Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : Wat is jullie eetpatroon tijdens de ramadan?

orientelqueen
06-08-2011, 19:12

Ik kom nooit aan in de ramadan en val ook niet veel af, hoog uit een kilo. Nu is afvallen echt geen prioriteit en zeker niet in de ramadan, ik vraag mij af wat jullie eten? Bij mij is het zo, dat ik nu ik niet werk wel snoep in de avond, voorheen deed ik dit nooit. Het snoepen ga ik wel laten hoor, was vooral de eerste dag. Ik eet nu beetje soep, klein stokbroodje met kruidenkaas, boursin is zoo jammie. En verder van alles een klein beetje, dus een stukje kefta, of een beetje sla erbij. Glas drinken, meestal Milk en Fruit of jusdorange. Later in de avond eet ik optimel toetje....en soms wat crackers of iets kleins bij shor. Bye the way ik eet geen sebakkia of zo, hou ik niet van....en de bladerdeeg is deze ramadan nog niet gemaakt, beter ook daar was ik verslaafd aan...1 of 2.. Eet smakeijk zo dames...

orientelqueen
06-08-2011, 19:14
Ik ga vanaf vandaag meer water drinken, dat drink ik niet zoveel...beter voor je buik etc. En mn verslaving van vorig jaar was ice coffee, ben ook wel afgekickt, heb t nu nog maar een keer gehad.

sensini
07-08-2011, 00:49
Mijn eetpatroon is helemaal van z'n apropos! Met Maghrb eet ik soep en hapjes.. Met so7r eet ik makkelijk loempia's of andere warm eten! Terwijl ik dat voorheen echt nooit kon!

nicemarokina
07-08-2011, 01:03
So7r: 2 sandwishes en een koffiekoek, koffie, fruitsap, water Maghreb: Soep met shabbakia en stokbrood, hapjes of maaltijd, thee, fruitsap. Van Maghreb tot so7r drink ik alleen water.

Mientje88
07-08-2011, 01:19

Ik eet met maghreb; soep, dadels en sabakia, hapjes zoals bladerdeeg gevuld met kip of mshemmen gevuld met gehakt. Drink er wel bij. Vaak is dat een shake of een glas sap. Daarna niet meer. Na het opruimen etc neem ik een bakkie koffie met wat lekkers. Het is wel zo dat ik snoep. Ik was van het snoepen af, maar nu heb ik het mezelf weer aangeleerd. Ik blijf wakker, dus tja wat eet ik dan. Meestal is het fruit en vla.

S_1012
07-08-2011, 01:31
Ik hou het bij soep en dadels en daarna een kop koffie met broodje. En ik probeer 1 1/2 liter water tot aan shor te drinken. Ik blijf wakker tot fadjr en eet wat fruit en meestal yoghurt. Als ik meer eet heb ik het gevoel dat ik ontplof!