Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : De Ad3ia hoekje.!

Pagina's : [1] 2

Miep.
04-08-2011, 17:12

Ik heb vaak dat ik zo veel dingen wens en verlang maar ze niet goed weet te verwoorden in het arabisch. en dan spreek ik mijn dua gauw in het marokkaans dariza of gemend met het nederlands. Voor de dames die de arabische fosha taal goed beheersen. pLaats hier mooie ad3iat met de betekenis, zo kan ik en andere misschien? In het arabia fosha de mooie dua's doen. maak een lijstje van mooie dua's en betekenis. en de dua mogen heel divers zijn. Kom op dames.:banana:

DiaDya
04-08-2011, 17:38
hele domme vraag mischien maar wat is fosha? Ik zelf leer kleine dua's fonetisch en dan beluisteren online. Helaas ken ik geen arabisch. Maar het werkt wel voor mij.

Miep.
04-08-2011, 17:49
hele domme vraag mischien maar wat is fosha? Ik zelf leer kleine dua's fonetisch en dan beluisteren online. Helaas ken ik geen arabisch. Maar het werkt wel voor mij. niets is dom ;) arabia(fosha) is het echte arabische taal.

Miep.
10-08-2011, 16:36
Up. Welke dua zeggen jullie tijdens het verbreken van jullie vasten?? Deze is mij geleerd. Allahoema illayka samt wa hala rizki ka fatert.. Wa gfierli ma Kademt Wa ma Agert. Dahaba Damma btalte el horoek. Bismiallah , wa insha allah.

Respectvol_25
10-08-2011, 16:42

Weet je wat een aanrader is, die boekje van meestal 5 Euro in pocketvorm. Daar staan de Ad3aya in die men vaak kan gebruiken. Het zijn er te veel om allemaal hier in te tikken. Maar zal vanavond Illa A7yana Allah wat plaatsen.

Miep.
10-08-2011, 16:46
Weet je wat een aanrader is, die boekje van meestal 5 Euro in pocketvorm. Daar staan de Ad3aya in die men vaak kan gebruiken. Het zijn er te veel om allemaal hier in te tikken. Maar zal vanavond Illa A7yana Allah wat plaatsen. Ja die heb ik ook maar thuis(in nl) Weetje waar ik ook overgens op doel.. De ad3ia die je in je gebed verricht. Als ik dan naar de tarawieh kijk op saoudia quran en ikhoor hoe mooi ze de dua's zeggen in het arabisch dan denk ik... Woow masa allah.. Soms in mijn gebed dan zeg k mijn dua in het half nl/marokkaans.. wat voor een dua heb jij overgens om het vasten te verbreken??

BellaDonna
10-08-2011, 16:54
bij vasten verbreken: Thahaba athamaoe webtelleti al3oeroeko wathabata aladjroe inshaallaho ta3alaa alleen in het arabisch geschreven kun je de klanken beter uitspreken, weet niet of iemand dat hier kan plaatsen van deze doe3a

Respectvol_25
10-08-2011, 16:56
Ja die heb ik ook maar thuis(in nl) Weetje waar ik ook overgens op doel.. De ad3ia die je in je gebed verricht. Als ik dan naar de tarawieh kijk op saoudia quran en ikhoor hoe mooi ze de dua's zeggen in het arabisch dan denk ik... Woow masa allah.. Soms in mijn gebed dan zeg k mijn dua in het half nl/marokkaans.. wat voor een dua heb jij overgens om het vasten te verbreken?? Ik heb me laten vertellen dat als je niet goed Arabisch kan je je doe3a ook in het Nederlands mag doen. Ik doe het door elkaar heen. Als ik de handen voor me zet dan is het net alsof ik een megafoon heb en tegen Allah praat. Ik zou het niet een doe3a noemen, eerder een monoloog. Ik had een periode als kind dat ik bij elke ruzie ik met Allah even zou gaan "praten" (wist ik veel, bidde al heel jong 8/9 jaar). En ja, hoor: die en die moest die aanpakken en die die Moest Hij "Lief" tegen zijn. Echt waar soms heb ik dat nog. Dat ik echt Allah Vraag van: Allah ik weet niet of ik goed handel maar help me alsjeblieft ik kom er niet uit. Hoe je dat in het Fous7a zegt........Allahoe a3lam.

