Bekijk volle/desktop versie : HELP! lmsemmen mislukt! Is dat omdat ik patentbloem gebruik in plaats van tarwebloem?



06-08-2011, 13:48
Dames,

gisteren had ik tarwebloem gebruikt voor mijn lmsemmen en ze waren perfect. Vandaag (vanwege gasten vanavond) heb ik vanochtend patentbloem gebruikt en mijn lmsemmen zijn totaal mislukt. Voordat ik aan een tweede deeg wil beginnen, nu met tarwebloem, wilde ik eerst even zeker weten of het dus daar aan ligt, dus dat het patentbloem is.

06-08-2011, 13:50


Mislukt in de zin van? Voor mij maakt het niet uit, welke bloem ik gebruik. Ik vind ze eerder verpest, als ik geen smida gebruik.

06-08-2011, 13:52

Citaat door Rifster:
Mislukt in de zin van? Voor mij maakt het niet uit, welke bloem ik gebruik. Ik vind ze eerder verpest, als ik geen smida gebruik.
andere kleur, andere dichtheid, die van gisteren waren luchtig en je kon de vellen zien. Nu zijn de vellen met elkaar gesmolten lijkt wel. ik gebruik ook smida net als gisteren.

06-08-2011, 13:53

Citaat door Miss_Tashel7it:
andere kleur, andere dichtheid, die van gisteren waren luchtig en je kon de vellen zien. Nu zijn de vellen met elkaar gesmolten lijkt wel. ik gebruik ook smida net als gisteren.
Die van gisteren zagen er inderdaad lekker uit
Heb je het wel goed gekneed en laten rusten?

06-08-2011, 13:56



Citaat door Rifster:
Die van gisteren zagen er inderdaad lekker uit
Heb je het wel goed gekneed en laten rusten?
yep, even lang gekneed en misschien iets te lang laten rusten, maar dat zou t alleen wat luchtiger moeten maken wat het nu niet is. het is een plaksel geworden.

06-08-2011, 13:58

Citaat door Miss_Tashel7it:
yep, even lang gekneed en misschien iets te lang laten rusten, maar dat zou t alleen wat luchtiger moeten maken wat het nu niet is. het is een plaksel geworden.
Hmm jammer joh. Ik weet het ook niet schat
Ga je nog nieuwe maken?

06-08-2011, 14:03

Citaat door Miss_Tashel7it:
Dames,

gisteren had ik tarwebloem gebruikt voor mijn lmsemmen en ze waren perfect. Vandaag (vanwege gasten vanavond) heb ik vanochtend patentbloem gebruikt en mijn lmsemmen zijn totaal mislukt. Voordat ik aan een tweede deeg wil beginnen, nu met tarwebloem, wilde ik eerst even zeker weten of het dus daar aan ligt, dus dat het patentbloem is.
Ik ben niet zeker dat het aan de bloem ligt.

06-08-2011, 14:11

Citaat door Rifster:
Hmm jammer joh. Ik weet het ook niet schat
Ga je nog nieuwe maken?
ik moet wel, ik hoop alleen dat het inderdaad door die patentbloem komt.