem dat je niet van hier bent. Jij praat zoals mijn ouders dat vroeger deden in de jaren 70. Je bent lang weg geweest of je hebt de taal geleerd van je ouders die ook al heel lang in Garish wonen. Als je wilt dat we je geloven dan wordt het tijd dat je je Berbers update”. Ik: “oke, ik woon in Nederland”. Hij begint weer te lachen: “Je was zeker wel blij toen je hoorde dat het geen Marokkaan was die Pim heeft neergeschoten? Echt Garish is de laatste jaren verandert sinds 11-9, jullie worden daar gehaat. Ik ben blij dat ik hier een baan heb, ik verdien veel als chauffeur. Ik blijf lekker hier en geniet van mijn rust en vrijheid”.

reacties graag, bedankt

Lees ook mijn andere verhalen:

Lachen

Loverboy

Marokkaan dit, Marokkaan dat, ik ben het helemaal zat

Verkeerde keus

Douanebeambte

Kalverliefde

Een dag in de Ramadan

Wereldvreemd

24-10-2004, 17:51


ga verder meid

28-10-2004, 16:33
........................

28-10-2004, 18:00
Salaam allemaal,

Allereerst soekran(bedankt) voor jullie reacties. Alleen jullie vragen mij door te gaan, maar de bedoeling van het verhaal is dat het al af is. Sorry.

Vinden jullie dat er nog geen eind aan zit?

11-11-2004, 20:39


wat is er mis mee met marokanen

11-11-2004, 20:43

Citaat door Chalissa:
wat is er mis mee met marokanen
Heb je het verhaal gelezen?

18-11-2004, 17:58
ewa maak de verhaal af

18-11-2004, 20:00
Sorry mensen het verhaal is al af, ik heb al vaker gezegt dat ik alleen korte verhalen schrijf in tegenstelling tot anderen hier op het Forum.

Ik ga vanavond of morgen inshAllah een nieuw verhaal plaatsen waar ik nu mee bezig ben.

08-02-2005, 17:06
hey meid
ik vind je verhaaltje echt mooi KORT MAAR KRACHTIG...
herken er veel in van mezelf..
jammer genoeg moeten we ermee zien te leven!!

23-02-2005, 23:35

Citaat door Merrry:
hey meid
ik vind je verhaaltje echt mooi KORT MAAR KRACHTIG...
herken er veel in van mezelf..
jammer genoeg moeten we ermee zien te leven!!
Zo is het leven

05-04-2005, 11:58
Hey meid..
Leuke korte verhalen schryf je !!
Ga zoo door

LoTs of LoVe...
Siham!

18-04-2005, 12:15

Citaat door MoslimaSisi:
Hey meid..
Leuke korte verhalen schryf je !!
Ga zoo door

LoTs of LoVe...
Siham!
jij bent 1 van de weinigen die snapt dat ik korte verhaaltjes schrijf, ik zal inshAllah binnenkort nog een aantal hier plaatsen.

Gr, Nadia

27-04-2005, 21:04


Ga Gauw door echt en leuk beginNyaa ik ken dat wel

27-04-2005, 21:38
ow sorry ik leest nu pas dat het verhaaltje alf is:P

27-04-2005, 23:41
thanks

Pagina's : [1] 2