Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : *** Curretage onder geheele narcose- Normaal?***

Pagina's : [1] 2

erasmus1
05-08-2011, 17:20

Hallo dames, ik moet een curretage ondergaan. Vandaag bij de Gyn geweest en van hem moest ik een curretage onder algehele narose ondergaan! Ik vind dat zo gek, het kan ook onder plaatselijke verdoving maar volgens de Gyn doen ze dat niet vaak. Aan de ene kant lijkt het me emotioneel gezien fijner om het onder narcose te laten doen maar dat wordt dan een dagopname. Bij een plaatselijke verdoving krijg je een ruggenprik en dat lijkt me helemaal niks. Dilemma dilemma... Wie heeft een curretage gehad en hoe verliep dat?

parreltje26
05-08-2011, 17:29
Lieve zuster, Ik heb 3 jaar geleden tijdens mijn zomer vakantie in marokko een miskraam gehad, en moest ook curretage doen. En dat werd toen bij mij ook gedaan meteen ter plekke en dat zonder geen enkel verdoving. Nou zuster dat ik het had overleefd vond het zo pijnelijk was niet te doen, pijnlijker als een bevalling. Toen ik weer terug was in NL en het aan mijn verloskundige vertelde vond ze niet normaal dat zo maar ging zonder verdoving. Echt een verdoving is echt aan te raden en ookal gaat het bij jou om een geheel narcose zou er gewoon voor gaan. Wens je heel veel sterkte en beterschap inchallaah. Parreltje 26

roosje222222
05-08-2011, 17:41
Het wordt meestal onder algehele narcose gedaan. Mede omdat dat voor de vrouw (psychisch) minder belastend is. Bij een vacuum curretage hoor je een zuigend geluid, wat gezien de omstandigheden niet prettig kan zijn om aan te horen. Een ruggeprik wordt ook een dagopname. Hij moet uitgewerkt zijn en je moet geplast hebben voordat je naar huis mag.

MoesCH
05-08-2011, 17:48
Hey meid, Ik heb 2 keer een curretage gehad en dat was idd onder narcose.. ik vond t ook prettiger omdat ik niet wou meemaken wat ze daar beneden allemaal aan het doen zijn.. el7amdolilah ging alles vlotjes en heb ik niet veel gevoeld na de curretage.. toen ik bij kwam werd ik naar mn kamer gebracht.. en toen ik me weer goed voelde en geplast had mocht ik weer naar huis.. t heeft ong een halve dag in beslag genomen.. Inshallah zal alles goed verlopen meid en heb je nergens last van.. Bood de gyn niet aan om eerst met cytotec tabletjes te proberen?

erasmus1
06-08-2011, 09:26

bedankt dames, als ik dit zo lees is het inderdaad verstandiger om het onder narcose te laten doen. Ik baal er zo enorm van dat het niet vanzelf eruit is gekomen :jammer: Dacht even naar de gyn te gaan om 'het' uit te laten zuigen....ineens begon zij over narcose, dagopname.

-Bubbels-
06-08-2011, 10:59
Hey meid, Ik heb 2 keer een curretage gehad en dat was idd onder narcose.. ik vond t ook prettiger omdat ik niet wou meemaken wat ze daar beneden allemaal aan het doen zijn.. el7amdolilah ging alles vlotjes en heb ik niet veel gevoeld na de curretage.. toen ik bij kwam werd ik naar mn kamer gebracht.. en toen ik me weer goed voelde en geplast had mocht ik weer naar huis.. t heeft ong een halve dag in beslag genomen.. Inshallah zal alles goed verlopen meid en heb je nergens last van.. Bood de gyn niet aan om eerst met cytotec tabletjes te proberen?. Hier psies het zelfde, ook 2x

erasmus1
06-08-2011, 11:19
. Hier psies het zelfde, ook 2x ahh, gelukkig heb je nu 2 meiden zie ik. Dames, hoelang heeft het trouwens geduurd voordat jullie weer ongesteld werden en een normale cyclus kregen?

maalouma01
06-08-2011, 12:00
Ik heb het ok onder volledige verdoving gedaan.

hawael
06-08-2011, 12:10
Ik had een achtergebleven placenta en die moest zelfs onder volledige narcose verwijdert worden.

nouria-79
06-08-2011, 12:27
Ik heb het een keer ondergaan onder plaatselijke verdoving (prikjes in de baarmoeder). Nou, het was vreselijk!!! Het was pijnlijker dan een bevalling. Algehele narcose wilden ze bij mij niet doen, ze zeiden dat het een week zou duren voordat de ok vrij was....en dat het een kleine ingreep zou worden.....nou, dat heb ik gevoeld:kwaad: Wel is er bij mij de placenta onder algehele narcose uitgehaald... Veel sterkte meid:sjans:

oumdounia
06-08-2011, 18:24
Ik mocht zelf kiezen wat ik wilde..en heb gekozen voor volledige narcose.... was emotioneel ook zwaar maar insha Allah word je gauw weer verblijd met een zwangerschap :sjans:

-Bubbels-
06-08-2011, 18:32
ahh, gelukkig heb je nu 2 meiden zie ik. Dames, hoelang heeft het trouwens geduurd voordat jullie weer ongesteld werden en een normale cyclus kregen? Hamdoulillah.. Beide keren was ik na 1 week al weer ongi en meteen mijn cyclus weer terug..

-Bubbels-
06-08-2011, 18:34

Ik mocht zelf kiezen wat ik wilde..en heb gekozen voor volledige narcose.... was emotioneel ook zwaar maar insha Allah word je gauw weer verblijd met een zwangerschap :sjans: Bij de 1e vond ik het ook emotioneel heel moeilijk.. Bij de 2x heb ik het vrijwel meten kunnen accepteren dat het zo had moeten wezen.. Ps/ bijna!!!!!! Zo spannend.. Beval je trouwens thuis of in ziekenhuis???

erasmus1
07-08-2011, 09:00
Bubbels, wow al naar 1 week ongesteld geworden. Insch'allah wordt ik het ook snel, ik lees zoveel negatiefe verhalen over....dat de cyclus helemaal in de war is naar een miskraam....

Singelette
07-08-2011, 10:07
Het is logisch dat ze je onder narcose brengen. Alles in de buik, dus ook je organen zijn niet te verdoven. Gewoon doen. Als je vragen hebt hierover, neem dan contact op met je arts.

Pagina's : [1] 2