Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : Ik wil vanavond naar de moskee maar

Pagina's : [1] 2

OkOk
04-08-2011, 12:37

ik vraag mij af of dat wel kan met 2 kinderen? En ook ivm met de tijden enzo.. Maar nu met de zomervakantie en lange dagen gaan ze sowieso later hun bed in. En als ze lawaaierig beginnen te doen kan ik nog altijd halverwege vertrekken? Tis niet zo heel ver voor mij, ong. 5 min rijden daarheen. Of is het dan veel te laat?? Maar m'n zwagers en zussen kunnen met me meerijden totdat ik veilig thuis ben aangekomen.

MoesCH
04-08-2011, 12:39
ik zou ook graag wel s naar de moskee willen gaan voor taraweeh.. alleen weet ik ook niet of dat zo handig is met een kindje van nog net geen 2.. plus tegen die tijd ligt hij meestal al lang te slapen.. dus bij iemand laten is ook geen optie.. erg jammer!

___-___
04-08-2011, 12:42
Kinderen in de moskee zijn best irritant. En nu met Taraweeh...het is en laat, duurt heel lang en meestal ook druk. Ik weet niet of het dan zo verstandig is om kindjes mee te nemen. Het gebed van een vrouw is ook veel beter thuis. Je kunt ook met een stel zusters thuis bidden, gewoon Taraweeh.

OkOk
04-08-2011, 12:44
ik zou ook graag wel s naar de moskee willen gaan voor taraweeh.. alleen weet ik ook niet of dat zo handig is met een kindje van nog net geen 2.. plus tegen die tijd ligt hij meestal al lang te slapen.. dus bij iemand laten is ook geen optie.. erg jammer! Ja echt, als het aan mij lag ging ik elke avond maar zie de mogelijkheid ervan er somber in...:jammer: Kan je man niet 1 avond met de kleine blijven dan? Ik ga het denk ik proberen, maar ben bang dat het overvol is pffff, als ik mn kids maar niet kwijtraak.

OkOk
04-08-2011, 12:46

Kinderen in de moskee zijn best irritant. En nu met Taraweeh...het is en laat, duurt heel lang en meestal ook druk. Ik weet niet of het dan zo verstandig is om kindjes mee te nemen. Het gebed van een vrouw is ook veel beter thuis. Je kunt ook met een stel zusters thuis bidden, gewoon Taraweeh. Ja maar ik ken geen goeie praktiserende zusters alleen skinnyjeans en piratenhoofddoekjes die tegen die tijd liever naar as the world turns kijken. Ik wil gewoon een beetje de sfeer van de ramadan proeven. Mis het namelijk. Wil niet elke avond gaan, is teveel voor de kinderen, misschien 1 x proberen? Ze zijn best braaf, als ik zeg STIL, zijn ze stil. :D En ze zijn niet irritant. :moe:

___-___
04-08-2011, 12:50
Ja maar ik ken goeie praktiserende zusters alleen skinnyjeans en piratenhoofddoekjes die tegen die tijd liever naar as the world turns kijken. Ik wil gewoon een beetje de sfeer van de ramadan proeven. Mis het namelijk. Wil niet elke avond gaan, is teveel voor de kinderen, misschien 1 x proberen? Ze zijn best braaf, als ik zeg STIL, zijn ze stil. :DAh jammer. Ik ken ook veel skinnyjeans en piratendoekjes, maar die wilden wel altijd met mij meebidden net als de ghimaartjes. Ooh dan zijn het lieve kindjes haha. Ewa ga dan gewoon insha Allah. Je kunt ook je kindjes bij je ouders laten? Een man kan niet oppassen, hij moet echt in de moskee dit integenstelling tot de vrouw. Ik mis het wel hoor, ging bijna elk jaar met een stel zusters. Maar nu met een baby kan dat niet meer hehe.

___-___
04-08-2011, 12:53
Je moet je niet zo aanstellen chickie. Het is in de Dien beter dat een vrouw het gebed thuis verricht. En ja, kinderen in de moskee zijn irritant. Niet moeders met kinderen, geen woorden verdraaien he laat dat maar aan de duivel over.

