Bekijk volle/desktop versie : Serieuze vraag wat betreft het bidden.



04-08-2011, 12:32
Wanneer ik het gebed verricht, sta ik daar op het gebedskleedje. Heel moeilijk vind ik het dan om me te concentreren naar Allah toe, en me gedachtes te legen. Ik denk altijd aan wat voor ergs er is gebeurd, over dingen waar ik mee zit en nog meer van dat soort afleidingen. Mijn vraag is bij deze hoe ik me moet volledig moet concentreren op het gebed zonder aan iets anders te denken? en mensen die hetzelfde meemaken? hoe vaak ik het ook probeer, wil het me niet lukken.

Aangezien ik bij Islamhoekje geen antwoord krijg probeer ik het hier, hopen op een betere vooruitgang

04-08-2011, 12:40


Als je reciteert, hardop en met tartiel (mooi laten klinken), bedenk van tevoren welke sourat je gaat lezen zodat je daar van elke ayah de betekenis kent. Ook bij de tashahhud langzaam en aanwezig prevelen. En vraag aan Allaah soubhanahou wa ta'ala om je te beschermen tegen influisteringen en afleidingen en geef toe dat je zwak bent en dat alleen Zijn Leiding zal zorgen dat jij slaagt.

Hoop dat je er wat aan hebt in shaa Allaah.

04-08-2011, 12:42
Dit heb ik ook.

Denk dat het bij elk gebed wel zal veranderen, maar nee hoor.

04-08-2011, 12:43
Ik kamp met 'tzefde. Kreeg als advies om me te concentreren op 1 punt (op het gebedskleed), maar dat heeft niet mogen baten. Ik probeer nu gewoon heel bewust koran te reciteren en me te concentreren op de zinnen die ik reciteer. En ik moet je zeggen dat dat beter werkt bij mij.

04-08-2011, 12:49



Citaat door Fitzbuster:
Als je reciteert, hardop en met tartiel (mooi laten klinken), bedenk van tevoren welke sourat je gaat lezen zodat je daar van elke ayah de betekenis kent. Ook bij de tashahhud langzaam en aanwezig prevelen. En vraag aan Allaah soubhanahou wa ta'ala om je te beschermen tegen influisteringen en afleidingen en geef toe dat je zwak bent en dat alleen Zijn Leiding zal zorgen dat jij slaagt.

Hoop dat je er wat aan hebt in shaa Allaah.

ten eerste Barakallah'oefiek voor je reactie! Ik heb hier veel aan, ik ga je advies zeker opvolgen, nogmaals bedankt

Citaat door RabatGirlY:
Dit heb ik ook.

Denk dat het bij elk gebed wel zal veranderen, maar nee hoor.

zie reactie hierboven... ghair!

Citaat door Mevr_Feshkel:
Ik kamp met 'tzefde. Kreeg als advies om me te concentreren op 1 punt (op het gebedskleed), maar dat heeft niet mogen baten. Ik probeer nu gewoon heel bewust koran te reciteren en me te concentreren op de zinnen die ik reciteer. En ik moet je zeggen dat dat beter werkt bij mij.

Inshallah.ik ga het ook proberen en hopen op vooruitgang.