Miep.
10-08-2011, 17:17
bij vasten verbreken: Thahaba athamaoe webtelleti al3oeroeko wathabata aladjroe inshaallaho ta3alaa alleen in het arabisch geschreven kun je de klanken beter uitspreken, weet niet of iemand dat hier kan plaatsen van deze doe3a dat zou idd fijn zijn als iemand het in t arabisch kan plaatsen, dan kan mijn man het even voor leze, zelf kan ik wel schrijven in dariza el harbia / nederlands type maar om te lezen wat een ander typt vind ik moeilijk om het te lezen ook qua uitspraak.

BellaDonna
10-08-2011, 17:19
als je bepaalde doe3a wilt hebben dan kan ik die voor je opzoeken als je wil!

Miep.
10-08-2011, 17:22
Ik heb me laten vertellen dat als je niet goed Arabisch kan je je doe3a ook in het Nederlands mag doen. Ik doe het door elkaar heen. Als ik de handen voor me zet dan is het net alsof ik een megafoon heb en tegen Allah praat. Ik zou het niet een doe3a noemen, eerder een monoloog. Ik had een periode als kind dat ik bij elke ruzie ik met Allah even zou gaan "praten" (wist ik veel, bidde al heel jong 8/9 jaar). En ja, hoor: die en die moest die aanpakken en die die Moest Hij "Lief" tegen zijn. Echt waar soms heb ik dat nog. Dat ik echt Allah Vraag van: Allah ik weet niet of ik goed handel maar help me alsjeblieft ik kom er niet uit. Hoe je dat in het Fous7a zegt........Allahoe a3lam. ja ik begrijp idd wat je bedoelt., deed het ook wel eens maar ik had dat het gevoel dat het slecht was :stoned: en ben er mee opgehouden..gek he.. Ik dacht dat ik niet mocht spreken zoals ook de nasra bidden. Maar achteraf denk ik dat op elke manier je ALLAH swt aaspreekt ALLAH swt je zal aanhoren Oe allah oe ahlem. Maar ik vind het zo mooi als ik de ad3ia in het arabia fosha hoor. Dus kom op dames welke dua's passen jullie toe in jullie gebed en hoe spreken jullie die uit. Overgens wie probeert gedurende de dag zoveel mogelijk dikr te verrichten.. De enne keer gaat het goed bij mij en de andere keer denk ik einde van de dag peooffff waarom ben ik t vandaag vergeten, soebhana allah je wordt soms lekker opgeslokt door je dageljkse gebeuren.. :stoned: Soebhana rabi bie hamdie soebhana rabi el hadiem... gedurende dag (weegt zwaar op onze weegschaal insha allah.)!!

Miep.
10-08-2011, 17:24
als je bepaalde doe3a wilt hebben dan kan ik die voor je opzoeken als je wil! Plaats eens wat wille keurig.. EN waarvoor de dua is dik gedrukt ik een kleur, blijft t overzichtelijk.. Overgens de dua die ik heeel mooi vind masa allah is de dua als je opweg bent naar de moskee.

BellaDonna
10-08-2011, 17:34

smeekbede bij het betreden van de woning: Bismilahi waladjna, wa bismilahi kharadjna, wa'ala Rabbiena tawakkalna

BellaDonna
10-08-2011, 17:37
smeekbede bij het beeindigen van de kleine wassing: ash-hadoe allaa ielaaha illa llaahoe wa7'dahoe laa sharieka lahoe wa ash-hadoe anna Moeh'ammedan 'abdoehoe wa rasoeloe

Miep.
10-08-2011, 17:40
Donna habiba kan je ook de dua plaatsen voor het naar de moskee gaan../ hier zullen de dames veel aan hebben insha allah die naar de moskee toegaan. Ik heb t boekje helaas niet bij me.. en ik ken hem niet uit mijn hoofd.. Maar waarin je aan ALLAH swt vraag of hij jou nour in je gezicht wil geven noor in je tong noor aan je linker hand en noor aan je rechterhand noor boven je en noor onderje .. Iets in deze trand.

Pagina's : [1] 2