Bekijk volle/desktop versie : Wie is er getrouwd met een neef of nicht of familielid?



03-08-2011, 20:16
En hoe bevalt het je? Is dat raar of gewoon normaal?
Zou dat graag willen weten..

04-08-2011, 00:26


ik ben met me neef getrouwd geweest nu gescheide zal iedereen 1 advies geven trouw niet met famillie voor je het weet bemoeit heel de famillie met je leven in ieder geval mijn huwelijk was een ramp..maar denk niet dat het bij iedereen zo is maar gair inchallah

04-08-2011, 03:48
Mijn zus is getrouwd met een neef. Tot nu toe een goed huwelijk al bijna 10 jaar verder.. Meestal loopt een huwelijk binnen de familie wel goed.. Je moet vanaf het begin al een beetje aangeven dat niemand met jou leven hoeft te bemoeien. Want anders krijg je familie ruzie's terwijl dat niet eens nodig is.

Ik heb er tot nu toe geen slechte verhalen over gehoord binnen mijn familie. Maar ik zelf zou niet met familie willen trouwen.

04-08-2011, 11:27
Ook al is trouwen met een nicht/neef halal, zou ik het niemand aanraden. Het merendeel van de mensen die ik ken die dit gedaan hebben, hebben een kind of kinderen met een (lichte) fysieke of psychische beperking of verdrinken in de familieruzies. Natuurlijk zijn er ook uitzonderingen, maar als je daar op moet wachten...

Ik zie elke neef van mij als een broer, het idee alleen al dat ik met hem zou trouwen jaagt me de stuipen op het lijf.

04-08-2011, 12:55



Citaat door Uranus:
Ook al is trouwen met een nicht/neef halal, zou ik het niemand aanraden. Het merendeel van de mensen die ik ken die dit gedaan hebben, hebben een kind of kinderen met een (lichte) fysieke of psychische beperking of verdrinken in de familieruzies. Natuurlijk zijn er ook uitzonderingen, maar als je daar op moet wachten...

Ik zie elke neef van mij als een broer, het idee alleen al dat ik met hem zou trouwen jaagt me de stuipen op het lijf.
denk niet dat die afwijkingen te maken hebben met neef/nicht huwelijken
als het risico verhoogd was hierbij zou Alah het niet toegestaan hebben neem ik aan

merendeel dat ik ken heeft gezonde kids hmdl

04-08-2011, 13:10
Hey meiden, ik zou het zeker niet aanraden. Heb in mijn familie- en vriendenkring veel huwelijken mis zien gaan van nicht/neef. Vooral bij diegene die met een neef/nicht uit marokko zijn getrouwd.

04-08-2011, 13:14
Familie moet je eigenlijk boycotten laat staan mee trouwen.

04-08-2011, 14:33

Citaat door Uranus:
Ook al is trouwen met een nicht/neef halal, zou ik het niemand aanraden. Het merendeel van de mensen die ik ken die dit gedaan hebben, hebben een kind of kinderen met een (lichte) fysieke of psychische beperking of verdrinken in de familieruzies. Natuurlijk zijn er ook uitzonderingen, maar als je daar op moet wachten...

Ik zie elke neef van mij als een broer, het idee alleen al dat ik met hem zou trouwen jaagt me de stuipen op het lijf.
dit slaat echt nergens op nooit gezien of meegemaakt ik ben zelf ook getrouwd geweest met me neef en heb 1 kind nou mijn kind is gezond en mankeerd niks dus wat zeg jij en me ouders zijn ook neef en nicht en hebben 6 kinderen allemaal gezond mankeeren ook niks dus dame mondje dicht ik ken juist mensen die niet met famillie zijn getrouwd en dus wel een kind hebben gekregen met fysieke of psychische problemen het heeft niks met neef of nicht temaken allah doet dat en niet wij pff

04-08-2011, 14:36

Citaat door moslimaatjuh09:
denk niet dat die afwijkingen te maken hebben met neef/nicht huwelijken
als het risico verhoogd was hierbij zou Alah het niet toegestaan hebben neem ik aan

merendeel dat ik ken heeft gezonde kids hmdl
jij heb gesproken heeft niks met neef en nicht temaken het kan ook juist mensen zijn die niet neef en nicht zijn en die de kinderen een afwijking hebben ken er genoeg

10-08-2011, 12:50
salaam, van mijn moederskant zijn bijna alle neven en nichten met elkaar getrouwd ik net niet....
maar het gaat perfect althans niemand geschieden ze hebbe allemaal gezonde kinderen...het ligt aan de persoon zelf en wat voor je famillie hebt... van mijn moederskant weten ze veeel vn de islam vele hebben daarin gestudeerd, ze weten hoe een ander moslimzuster of broeder te behandelen. Ze bemoeien zker niet met elkaar. Ik zie dat mijn ooms en tantes hun schoondochters juist net een prinses behandelen ach gayr inschallah alles is elmekteb...

