Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : Wie kent de oplossing??

Pagina's : [1] 2 3 4

esina
04-08-2011, 14:57

Selam iedereen Eerst en vooral aan allen Mabrouk Ramadan. Ik ben net bezig met de traditionele harirasoep te maken. En mijn probleem is dat ik steeds een donkere bruine kleur krijg van mijn soep. Ik ben al sterk verminderd met de hoeveelheid selder en magnouz. Ik gebruik al twee tomatenpotjes in een 5 liter pan. En nog steeds die donkere kleur. Hoe krijg ik mijn soep toch mooi fluweel rood? Wie weet raad en redt mijn soep....

amahoela
04-08-2011, 14:58
Gebruik je ook zakjes tomaten/groenten van knor?

Pip
04-08-2011, 15:02
wat voor tomatenpotjes gebruik je?

Chaimav
04-08-2011, 15:06
Selam iedereen Eerst en vooral aan allen Mabrouk Ramadan. Ik ben net bezig met de traditionele harirasoep te maken. En mijn probleem is dat ik steeds een donkere bruine kleur krijg van mijn soep. Ik ben al sterk verminderd met de hoeveelheid selder en magnouz. Ik gebruik al twee tomatenpotjes in een 5 liter pan. En nog steeds die donkere kleur. Hoe krijg ik mijn soep toch mooi fluweel rood? Wie weet raad en redt mijn soep.... Je soep binden met meel en water (verzacht de kleur ook) gebruik groenten met een 'heldere' kleur, wortels, rapen, beetje bloemkool enz... ik wete niet of je linzen gebruikt, maar die geven een donkere kleur af

amahoela
04-08-2011, 15:06

Welke kruiden gebruik je?

Chaimav
04-08-2011, 15:07
Gebruik je ook zakjes tomaten/groenten van knor? Kan je toch geen harira noemen als je zakjes gebruikt van knor? Eerder shorba....

Just-a-Female
04-08-2011, 15:12
Gebruik kruiden als safraan en kurkuma..

amahoela
04-08-2011, 15:12
Kan je toch geen harira noemen als je zakjes gebruikt van knor? Eerder shorba.... Hoezo niet? Ik drink thuis sowieso voornamelijk alleen groentesoep :)

Nieuwe_stap
04-08-2011, 15:13
meel om te binden, ik denk dat dat de oplossing is

Nieuwe_stap
04-08-2011, 15:15
Kan je toch geen harira noemen als je zakjes gebruikt van knor? Eerder shorba.... Heel veel doen dat, ik persoonlijk vindt dan dat je de traditionele harirra zo verpest.

Just-a-Female
04-08-2011, 15:15
meel om te binden, ik denk dat dat de oplossing is Klopt, voordat ik dat doe is mijn harira ook donkerrood van kleur..wanneer ik die meel giet dan wordt het al gauw lichter van kleur

esina
04-08-2011, 15:18
Hallo om op jullie vragen te beantwoorden: Ik gebruik de blikjes gepureerde tomatenpuree en ik doe geen knorr zakje erbij. ik gebruik gemengde marokkaanse soepkruiden van Marokko. En de lenzen doe ik er op het einde bij. Dus de kleur was daar voor ook al bruin. Ik gebruik ook een beetje saffraan maar ook met weinig resultaat. Zou het aan de kruiden liggen... Mijn soep bindt ik al met 6 lepels bloem. geeft geen enkel verschil tussen voor en na.

Just-a-Female
04-08-2011, 15:20

Hallo om op jullie vragen te beantwoorden: Ik gebruik de blikjes gepureerde tomatenpuree en ik doe geen knorr zakje erbij. ik gebruik gemengde marokkaanse soepkruiden van Marokko. En de lenzen doe ik er op het einde bij. Dus de kleur was daar voor ook al bruin. Ik gebruik ook een beetje saffraan maar ook met weinig resultaat. Zou het aan de kruiden liggen... Mijn soep bindt ik al met 6 lepels bloem. geeft geen enkel verschil tussen voor en na. Alleen tomatenpuree? Dan gebruik je dus te weinig tomaten. Je moet er een blik gepelde tomaten ingooien, wat verse tomaten (3 ofzo) en tomatenpuree.

Bright-Star-
04-08-2011, 15:21
Lieve schat tomatenpuree maakt je soep zo donker. Ik die er helemaal niks in omdat mijn het dan zuur vind. Maar me moeder doet er 1 eetlepel in. Hoeveel tomaten gebruik je? De purree voegt niks extra's toe hoor. Probeer het :o

Bright-Star-
04-08-2011, 15:21
Alleen tomatenpuree? Dan gebruik je dus te weinig tomaten. Je moet er een blik gepelde tomaten ingooien, wat verse tomaten (3 ofzo) en tomatenpuree. Dat is ook teveel tomaat. Je kan beter gewoon 5 tomaten erin doen en dat is al meer als voldoende.

Pagina's : [1] 2 3 4