Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : Wat betekent het eigenlijk, dat...........

Pagina's : [1] 2

LZN
06-08-2011, 00:10

....de duivels in deze maand worden vastgeketend? Betekent het dat alles wat je aan slechte dingen doet/zegt puur je eigen nafs is? Betekent het dat wanneer je aan jezelf merkt in de maand ramadan dat je nog steeds veel liegt, roddelt, lui bent, hoogmoedig bent of wat dan ook, dat dit gewoon je eigen nafs is? Betekent het dat je in staat bent zo verdorven te zijn, zonder de influisteringen van de satan?.

Surfster
06-08-2011, 00:12
Goeie vraag

Amatourrahmaan
06-08-2011, 00:13
Masha Allah wat een hoop vraagjes. Maar ik heb wat voor je...tenenenenennenenenenenenenenenennnnnnnnnnnnnn n tadaaaa http://www.islamqa.com/en/ref/37965/ramadan%20chained Geeft antw op al je vraagjes :D

niesj
06-08-2011, 00:18
....de duivels in deze maand worden vastgeketend? Betekent het dat alles wat je aan slechte dingen doet/zegt puur je eigen nafs is? Betekent het dat wanneer je aan jezelf merkt in de maand ramadan dat je nog steeds veel liegt, roddelt, lui bent, hoogmoedig bent of wat dan ook, dat dit gewoon je eigen nafs is? Betekent het dat je in staat bent zo verdorven te zijn, zonder de influisteringen van de satan? Goeie vraag...misschien heeft Shitan wel zaadjes in 't hart geplant die zelf groeien, als tumoren, ook als hijzelf afwezig is...?? W Allah uA3lam..:kweetnie:

Amatourrahmaan
06-08-2011, 00:18

:D Djazak Allahoe ghair. Wa iyaaki ya ougti :D

Alansaria
06-08-2011, 00:24
....de duivels in deze maand worden vastgeketend? Betekent het dat alles wat je aan slechte dingen doet/zegt puur je eigen nafs is? Betekent het dat wanneer je aan jezelf merkt in de maand ramadan dat je nog steeds veel liegt, roddelt, lui bent, hoogmoedig bent of wat dan ook, dat dit gewoon je eigen nafs is? Betekent het dat je in staat bent zo verdorven te zijn, zonder de influisteringen van de satan? sowieso komt dit alleen door je eigen nefs, alleen de duivel stimuleert dat met zijn lwaswas. maar uiteraard, in de ramadan wordt alle slechtheid van de duivels vastgeketend. Die lweswes van de duivel is dan weg. Alle poorten naar slechtheden worden met de ramadan gesloten, zo ook de duivels, magiers, vraag maar aan een magier of hij met ramadan iets wil doen. Ze zullen ontkennen omdat de duivel die hun lwa7j brengt vastgeketend is.

Contigo020
06-08-2011, 00:24
Je hebt slechte gewoontes, slechte mensen (zwart hart) en dergelijke.

niesj
06-08-2011, 00:32
Uit de link begrijp ik dat niet alle sajatien worden geketend, maar alleen de sterkere en dat de sjatatien sowieso niet zoveel invloed hebben in deze maand als dat ze gewend zijn. Ten tweede komt kwaad ook van andere factoren; slechte gewoontes of een slechte nafs :( Moge allah onze harten zuiveren, ameen. Betekent dat dan dat mensen die bezeten zijn in de ramadan allemaal weer zichzelf zijn?

Riffia_Samra
06-08-2011, 00:39
zo goeie vraag wil ik ook wel weten

Amatourrahmaan
06-08-2011, 00:42
Hmm denk dat ik maar is overga op koeieletter size.. http://www.islamqa.com/en/ref/37965/ramadan%20chained

Amatourrahmaan
06-08-2011, 00:43
sowieso komt dit alleen door je eigen nefs, alleen de duivel stimuleert dat met zijn lwaswas. maar uiteraard, in de ramadan wordt alle slechtheid van de duivels vastgeketend. Die lweswes van de duivel is dan weg. Alle poorten naar slechtheden worden met de ramadan gesloten, zo ook de duivels, magiers, vraag maar aan een magier of hij met ramadan iets wil doen. Ze zullen ontkennen omdat de duivel die hun lwa7j brengt vastgeketend is. http://www.islamqa.com/en/ref/37965/ramadan%20chained

Contigo020
06-08-2011, 00:44
Hmm denk dat ik maar is overga op koeieletter size.. http://www.islamqa.com/en/ref/37965/ramadan%20chained Ik denk dat jij eens beter moet lezen Oeght. Ze heeft je link gelezen en heeft zelfs een deel geplaatst omschreven in haar eigen worden. En toch zijn haar vragen niet beantwoord.

Oem_Lena
06-08-2011, 00:49

De grote satan word vastgeketend de kleine niet die lopen nog rond om ons slecht dingen in te verluisteren

Amatourrahmaan
06-08-2011, 00:49
Ik denk dat jij eens beter moet lezen Oeght. Ze heeft je link gelezen en heeft zelfs een deel geplaatst omschreven in haar eigen worden. En toch zijn haar vragen niet beantwoord. Het geeft wel degelijk antwoord op haar vragen, vragen van haar komen zelfs te vervallen. Ik heb het heel goed gelezen, anders plaats ik het niet. Als er staat dat de sheyatien vrijheid hebben om te bewegen en toch nog kunnen zorgen voor influisteringen dan vervalt bijv de vraag '' is het puur je eigen nafs '' . Maar misschien zie ik het allemaal verkeerd dat kan ook

Contigo020
06-08-2011, 00:50
Het geeft wel degelijk antwoord op haar vragen, vragen van haar komen zelfs te vervallen. Ik heb het heel goed gelezen, anders plaats ik het niet. Als er staat dat de sheyatien vrijheid hebben om te bewegen en toch nog kunnen zorgen voor influisteringen dan vervalt bijv de vraag '' is het puur je eigen nafs '' . Maar misschien zie ik het allemaal verkeerd dat kan ook Nee, voor jou geeft het de antwoorden. Voor haar niet. Jij kunt niet voor haar denken nog vinden dat het genoeg informatie is om te weten dat het al haar vragen beantwoord.

Pagina's : [1] 2