Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : Ik kan niet meer...

Pagina's : [1] 2 3

Azhaar
06-08-2011, 22:41

Ik voel me na de iftar maaltijd altijd zo futloos, ik kan echt werkelijk geen huishouden meer aan!! Dus ik ruim de eettafel af en leg de afwas in de keuken neer, heb geen vaatwasser. Afwassen is dus echt een kwelling. Dus ik laat het tot de volgende morgen.... erg he? Ik heb dit nog nooit gedaan, schaam me een beetje :o Hebben jullie dit ook?

ilhampje1
06-08-2011, 22:47
waarom moet je je daarvoor schamen? Een mens wordt moe en is normaal. Ik liet eerst ook de afwas tot morgen in de keuken staan. Maar nu drink ik mn soep op en sta ik direct op om af te wassen. wat eet je meestal bij iftar? Als ik veel eet dan heb ik ook geen fut meer om op te staan.

Azhaar
06-08-2011, 22:51
waarom moet je je daarvoor schamen? Een mens wordt moe en is normaal. Ik liet eerst ook de afwas tot morgen in de keuken staan. Maar nu drink ik mn soep op en sta ik direct op om af te wassen. wat eet je meestal bij iftar? Als ik veel eet dan heb ik ook geen fut meer om op te staan. Ik eet echt niet veel hoor (zoals wat ik zie hier op sommige topics wat er allemaal geserveerd word :maf2:) meestal een kopje soep en een hapje wat ik gemaakt hebt, daarna eet ik wat fruit. Ik drink ook heel veel water.. misschien ligt het wel daaraan..

Mientje88
06-08-2011, 22:55
Nee, ik heb dat juist helemaal niet hmdl. Ik krijg juist energie na het eten. Meneertje ruimt af en ik was meteen af. Ga gelijk heel het huis dweilen en doe kleine dingetjes erbij als het nodig is. Maar vandaag heb ik geluk. Hoef alleen af te wassen en te dweilen. Zit nu lekker weer op de bank. Vele gaan nog even liggen na het eten. Juist daar wordt je nog suffer van. Doe jij dat ook?

Miep.
06-08-2011, 22:55

Schat vind je t gek dat je geen fut meet hebt, een huishouden , ramadan, en net bevallen.. Je hebt pas een kleine noesnoes gekregen meskiena, nergens voor nodig om je te schamen.

ilhampje1
06-08-2011, 22:56
Ik eet echt niet veel hoor (zoals wat ik zie hier op sommige topics wat er allemaal geserveerd word :maf2:) meestal een kopje soep en een hapje wat ik gemaakt hebt, daarna eet ik wat fruit. Ik drink ook heel veel water.. misschien ligt het wel daaraan.. Ik denk dat het daaraan ligt ja. Ik drink mn soep op en een glas jus dorange en sta op. anders kan ik echt niks meer doen. Dat is het enige wat ik eet de hele avond. Misschien kan je beter het water na de afwas drinken. Nog een ramadan kareem toegewenst

Najibsri
06-08-2011, 22:57
Ik eet echt niet veel hoor (zoals wat ik zie hier op sommige topics wat er allemaal geserveerd word :maf2:) meestal een kopje soep en een hapje wat ik gemaakt hebt, daarna eet ik wat fruit. Ik drink ook heel veel water.. misschien ligt het wel daaraan.. Salaamoe alleikoem, Het klinkt raar maar wat helpt is een uur of een half uur van te voren even wat sporten. Dus gewoon even in je kamer lekker stevig aan de buikspieroefeningen of opdrukken. Je hart gaat dan harder en meer bloed pompen en er kom endorfine vrij waardoor je echt goed gaat voelen naderhand. Omdat het best een tijd duurt voordat het uit je systeem is, zul je zien dat na het eten je juist zin hebt om dingen te doen en daar ook (hoe gek het ook klinkt) energie voor hebt. Ik doe dat ook door als ik kan een eindje te gaan lopen of joggen, anders gewoon hoge inspanning leveren met opdrukken. Na het eten krijg ik meteen weer zin om actief te doen. Probeer het eens.

