Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : huisvrouw zijn bevalt me eigenlijk wel...

Pagina's : [1] 2 3 4

rachrach
03-08-2011, 15:10

normaal werk ik 40 uur per week maar deze week ben ik vrij. Mijn man werkt wel gewoon en heb dus alle tijd van de wereld om me bezig te houden met ons huis, elke dag pak ik een paar ruimtes aan en mijn huis is nog nooit zo schoon geweest door de week.. Normaal werk ik en als ik thuis kom, ff koken, eten, afwassen en dan is het tijd voor te rusten, dus schoonmaken is normaal iets voor het weekend, wat erg zonde is van ons weekend.. maar moet eerlijk zeggen, dit bevalt me wel, zou hier wel aan kunnen wennen.. door de week alles doen en alle tijd voor mezelf en mijn man in het weekend.. maar ja, ik ben wel aan het geld gewend..als ik zou stoppen met werken, dan moet ik zooo zuinig gaan leven en daar zit ik ook niet op te wachten.. dan blijft er nog part-time over.. Lijkt me eerlijk gezegd heerlijk en ben er sinds deze week echt over na aan het denken, aan de ene kant denk ik wel, waarom nu al parttime werken, gezien we nog geen kinderen hebben, dus lekker werken en sparen is eigenlijk verstandiger.. maar het is wel heel verleidelijk om wat minder te gaan werken.. Dames, wie van jullie is er bewust minder gaan werken zonder kids te hebben? missen jullie de extra inkomsten of genieten jullie van alle extra tijd?

Oases
03-08-2011, 15:13
Ik ben niet getrouwd, maar ik heb nooit de behoefte gehad 40 uur te werken. Ik heb altijd de instelling gehad dat vrije tijd in je leven heel belangrijk is, vooral in je jongere jaartjes. Ik werk daarom ook maar 4 dagen, heerlijk :p

dordje22
03-08-2011, 15:18
ik heb nooit fulltime gewerkt. altijd parttime sinds ik getrouwd ben en een kind heb. sinds kort ben ik werkloos. ik vind het absoluut niet erg om thuiste zijn voor mij kleine.

vrouw1986
Ik raad u aan om gewoon fulltime te werken en te sparen (als jullie een doel hebben). Maak leuke reisjes etc! éénmaal je een kind hebt gwn thuis zitten en uw kind zelf opvoeden. Kheb geen kids en ben huisvrouw en kvind het best wel saai.. Int begin leek het meer vakantie maar nu pff.. Oh ja hiervoor had ik vier jaar fulltime gewerkt en 6 maanden parttime. Ik vond fulltime veel leuker. (woonde toen nog gewoon thuis bij mijn ouders).

bescheiden

Ik heb pas geleden ontslag genomen vanwege verstoorde arbeidsverhoudingen. Ik vlieg tegen de muren op!! Ik heb nog geen baan gevonden, omdat ik het specifiek in mijn vakgebied wil houden...I love what I do... Maar ik denk dat het nu lekker is met de ramadan om thuis te zijn, maar je trekt het niet om thuis te blijven - en al helemaal niet zonder kids!

rachrach
03-08-2011, 15:19
Ik ben niet getrouwd, maar ik heb nooit de behoefte gehad 40 uur te werken. Ik heb altijd de instelling gehad dat vrije tijd in je leven heel belangrijk is, vooral in je jongere jaartjes. Ik werk daarom ook maar 4 dagen, heerlijk :p sinds ik werk, werk ik 40 uur per week, ik weet eigenlijk niet beter.. maar van 5 dagen naar 4 dagen lijkt me eigenlijk wel heerlijk, en zoveel zou het volgens mij niet schelen in inkomsten, van 40 naar 32...

bescheiden
03-08-2011, 15:20
Ik raad u aan om gewoon fulltime te werken en te sparen (als jullie een doel hebben). Maak leuke reisjes etc! éénmaal je een kind hebt gwn thuis zitten en uw kind zelf opvoeden. Kheb geen kids en ben huisvrouw en kvind het best wel saai.. Int begin leek het meer vakantie maar nu pff.. Oh ja hiervoor had ik vier jaar fulltime gewerkt en tlaatste jaar parttime. Ik vond fulltime veel leuker. (woonde toen nog gewoon thuis bij mijn ouders). Waarom werk je niet of ga je niet werken?

