Bekijk volle/desktop versie : Ik heb me toch iets vreemds..



Pagina's : [1] 2

05-08-2011, 11:55
Hola.. ik vraag me af of jullie hetzelfde hebben. Ik meld me regelmatig ziek van mn werk als ik weer eens totaal geen zin heb. Een maand geleden meldde ik me ziek met de reden dat ik een oogontsteking heb (Gelogen natuurlijk ) en 4 dagen later begon ik verschrikkelijke last van mn ogen te krijgen. T was nog net geen ontsteking maar heb er echt veel last van gehad. Deze week heb ik me maandag ziekgemeld met de reden dat ik keelpijn had, en sinds gister heb ik er inderdaad last van gekregen, en is nu mn hele weekend naar de klote. Hoe kan dat ? Kan niet zo zijn dat ik me dit verbeeld, want het is duidelijk aanwezig.

05-08-2011, 11:56


Ze zeggen toch als je ergens mee spot dat je het ook echt zal krijgen.

05-08-2011, 11:58

Citaat door Exeptional:
Ze zeggen toch als je ergens mee spot dat je het ook echt zal krijgen.
Ja.. dacht dat het eigenlijk gewoon bijgeloof was..

05-08-2011, 11:59

Citaat door Te_ugly:
Ja.. dacht dat het eigenlijk gewoon bijgeloof was..
Neen is ook zo, ik heb dat in het verleden ook al gehad. En altijd ben ik uiteindelijk daadwerkelijk ziek geworden.

05-08-2011, 12:22


Law of attraction . Self fulfillin prophecy.

05-08-2011, 12:26

Citaat door Te_ugly:
Hola.. ik vraag me af of jullie hetzelfde hebben. Ik meld me regelmatig ziek van mn werk als ik weer eens totaal geen zin heb. Een maand geleden meldde ik me ziek met de reden dat ik een oogontsteking heb (Gelogen natuurlijk ) en 4 dagen later begon ik verschrikkelijke last van mn ogen te krijgen. T was nog net geen ontsteking maar heb er echt veel last van gehad. Deze week heb ik me maandag ziekgemeld met de reden dat ik keelpijn had, en sinds gister heb ik er inderdaad last van gekregen, en is nu mn hele weekend naar de klote. Hoe kan dat ? Kan niet zo zijn dat ik me dit verbeeld, want het is duidelijk aanwezig.
En dan staat er bij jou bovenaan 'gewoon eerlijk'

ahum.

05-08-2011, 12:37
Volgens mij ben je dan een hypochonder, toch!!!!! Mensen die bijvoorbeeld symptomen van een ziekte lezen of denken en dan denken dat ze die symptomen ook hebben. Of dat ze inderdaad graag ziek willen worden en zich dan ook ziek voelen. Is ook best logisch eigenlijk. Als je bedenkt dat er altijd wordt gezegd dat je er in moet geloven dat je beter word, waarom dan niet anders om. Toch!!!!!!

05-08-2011, 12:40

Citaat door lekker_wijfie:
Volgens mij ben je dan een hypochonder, toch!!!!! Mensen die bijvoorbeeld symptomen van een ziekte lezen of denken en dan denken dat ze die symptomen ook hebben. Of dat ze inderdaad graag ziek willen worden en zich dan ook ziek voelen. Is ook best logisch eigenlijk. Als je bedenkt dat er altijd wordt gezegd dat je er in moet geloven dat je beter word, waarom dan niet anders om. Toch!!!!!!
Dat is heel wat anders. Hypochondrie zit echt tussen de oren. TS zegt dat ze echt een oogontsteking en keelpijn heeft.

05-08-2011, 12:44

Citaat door Satisfashion:
Law of attraction . Self fulfillin prophecy.
Beetje misplaatst dat self fulfillin prophecy.. Dat heeft meer met gedrag te maken, en dat je je gaat gedragen naar een voorspelling of een vooroordeel. Ik ben ECHT ziek, de dokter kan dat ook bevestigen.

05-08-2011, 12:45

Citaat door Exeptional:
Dat is heel wat anders. Hypochondrie zit echt tussen de oren. TS zegt dat ze echt een oogontsteking en keelpijn heeft.
Inderdaad.. Zoals ik al zei kan de dokter het bevestigen. Mensen gooien zomaar met psychologische termen

05-08-2011, 12:45
Als je je werk niet leuk vindt, zoek je toch ander werk?

05-08-2011, 12:46

Citaat door DiepOngelukkig:
En dan staat er bij jou bovenaan 'gewoon eerlijk'

ahum.
Ewa ja wat werk betreft ben ik wat minder eerlijk

05-08-2011, 12:46



Citaat door Goudse_Kaas:
Als je je werk niet leuk vindt, zoek je toch ander werk?
Ik vind het wel leuk, heb soms alleen episodes dat ik even nergens zin in heb, ook geen werk.

05-08-2011, 12:52

Citaat door Te_ugly:
Ik vind het wel leuk, heb soms alleen episodes dat ik even nergens zin in heb, ook geen werk.
Uiteindelijk gaat dat tegen je werken, believe me. Je kunt je niet ziek melden omdat je geen zin hebt, dat is onzin.
Werkgevers houden bij hoe vaak iemand ziek is geweest.

05-08-2011, 12:53

Citaat door Goudse_Kaas:
Uiteindelijk gaat dat tegen je werken, believe me. Je kunt je niet ziek melden omdat je geen zin hebt, dat is onzin.
Werkgevers houden bij hoe vaak iemand ziek is geweest.
ik werk hier anders al 3 jaar. En mn werkgever is nog steeds trots op me. Hij is er ook vaak niet, en ik weet zeker dat hij dan ook niet altijd ziek is.

Pagina's : [1] 2