Bekijk volle/desktop versie : Weet wat je zegt!!!!!!



Pagina's : [1] 2

06-08-2011, 01:04
Allereerst iedereen een hele fijne en gezegende ramadan toegwenst,mag het insjalah geaccepteerd worden.

Ik wil sommige hier een advies geven.
ik zie bij vele topics dat er gediscuseerd word,gezond zou je zeggen....???niet altijd helaas
over het algemeen wel.mr er zijn vele die dingen uit hun mond roepen die onze geliefde profeet en Allah swt nooit gezegd hebben.Dat is uiterst haraam...@!!!
weet wat je zegt mensen,kauw je woorden in je mond.zelfs daar word je de dag des oordeels ondervraagd...dus ben je ergens neit zeker van...er bestaat hmdl google.nl:

groetjes mercedez207; )

06-08-2011, 01:07


Sheik Google nog wel Goedzo meid helemaal mee eens

06-08-2011, 01:11
hahahaha,echt e!!!Vind het echt tof dat ze discuseren enzoo..dit is een mooi maand,en vele doen ook gelzellig mee.
mr sommige zijn gevaarlijk bzig,door dingen te roepen,die anti islam zijn.

06-08-2011, 01:20
Kun je voorbeelden noemen..? Als je iets anti-islam ziet moet je dat meteen corrigeren vind ik.

06-08-2011, 01:20


je moet juist discussies vermijden

zie sheik google.nl : wat zegt de islam over discussies

06-08-2011, 01:21

Citaat door mercedez207:
hahahaha,echt e!!!Vind het echt tof dat ze discuseren enzoo..dit is een mooi maand,en vele doen ook gelzellig mee.
mr sommige zijn gevaarlijk bzig,door dingen te roepen,die anti islam zijn.
Jep en spotten met de islam kan je zo uit de islam zetten,zo als Allah in de koran zegt
Jullie zijn ongelovig geworden na te hebben gelooft..

06-08-2011, 01:24

Citaat door niesj:
Kun je voorbeelden noemen..? Als je iets anti-islam ziet moet je dat meteen corrigeren vind ik.
vb:::::

ik las net ,dat een lid schreef,van jah iemand die zina pleegt is ongelovig...iemand reageerde daarop dat dat neit klopte..sommige zijn gewoon zo standvastig in wat zeggen.
dat zijn wel hele harde beschuldigingen en er staan versen in de koran en ook hadith van onze profeet wat daar over word gezegd.
als je er heilig van overtuigd ben dat je gelijk hebt,plaats bewijzen..dan is er geen maar" meer..."mr stopt het met een punt.

06-08-2011, 01:26

Citaat door Oem_Lena:
Jep en spotten met de islam kan je zo uit de islam zetten,zo als Allah in de koran zegt
Jullie zijn ongelovig geworden na te hebben gelooft..
ik heb ook wel eens op topics gelezen dat er dan LETTERLIJK bewijzen geplaats waren,...dit en die heeft de profeet gezegd,dit staat in vers..bla bla bla....mr dan nog geven ze er een eigen interpretatie aan.dan vraag ik me af wie wil je bewijzen???hier valt niet over te spotten!

06-08-2011, 01:34

Citaat door mercedez207:
vb:::::

ik las net ,dat een lid schreef,van jah iemand die zina pleegt is ongelovig...iemand reageerde daarop dat dat neit klopte..sommige zijn gewoon zo standvastig in wat zeggen.
dat zijn wel hele harde beschuldigingen en er staan versen in de koran en ook hadith van onze profeet wat daar over word gezegd.
als je er heilig van overtuigd ben dat je gelijk hebt,plaats bewijzen..dan is er geen maar" meer..."mr stopt het met een punt.
Dat heb ik net op een topic gezegt,wie zondes pleegt op dat moment is hij/zij geen geloving daar is een hadiet over.

06-08-2011, 01:43
lieve schat,
ik ben wel heel erg benieuwd nr die hadith..zou je hm kunne plaatsen aube???

als iemand zina begaat.dan begaat ie een HHHHHHHHHHHHEEEEEL grote zonde...mr wij mogen nooit iemand ongelovig verklaren.dus als iemand roddelt is ie ook ongelovig,of liegt ook ongelovig>????dat zijn ook grote zonden.dan is iedereen ongelovig op dze wereld..iedereen heeft weleens geroddeld of gelogen..dat is wel een heel sterke beschuldiging vind je niet?als je shirk begaat...shirk..is dat je buiten het geloof treed,je erkent een god of goden naast allah swt dan treed je buiten het geloof.

06-08-2011, 01:46
oem lena,...nog een punt,allah vergeeft ALLES..Behalve Shirk.

06-08-2011, 01:55

Citaat door mercedez207:
lieve schat,
ik ben wel heel erg benieuwd nr die hadith..zou je hm kunne plaatsen aube???

als iemand zina begaat.dan begaat ie een HHHHHHHHHHHHEEEEEL grote zonde...mr wij mogen nooit iemand ongelovig verklaren.dus als iemand roddelt is ie ook ongelovig,of liegt ook ongelovig>????dat zijn ook grote zonden.dan is iedereen ongelovig op dze wereld..iedereen heeft weleens geroddeld of gelogen..dat is wel een heel sterke beschuldiging vind je niet?als je shirk begaat...shirk..is dat je buiten het geloof treed,je erkent een god of goden naast allah swt dan treed je buiten het geloof.
De Profeet zei: “lemand die overspel pleegt is ten tijde van de onwettige seksuele gemeenschap geen ware gelovige; en iemand die alcohol drinkt is op het moment dat hij drinkt geen ware gelovige; en een dief is op het moment dat hij steelt geen ware gelovige. Maar zolang ze leven, kunnen zij berouw tonen.” (Boechari)

06-08-2011, 01:57


Hij is geen ware gelovige als in zijn daad is niet als die van een gelovige. Je moet wel de tafsier van de hadieth erbij nemen.

06-08-2011, 02:03
bedankt voor het plaatsen,je bedoelt dus tijden de daad zelf???

06-08-2011, 02:11
“Wanneer iemand zina (overspel) pleegt, treed zijn Imaan uit zijn lichaam en blijft als een wolk boven zijn hoofd hangen. Zijn Imaan keert terug wanneer hij stopt met zina.”
(Overgeleverd door Muwatta Malik)

Pagina's : [1] 2