10-08-2011, 13:15

Citaat door telefoontje1877:
dit slaat echt nergens op nooit gezien of meegemaakt ik ben zelf ook getrouwd geweest met me neef en heb 1 kind nou mijn kind is gezond en mankeerd niks dus wat zeg jij en me ouders zijn ook neef en nicht en hebben 6 kinderen allemaal gezond mankeeren ook niks dus dame mondje dicht ik ken juist mensen die niet met famillie zijn getrouwd en dus wel een kind hebben gekregen met fysieke of psychische problemen het heeft niks met neef of nicht temaken allah doet dat en niet wij pff
Ik deel gewoon mee wat ik zie en ken. Als jij het tegendeel meemaakt, dan mag je ons dat gerust ook meedelen. Maar "dus dame mondje dicht" vind ik een belachelijke reactie. Iedereen is hier vrij om zijn mening te uiten dus je hoeft mij niet te censureren.

Het is wetenschappelijk bewezen dat kinderen die voortkomen uit neef-nicht relaties een grotere kans hebben op afwijkingen. Dat wil niet per se zeggen dat het ALTIJD zo moet zijn. Ik zeg gewoon dat het merendeel die ik ken, het ongeluk heeft dit mee te maken.

10-08-2011, 14:02

Citaat door Uranus:
Ik deel gewoon mee wat ik zie en ken. Als jij het tegendeel meemaakt, dan mag je ons dat gerust ook meedelen. Maar "dus dame mondje dicht" vind ik een belachelijke reactie. Iedereen is hier vrij om zijn mening te uiten dus je hoeft mij niet te censureren.

Het is wetenschappelijk bewezen dat kinderen die voortkomen uit neef-nicht relaties een grotere kans hebben op afwijkingen. Dat wil niet per se zeggen dat het ALTIJD zo moet zijn. Ik zeg gewoon dat het merendeel die ik ken, het ongeluk heeft dit mee te maken.
oke maar toch blijft het raar want wie trouwd er met neef en nicht ja dat zijn turken en marokkaanen ... en hoe zit het dan met hollanders dan??? die krijgen ook kinderen met een afwijking of iets degelijks hoe verklaar jij dat dan??? ik vind dat het niet met neef en nicht temaken heeft...nl trouwen niet met neef en nicht en krijgen ook kids met zulke afwijking

10-08-2011, 14:13



Citaat door Uranus:
Ik deel gewoon mee wat ik zie en ken. Als jij het tegendeel meemaakt, dan mag je ons dat gerust ook meedelen. Maar "dus dame mondje dicht" vind ik een belachelijke reactie. Iedereen is hier vrij om zijn mening te uiten dus je hoeft mij niet te censureren.

Het is wetenschappelijk bewezen dat kinderen die voortkomen uit neef-nicht relaties een grotere kans hebben op afwijkingen. Dat wil niet per se zeggen dat het ALTIJD zo moet zijn. Ik zeg gewoon dat het merendeel die ik ken, het ongeluk heeft dit mee te maken.
Allah heeft alles wat schadelijk voor ons is haram verklaard
als dit schadelijk zou zijn dan was dit ook haram verklaard

11-08-2011, 00:51

Citaat door Uranus:
Ook al is trouwen met een nicht/neef halal, zou ik het niemand aanraden. Het merendeel van de mensen die ik ken die dit gedaan hebben, hebben een kind of kinderen met een (lichte) fysieke of psychische beperking of verdrinken in de familieruzies. Natuurlijk zijn er ook uitzonderingen, maar als je daar op moet wachten...

Ik zie elke neef van mij als een broer, het idee alleen al dat ik met hem zou trouwen jaagt me de stuipen op het lijf.
Dat is echt onzin, een kind met een beperking, waarvan de ouders neef en nicht zijn, wil echt niet zeggen dat dat de rede is..
Als er een beperking in de familie van man of vrouw voorkomt, kan je kans hebben op een knid met een beperking..
Ma omdat de ouders neef nicht zijn echt niet..
En dat is allemaal wil van allah swt...
Zoveel die ik kan waarvan de kinderen hmdll gezond zijn..
en zoals hier al vermeld is als de risico hoog was zou allah swt het niet toegestaan hebben..

Gair inshallah..

MOge allah swt allee ouders een gezond kindje schenken inshallah ya rabbii

11-08-2011, 00:56

Citaat door Uranus:
Ik deel gewoon mee wat ik zie en ken. Als jij het tegendeel meemaakt, dan mag je ons dat gerust ook meedelen. Maar "dus dame mondje dicht" vind ik een belachelijke reactie. Iedereen is hier vrij om zijn mening te uiten dus je hoeft mij niet te censureren.

Het is wetenschappelijk bewezen dat kinderen die voortkomen uit neef-nicht relaties een grotere kans hebben op afwijkingen. Dat wil niet per se zeggen dat het ALTIJD zo moet zijn. Ik zeg gewoon dat het merendeel die ik ken, het ongeluk heeft dit mee te maken.
Waar is het wetenschappelijk bewezen..?
Vraag het maar aan een verloskundige of gynocologie..