OkOk
04-08-2011, 12:54
Ah jammer. Ik ken ook veel skinnyjeans en piratendoekjes, maar die wilden wel altijd met mij meebidden net als de ghimaartjes. Ooh dan zijn het lieve kindjes haha. Ewa ga dan gewoon insha Allah. Je kunt ook je kindjes bij je ouders laten? Een man kan niet oppassen, hij moet echt in de moskee dit integenstelling tot de vrouw. Ik mis het wel hoor, ging bijna elk jaar met een stel zusters. Maar nu met een baby kan dat niet meer hehe. Mijn moeder gaat elke avond, die mist daar nooit het gebed. Maar ik ga kijken of ik ze straks niet bij 1 van m'n zussen kan achterlaten. Maar tis gewoon lastig, iedereen heeft zn eigen ding te doen ipv op de kinderen passen.

Fitzbuster
04-08-2011, 12:57
Bid het gewoon thuis met een moshaf?

lala007
04-08-2011, 12:58
Ik vind het eigenlijk ook vreselijk irritant als kinderen rondrennen in de moskee tijdens tarawee7. Maar aan de andere kant vind ik het ook erg belangrijk dat kinderen van kleins af aan worden opgevoed met de islaam en alles wat daarbij komt kijken dus ook moskee bezoek. Handig dat je rustige kinderen hebt, dus je kunt het misschien een keer proberen. Zeker nadat ik je topic over je man heb gelezen. Als hij geen echte bijdrage kan leveren in islamitische opvoeding dan ben jij wel genoodzaakt om dit te doen. Verder kun je ook eens na de Ramadan met je kinderen naar de moskee wanneer het minder druk is. succes!

OkOk
04-08-2011, 12:58
Je moet je niet zo aanstellen chickie. Het is in de Dien beter dat een vrouw het gebed thuis verricht. En ja, kinderen in de moskee zijn irritant. Niet moeders met kinderen, geen woorden verdraaien he laat dat maar aan de duivel over. Ewa safi klaar ik heb de reactie verwijderd ben ik te laat mee zo te zien. Ik dacht dat je zo een chick zonder kids bent die zegt dat kinderen irritant is daarom dacht ik :maf: Maar je hebt ook n kind, dan mag je dat wel zeggen. :hihi: Gemeen he..

Nadiine_
04-08-2011, 12:59
Kinderen in de moskee zijn best irritant. En nu met Taraweeh...het is en laat, duurt heel lang en meestal ook druk. Ik weet niet of het dan zo verstandig is om kindjes mee te nemen. Het gebed van een vrouw is ook veel beter thuis. Je kunt ook met een stel zusters thuis bidden, gewoon Taraweeh. :goedzo:

OkOk
04-08-2011, 13:00

Bid het gewoon thuis met een moshaf? Wat is een moshaf? Klinkt een beetje eng..

MoesCH
04-08-2011, 13:01
Ja echt, als het aan mij lag ging ik elke avond maar zie de mogelijkheid ervan er somber in...:jammer: Kan je man niet 1 avond met de kleine blijven dan? Ik ga het denk ik proberen, maar ben bang dat het overvol is pffff, als ik mn kids maar niet kwijtraak. jawel dat zou hij wel doen.. maar dat wil ik niet,, aangezien t meer een verpliichting is voor de man om in de moskee te bidden en hij zelf al niet altijd kan gaan ivm werk..

OkOk
04-08-2011, 13:02
Ik vind het eigenlijk ook vreselijk irritant als kinderen rondrennen in de moskee tijdens tarawee7. Maar aan de andere kant vind ik het ook erg belangrijk dat kinderen van kleins af aan worden opgevoed met de islaam en alles wat daarbij komt kijken dus ook moskee bezoek. Handig dat je rustige kinderen hebt, dus je kunt het misschien een keer proberen. Zeker nadat ik je topic over je man heb gelezen. Als hij geen echte bijdrage kan leveren in islamitische opvoeding dan ben jij wel genoodzaakt om dit te doen. Verder kun je ook eens na de Ramadan met je kinderen naar de moskee wanneer het minder druk is. succes! Oke, iedereen vindt dat ik het niet moet doen. Is goed dames ikkeuh ..ga nu even in een foetushouding liggen en heel hard huilen dat ik de moskee op m'n buik kan schrijven deze maand. Dan kom ik weer terug...

Pagina's : [1] 2