Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : wie kan er ook niet meedoen met de ramadan?

SaKiNa83
03-08-2011, 15:58

salaam alaykom dames ik ben 1,5 week geleden bevallen en kan nu niet meedoen met de ramadan. Wie heeft er tips wat ik allemaal kan doen om toch met mijn dien bezig te zijn. Kan nu geen koran lezen. Doe alleen luisteren maar het is niet genoeg. Wie doet er ook niet mee en wat doen jullie om toch dat ramadan gevoel te hebben. Ik hoop dat het bloeden snel stopt zodat ik weer kan bidden en mee kan doen incha allah. Alle tips zijn welkom.. Wa alaykom asalaam

majdouline83
03-08-2011, 16:48
mabrouk ,je kan niet veel doen je bent pas bevallen meid je moet lekker veel rusten en mischien kan je over een week meedoen ik heb zelf een keizersneden gehad en het bloeden was binnen 2 weken gestopt mischien heb jij die geluk ook wat heb je gekregen en hoe heet zij /hij mag ook via pm natuurlijk

SaKiNa83
05-08-2011, 01:09
mabrouk ,je kan niet veel doen je bent pas bevallen meid je moet lekker veel rusten en mischien kan je over een week meedoen ik heb zelf een keizersneden gehad en het bloeden was binnen 2 weken gestopt mischien heb jij die geluk ook wat heb je gekregen en hoe heet zij /hij mag ook via pm natuurlijk Allah ie bark fiek :) incha allah zal t bij mij ook snel stoppen. Ik heb een meisje gekregen. hoe lang geleden ben jij bevallen?

___-___
05-08-2011, 01:13
Wa'alaikom salaam, Mabrouk. Opdat ze goed mag opgroeien tot een sterke, gezonde en Godsvruchtige moslima en mag behoren tot de vromen. Je kunt wel Qour'aan lezen, bijvoorbeeld online. Ook kun je andere (Islamitische) boeken lezen, of de Namen en Eigenschappen van Allahoe Ta'ala memoriseren, je kunt lezingen beluisteren. Ghair insha Allah.

OemAjoub
05-08-2011, 01:17

Je mag wel de qoran lezen. Ik weet niet of je iqra kijkt naar abdullah almosli7. Hij beantwoord vragen van mensen en vandaag vroeg er ook iemand of ze de qoran mocht lezen terwijl zij ongesteld is en hij zei dat mag gewoon alleen moet ze handschoenen aandoen of een doekje gebruiken. Ze mag de qoran niet aanraken met blote handen.

OemAjoub
05-08-2011, 01:17
Mabrouk trouwens...

SaKiNa83
05-08-2011, 01:38
Amien lie jamee3 moeslimien... Wa barakka lahoe fiekoum.. Goede tips.. hier kan ik wat mee incha allah

majdouline83
05-08-2011, 13:10
Allah ie bark fiek :) incha allah zal t bij mij ook snel stoppen. Ik heb een meisje gekregen. hoe lang geleden ben jij bevallen? ik ben al 13 maanden gelden bevallen is dus al een tijdje

StrengeTante
05-08-2011, 13:26
Tip! begin na de ramadan ook meteen met het inhalen van je dagen!... Dan zit je nog in die ramadan gevoel wat het toch een stuk makkelijk maakt! Liefs, StrengeTante