Bekijk volle/desktop versie : Wie heeft zwangerschapsvergiftiging gehad?



11-08-2011, 17:05
Asselaam aleykum,


Wie van de dames heeft zwangerschapsvergiftiging gehad?
Zo ja, wat waren de symptomen?? Hoe ben je erachter gekomen dat je het had?


Barak Allahoe fiekum

11-08-2011, 19:16


Salaam alaikom meid,

Inscha'allah gaat alles goed met jou.
Ik had een beginnende zwangerschapsvergifteging ik voelde me plotseling niet goed normaal denk ik oow gaat wel over dit keer wist ik van er is subhanallah iets aan de hand.
Was duizelig zag vlekken en misselijk en het leek net alsof ik de kleine niet meer goed voelde.
Toen heb ik mijn gynaecoloog in het ziekenhuis gebeld en moest er gelijk heen en moest toen aan de ctg scan en me urine inleveren en bloedprikken en kreeg gelijk uitslag en had te veel eiwit in me urine.
Werd toen opgenomen in het ziekenhuis en de volgende dag ingeleid en met 39 weken bevallen van een gezonde wondertje alhamdolilah.


11-08-2011, 20:32
Subhaan Allaah. Ik voel mij ook al dagen neit lekker. Ik ben altijd erg hard naar mezelf toe maar nu heb ik echt het gevoel dat het niet goed zit. Ik heb vandaag tijdens het spreekuur gebeld naar mijn verloskundige maar ik werd steed weg gedrukt : (
Ik ben sinds maandag steeds misselijk en ik heb diarree en ik ben lichamelijk enorm zwak.
Ik voel ook de hele tijd een druk op mijn buik net onder mijn borst en snachts heb ik krampen en rillingen. Ik vertrouw het dus ook niet maar ik kan die mensen neit bereiken. Ik heb wel vorige week gevast maar ik ben inmiddels gestopt maar ook dat maakt geen verschil.

Wat moet ik doen? Dokter bellen morgen want misschien kan ik ze morgen weer niet bereiken.

11-08-2011, 20:42
Ik zou daar echt achteraan gaan als ik jou was.
Hoe ver ben je en wanneer was de laatste keer dat je bloeddruk werd gemeten en hoe hoog was dat?
InshaAllah Khair..

11-08-2011, 20:44


Ik ben 35 weken zwanger. Ik heb afgelopen dinsdag bloeddruk gemeten en dat was prima.

11-08-2011, 21:00
Vreemd dat er niet gewoon opgenomen wordt.Gewoon blijven bellen (spoednr) en anders naar de huisarts. Allahishafiki x

14-08-2011, 02:14
je moet de spoedlijn bellen, allah ie chafiek

14-08-2011, 12:12
Ik heb ook bij mijn eerste zw-vergiftiging gehad. Zag sterretjes, voelde de baby minder dan normaal , hield best wat vocht vast en in het ziekenhuis bleek ik dus eiwitten in de urine te hebben.
Werd ingeleid, maar baby's hartslag ging steeds omlaag bij harde buiken en ze wilden geen risico nemen met echte weeen en heb een spoedkeizersnee gehad.

14-08-2011, 12:14
En aub...als je niet zeker bent van je zaak en je voelt je anders dan anders bel de avond/weekend/spoed arts!! ga nooit wachten tot de volgende dag, van ach we zien hett morgen wel. Zw-vergiftiging kan levensgevaarlijk zijn!!

14-08-2011, 13:58
salaam

Let op bovenband pijn. Dat zijn krampen boven aan je buik. zo bij je middenrif. Het kan ook trekken naar je rug. Ik heb t ook gehad, liep verkeerd af. Daarnaast had ik ook verhoogde bloeddruk en zag sterretjes.
Dus meteen laten checken.
Tip: Bij de apotheek kun je urinetestjes kopen, hiermee kun je je urine zelf testen op eiwitten. De uitslag is op de staafjes niet echt goed te lezen, maar t is wel een redelijk goed hulpmiddel. Hier ben ik zelf achtergekomen via internet.
Eiwittentest is iets dat de verloskundige zelf ook doet, maar het wijst niet altijd uit of je vergiftiging hebt. Dus extra belangrijk om je te laten testen door een gyneacoloog, ik vind die meer behulpzaam dan de verloskundige...
Gair Inshallah

14-08-2011, 14:55
Ik had wel eiwitten in me urine deze week maar nog NET geen zwangerschapvergiftiging zeiden ze in het ziekenhuis.
Ik voel me nog steeds zo belabberd, duizelijk , misselijk etc etc

14-08-2011, 16:16

Citaat door Roosje-25:
Ik had wel eiwitten in me urine deze week maar nog NET geen zwangerschapvergiftiging zeiden ze in het ziekenhuis.
Ik voel me nog steeds zo belabberd, duizelijk , misselijk etc etc
MAAR NOG NET GEEN.

WAAR wachten ze op tot je het wel hebt allah hfad meid laat je niet gek maken laat weer urine testen het is gevaarlijk ZWANGERSCHAPSVERGIFTEGING.

GA er achteraan want eiwit in je urine is zowiezo niet goed.

En @ topicstarter als ik jou was zou ik spoed bellen en anders bel naar de vk in de ziekenhuis en vertel je verhaal die zullen je laten komen.


14-08-2011, 19:08


Ik werd direct ingeleid omdat ik eiwitten had in mijn urine, en hoge bloeddruk

Hamdoelilah op 39 weken bevallen van een gezonde zoon !