Bekijk volle/desktop versie : Hoe ging/ga jij ermee om?



Pagina's : [1] 2

07-08-2011, 16:37
Ik ben benieuwd wie dat nu ook heeft of had toen die ging trouwen of van plan was om te trouwen,
dat je moeder je verteld dat je serieus moet veranderen zoals helpen in de keuken, veranderen in het algemeen om dîe grote stap te kunnen en mogen maken dat je er klaar voor bent om echt echt te trouwen.

Niet dat je toekomstige familie je gaat uitlachen omdat je niet kon koken, nooit serieus was ect ect.

Hoe gingen jullie hiermee om, om deze stap te maken?


Want ik heb daar nu persoonlijk wel last van en ik wil graag kijken hoe jullie het hebben gedaan, zo kan het mij ook misschien helpen.

Tips zijn van harte welkom!

07-08-2011, 16:40


help je je moeder dan niet in de keuken? dan moet je er wel mee beginnen al doende leer je anders heb je mnl cuisine nog

07-08-2011, 16:43
Mijn moeder zei dat,
ze vaak dat er niet meer gekookt werd voor mij. En dat ik de verantwoordelijkheid moest nemen om alles zelf te doen.
maar k hoef nergens bang voor te zijn, want ik kan koken.

geloof in jezelf incha'Allaah

groetjes

07-08-2011, 16:45
Ik help wel, dat niet.
Alleen ik ben benieuwd hoe jullie dat dan combineren als je nog rond 5 uur van school komt enzo.
En het huishouden enzo, en erna nog huiswerk ga maken?

07-08-2011, 16:47


Hoe ging dat voor je ging verloven als ik vragen mag?
Helpte jij jou moeder heel vaak in de keuken, wat deed je dan precies waardoor je moeder dacht van: Nou nu kan ik mijn dochter echt 'weggeven' zonder dat ik me echt druk om hoef te maken hoe ze het gaat doen later enzo?
Ben heel erg benieuwd..

07-08-2011, 16:53
ik kan nog lang niet alles maken hoor als ik bezoek zou krijgen van schoonfam dan zal ik ook wel naar moeder bellen van hoe maak je dat haha. maar zoveel mogelijk proberen te maken. eerst meevolgen hoe ze het maakt en dan ander keer zelf doen. je kan ook in het weekend als je in de week nog na school gaat. hoe oud ben je als ik mag weten
Citaat door __Belgje:
Hoe ging dat voor je ging verloven als ik vragen mag?
Helpte jij jou moeder heel vaak in de keuken, wat deed je dan precies waardoor je moeder dacht van: Nou nu kan ik mijn dochter echt 'weggeven' zonder dat ik me echt druk om hoef te maken hoe ze het gaat doen later enzo?
Ben heel erg benieuwd..

07-08-2011, 16:55
Ik kan koken en schoonmaken gelukkig! Alleen het combineren met werk gaat wennen worden!
En ook het slapen! ik slaap altijd rond 10,11 uur. Mijn man slaapt meestal pas om 3,4 uur in de nacht! of hij of ik moet aanpassen!

07-08-2011, 16:59
dat zegt mijn moeder ook tegen mij..

Als ik niet moet werken in het weekend, en ze wil gaan koken dan zeg ik meestal van ik ga het maken zeg jij alleen hoe het moet enz.. Zo leer je ook veel van mamalief
Citaat door Glimlach89:
Mijn moeder zei dat,
ze vaak dat er niet meer gekookt werd voor mij. En dat ik de verantwoordelijkheid moest nemen om alles zelf te doen.
maar k hoef nergens bang voor te zijn, want ik kan koken.

geloof in jezelf incha'Allaah

groetjes

07-08-2011, 17:04
Maar wel irritant is dat ik soms ergens geen zin in heb! Dan zegt mij moeder gelijk: jij bent nog niet klaar om te trouwen bla bla bla

07-08-2011, 17:10
3 4 uur dat is wel overdreven laat om te slapen hoor. werkt hij dan niet of blijft hij speciaal wakker om te bidden ofzo


Citaat door Faat91:
Ik kan koken en schoonmaken gelukkig! Alleen het combineren met werk gaat wennen worden!
En ook het slapen! ik slaap altijd rond 10,11 uur. Mijn man slaapt meestal pas om 3,4 uur in de nacht! of hij of ik moet aanpassen!

07-08-2011, 17:26
Ga zo veel mogelijk met je moeder in de keuken staan en haar helpen, ook al kan je wel koken. Je zal veel variaties leren van je moeder. Want geloof me dat ga je straks echt nodig hebben. Elke dag moet je bedenken wat je gaat koken. Koken is makkelijk, maar bedenken wat je moet koken elke dag is moeilijk haha.

07-08-2011, 17:27

Citaat door Faat91:
Maar wel irritant is dat ik soms ergens geen zin in heb! Dan zegt mij moeder gelijk: jij bent nog niet klaar om te trouwen bla bla bla
Neem het haar niet kwalijk, dat doet ze waarschijnlijk om je verantwoordelijkheid in te blazen.

07-08-2011, 17:53


Ik ben 18 en wil graag verloven, alleen ik heb al verteld enzo dat er iemand wilt komen.
Alleen zei zegt nog tegen mij van je je bent er niet klaar voor enzo, en van mezelf weet ik toch van wel.
Ik weet alleen niet hoe ik me nu moet gaan bewijzen tegenover haar..
Het is niet dat ik niet kan koken enzo, dat wel hmdl alleen ze ziet me nog als haar kleine kindje die in haar ogen
niet echt veel kan enzo..

07-08-2011, 17:55
Ja dus daaaat, als je keertje zegt van nee vandaag niet enzo
Dan zegt ze van je bent er niet klaar voor ect..
en jij wilt ze3me verloven?

07-08-2011, 17:57
Pff.. allemaal te leren meid! Mijn toekomstige weet dat ik nooit kook... maar ik ben wel bezig om het een en ander onder de knie te krijgen. Af en toe een Tajine klaarmaken.. koken etc..!

Geen paniek!

Pagina's : [1] 2