Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : bezoek/op bezoek met iftar

Pagina's : [1] 2

mijnbaby
03-08-2011, 16:36

Salaam wa alaikoum mabrouk ramadan, Ik vraag me af wie er altijd bezoek heeft of op bezoek gaat met iftar in deze heilige maand. Hoe vaak eten jullie buitenshuis en nodigen jullie mensen uit. Bij wie gaan jullie dan voornamelijk familie of ook vrienden. Heb je dan wel tijd voor jezelf of zie ik het helemaal verkeerd. Hoe doen jullie dat met de kleintjes? Het lijkt me leuk voor een paar keer (3 tot vier keer in totaal) maar meer niet. sjoekran

mijnbaby
03-08-2011, 16:59
dus ik ben de enige, kan toch niet.

Somayra_
03-08-2011, 17:04
mijn man en ik (nog geen kids) eten vrijwel dagelijks bij mijn schoonouders. En dat vind ik erg handig aangezien wij beiden fulltime werken. Wel maak ik ook een hapje en neem dat mee of maak het bij mijn schoonmoeder. Met zn allen is bovendien veeel gezelliger dan met zn 2tjes alleen. En in het weekend wil ik ook iedereen (incl mijn ouders) uitnodigen bij mij thuis...!

Isha_2
03-08-2011, 17:05
Geen tijd voor joh. Ik heb met mijn zussen en hun mannen zaterdag afgesproken bij pa en ma. Iedereen neemt wat mee om ma te ontlasten. Voor de rest? Wil niemand over de vloer. (mits het mn zusje en haar man is of mijn broertjes)

mijnbaby
03-08-2011, 17:11

mijn man en ik (nog geen kids) eten vrijwel dagelijks bij mijn schoonouders. En dat vind ik erg handig aangezien wij beiden fulltime werken. Wel maak ik ook een hapje en neem dat mee of maak het bij mijn schoonmoeder. Met zn allen is bovendien veeel gezelliger dan met zn 2tjes alleen. En in het weekend wil ik ook iedereen (incl mijn ouders) uitnodigen bij mij thuis...! Bedankt, Gezellig, zonder k kleintjes is dat idd de oplossing vooral als jullie beiden werken.

mijnbaby
03-08-2011, 17:13
Geen tijd voor joh. Ik heb met mijn zussen en hun mannen zaterdag afgesproken bij pa en ma. Iedereen neemt wat mee om ma te ontlasten. Voor de rest? Wil niemand over de vloer. (mits het mn zusje en haar man is of mijn broertjes) Heb je ook kinderen hoe doe je dat?

Isha_2
03-08-2011, 17:15
Heb je ook kinderen hoe doe je dat? Ik heb nog geen kinderen. Hoe doe ik wat?

sunset
03-08-2011, 17:15
Ik vind het wel gezellig om het vasten met meerdere mensen te verbreken, vooral hier in Marokko, na het eten de tarawi7 bidden gezamelijk en dan lekker de stad in tot diep in de nacht, thuis weer eten en wakker blijven tot het fajr gebed, maar af en toe alleen met mijn gezin eten vind ik ook wel leuk, lekker in alle rust

mijnbaby
03-08-2011, 17:16
Ik heb nog geen kinderen. Hoe doe ik wat? de kinderen en bedtijd

mevrouwtje20
03-08-2011, 17:17
wij gaan in het weekend na onze ouders, doordeweeks eten we liever thuis omdat maghreb vrij laat is. Maar wil ook in de ramadan een keer onze ouders uitnodigen, maar denk mss eind van de ramadan.

Isha_2
03-08-2011, 17:17
Volgend jaar wil ik het ook in marokko meemaken. Lijkt me leuk om het eerst in het noorden mee te maken (tetouan waar ik vandaan kom), en dan naar dagilia waar mijn man vandaan komt.

Isha_2
03-08-2011, 17:18
de kinderen en bedtijd Als je kids hebt dan moet je wel doordeweeks thuis blijven, ondanks dat ze vakantie hebben. anders zijn het monsters in de ochtend. In het weekend zal je ze toch voor een keertje wakker moeten houden. Hoe oud zijn je kinderen?

tawaya3etch_
03-08-2011, 17:22

Niemand komt bij mij op bezoek, heb geen zin in bezoek tenzij het mijn vriendinnen zijn of mijn schoonzus is. Mijn ouders wonen best ver hiervandaan en die komen ook niet en schoonma houd er niet van die blijft liever thuis. Ik ga soms naar mijn ouders of naar schoonouders .

nicemarokina
03-08-2011, 17:32
Wij krijgen regelmatig bezoek... Van mijn oma, ooms, tante en kids horen er ook bij. Maar ze komen wel onverwachts, soms bellen ze wel. Of ik ga met mijn zus eten bij mijn oma, tantes Hoe mij mama het oplost? Zoizo maakt zij soep in een grote soeppot. Maar er is zoizo altijd genoeg.

dordje22
03-08-2011, 18:28
vorig jaar hebben wij wel vaak bij mij schoonouders gegeten. dit jaar gaan wij alleen op de vrijdag, mij familie zit nog in marokko. het is veel gezelliger om iftar met familie te doen. maargoed wij hebben een kleine en zij gaat dan echt moeilijk doen tijdens magreb en daar heb k geen zin in. ik nodig wel altijd mij schoonfamilie en eigen familie uit in de ramadan.

Pagina's : [1] 2