zouzou7t
06-08-2011, 22:57
het is normaal vooral nu je pas bevallen bent. geniet van deze tijd met de baby en maak je geen zorgen om de afwas, die loopt niet weg. Al is het soms beter als die weg liep dan hoef je t ook niet te wassen.

ilhampje1
06-08-2011, 23:00
het is normaal vooral nu je pas bevallen bent. geniet van deze tijd met de baby en maak je geen zorgen om de afwas, die loopt niet weg. Al is het soms beter als die weg liep dan hoef je t ook niet te wassen. :hihi:

Azhaar
06-08-2011, 23:05
Het kan best wel zo zijn dat ik me zo moe voel nu ik pas ben bevallen. Vorige Ramadan had ik hier geen last van, terwijl ik iedere dag om 6.30 weer standby moest zijn, om naar mijn werk te gaan (dus had echt korte nachten).... maar dames (en heer) bedankt voor de tips!!

Azhaar
06-08-2011, 23:07
Schat vind je t gek dat je geen fut meet hebt, een huishouden , ramadan, en net bevallen.. Je hebt pas een kleine noesnoes gekregen meskiena, nergens voor nodig om je te schamen. Haha noesnoes, het is echt een schatje Masha Allah, hij lacht nu sinds kort nu echt. Ik mis hem nu al, hij ligt al vanaf 19.00 te slapen. Ga hem zo pesten voor een voeding :o

Najibsri
06-08-2011, 23:08
Het kan best wel zo zijn dat ik me zo moe voel nu ik pas ben bevallen. Vorige Ramadan had ik hier geen last van, terwijl ik iedere dag om 6.30 weer standby moest zijn, om naar mijn werk te gaan (dus had echt korte nachten).... maar dames (en heer) bedankt voor de tips!! Laat mijn tip voor wat het is. Als je echt recent bent bevallen dan moet je vooral niet even gaan sporten totdat je helemaal weer in orde bent (fysiek en mentaal). En laat de afwas voor wat het is en kijk even of iemand anders dit voor je kan doen. Je hebt je rust nu hard nodig. Wel goed van je dat je toch blijft vasten.

Azhaar
06-08-2011, 23:09

Dat denk ik ook wel eens:hihi: Azhaar, ik dwing mezelf nu echt met veel moeite om op te staan en de afwas snel weg te werken. Anders komt het er echt niet van en heb ik de volgende ochtend 2 ladingen... Erg he, die lading. Moet gauw een vaatwasser aanschaffen. Ik ken niemand meer in mijn familie die er geen 1 heeft. Alleen de vraag is, waar plaats ik die ding?? Dat is mijn probleem, wil geen keukenkast eruit halen :moe:

StreetChic
06-08-2011, 23:12
dat is toch niet erg ; ik doe dat nu ook ; ik laat de afwas staan tot de volgende dag als ik opsta anders doe ik ook maar niks & 's avonds voel ik my heel slaperig ; zo rond 7u ; na het eten sta ik echt niet meer in de keuken :maf2:

Azhaar
06-08-2011, 23:15
Heb je geen berging ofzo? Wij hebben hem nu ook nog niet, maar we gaan in november insha'Allaah verhuizen en dan is er wel een... Ik kan haast niet wachten:o Berging? Woon 4 hoog, heb een schuurtje jah, verder heb ik geen berging in mijn appartement helaas... tja, hele kleine berginkjes waar de cv ketel zit enzo... Ik ga toch maar een keukenkastje eruit slopen... Hey meid fijn dat je gaat verhuizen, ik wou dat ik dat kon zeggen :o Tegenwoordig met die belachelijke huurprijzen (vrije sector) gaat dat heel erg lang duren :moe:

Pagina's : [1] 2 3