Bekijk volle/desktop versie : Dames die hoogopgeleid zijn en ook hoofddoek dragen tydens het werk



Pagina's : [1] 2

08-08-2011, 18:47
[ Bestaan ze?

Zo ja? kom eens en vertel wat voor beroep?

of ook mensen die zo'n iemand kennen in hun familie/vriendenkring, mogen ook reageren ]

08-08-2011, 18:55


kan niet hoogopgeleid gaat niet samen met hoofddoek , hoofddoek houd emancipatie tegen dus moet je opofferen om hogerop te komen.

maar wat is jou definitie van hoogopleid.

08-08-2011, 18:56
In mijn omgeving ken ik onder andere een arts, een beleidsmedewerker bij de gemeente, een manager in de welzijnssector en een coordinator op een basisschool. O ja, en een accountant en een zorgcoordinator bij een bejaardentehuis en een zorgcoordinator bij een islam.thuiszorg. En meeste van deze dames dragen abaya en grote hoofddoek of khimar.

08-08-2011, 18:58
wat versta je onder hoogopgeleid?

08-08-2011, 18:59


Neuroloog, jurist, advocate, psycholoog, projectmanager uit mijn directe omgeving.

08-08-2011, 19:00
Een Bussiness controller, een project controller.

08-08-2011, 19:01

Citaat door together-4-ever:
wat versta je onder hoogopgeleid?
Ik neem aan HBO of Uni

08-08-2011, 19:11

Citaat door hanazuki:
kan niet hoogopgeleid gaat niet samen met hoofddoek , hoofddoek houd emancipatie tegen dus moet je opofferen om hogerop te komen.

maar wat is jou definitie van hoogopleid.
Hier in Belgie gaat dat moelijk HELAAS

Dat je niet alleen het middelbaar diploma op zak hebt, maar hogeschool of univ.

08-08-2011, 19:13

Citaat door Zonnetje_78:
In mijn omgeving ken ik onder andere een arts, een beleidsmedewerker bij de gemeente, een manager in de welzijnssector en een coordinator op een basisschool. O ja, en een accountant en een zorgcoordinator bij een bejaardentehuis en een zorgcoordinator bij een islam.thuiszorg. En meeste van deze dames dragen abaya en grote hoofddoek of khimar.



Citaat door Bent-darr:
Neuroloog, jurist, advocate, psycholoog, projectmanager uit mijn directe omgeving.


Citaat door 9itatoen.:
Een Bussiness controller, een project controller.
Mooi, dus in nederland is dat mogelijk!!



Citaat door together-4-ever:
wat versta je onder hoogopgeleid?


niet alleen het middelbare diploma op zak, maar ook hogeschool of univ.

08-08-2011, 19:15
jongerenwerker met hoofddoek hbo-er.

Maar nederland is niet te vergelijken met belgie joh.

08-08-2011, 19:19

Citaat door fatna:
jongerenwerker met hoofddoek hbo-er.

Maar nederland is niet te vergelijken met belgie joh.
Inderdaad, helaas.
Ik hoop misschien dat later er verandering in komt en je hier dan ook gemakkelijk aan werk kan met hoofddoek, anders kom ik daar verhuizen

08-08-2011, 19:48
Wat heeft een hoofddoek met je herseninhoud te maken? Of bedoel je meer dat vrouwen met hoofddoek niet zo snel aan een baan komen?

08-08-2011, 19:49



Citaat door Goudbloempje:
Wat heeft een hoofddoek met je herseninhoud te maken? Of bedoel je meer dat vrouwen met hoofddoek niet zo snel aan een baan komen?
Ja hier in belgie is het heel moeilijk om aan een baan te geraken met hoofddoek.

08-08-2011, 19:49

Citaat door -lola-:
Mooi, dus in nederland is dat mogelijk!!.
Zeker! Waarom niet? Je moet niet zo pessimistisch zijn.

08-08-2011, 19:53
- Maatschappelijk werkster (4 tantes/nichten)
- Docent Frans (nicht)
- Docent op een basisschool ( mijn zus en een tante)
- Projectontwikkelaar (tante)
- Rechten gestudeerd, werkzaam bij de Rijksoverheid (tante)
- Zelf ben ik werkzaam bij de gemeente waar ik leidinggevende ben.

Pagina's : [1] 2