Google_nll
03-08-2011, 15:22
Doorwerken,na een maand heb je het wel gezien thuis aangezien je geen kids hebt ga je je op den duur echt vervelen. Het schoonmaken gaat naar je hoofd stijgen(en alles is dan al schoon). Zodra er kids komen stoppen of partime gaan werken en je richten op de opvoeding van je kind(eren).

bescheiden
03-08-2011, 15:22
sinds ik werk, werk ik 40 uur per week, ik weet eigenlijk niet beter.. maar van 5 dagen naar 4 dagen lijkt me eigenlijk wel heerlijk, en zoveel zou het volgens mij niet schelen in inkomsten, van 40 naar 32... Ik heb altijd overuren gemaakt en heb veel moeten reizen voor mijn werk...ik zou het heerlijk vinden om 32 uur te werken, maar dat betekent dat ik wellicht mijn werk af kan krijgen in die 32 uur per week wat me erg saai lijkt. Als ik het niet druk heb, heb ik gene uitdaging en ga ik me vervelen. Echter lijkt het me gewoon heerlijk om vrij te zijn op een woensdag!

rachrach
03-08-2011, 15:23
ja geheel thuis blijven is mischien de eerste maand leuk en daarna weet je niet meer hoe je je dag moet vullen, maar part-time s op zich wel een goede oplossing, en aan de andere kant, eigenlijk is het beter om zo lang mogelijk te werken en te sparen.. in de tijd als man en vrouw beide werken en geen kids hebben is beste periode om te sparen... het is moeilijk... denk dat de vrouwen die rust hebben graag zouden willen werken, en de vrouwen die werken graag rust willen hebben..

vrouw1986
03-08-2011, 15:23
Waarom werk je niet of ga je niet werken? Omdat ik effe de kluts kwijt ben :)

rachrach
03-08-2011, 15:24
Ik heb altijd overuren gemaakt en heb veel moeten reizen voor mijn werk...ik zou het heerlijk vinden om 32 uur te werken, maar dat betekent dat ik wellicht mijn werk af kan krijgen in die 32 uur per week wat me erg saai lijkt. Als ik het niet druk heb, heb ik gene uitdaging en ga ik me vervelen. Echter lijkt het me gewoon heerlijk om vrij te zijn op een woensdag! ik heb 1 dag in de 3 weken atv en normaal plande ik dat altijd in op vrijdag, maar sinds kort ben ik erachter gekomen dat woensdag eigenlijk veel fijner is..

vrouw1986
03-08-2011, 15:25

ja geheel thuis blijven is mischien de eerste maand leuk en daarna weet je niet meer hoe je je dag moet vullen, maar part-time s op zich wel een goede oplossing, en aan de andere kant, eigenlijk is het beter om zo lang mogelijk te werken en te sparen.. in de tijd als man en vrouw beide werken en geen kids hebben is beste periode om te sparen... het is moeilijk... denk dat de vrouwen die rust hebben graag zouden willen werken, en de vrouwen die werken graag rust willen hebben.. ik kon maar niet wennen aan mijn parttime job! Khad telkens een lang weekend en dan ineen terug in het werk vliegen.. Kvond het vermoeiender dan fulltimewerk. blijf gewoon fulltime werken en zet wa centen opzij voor als je huisvrouw wordt, dan heb je nog uw eigen centen. :p

bescheiden
03-08-2011, 15:33
Omdat ik effe de kluts kwijt ben :) haha ik zou zeggen, wacht er niet te lang mee, want raak je uit balans! Je wordt wellicht onzeker omdat er een gat in CV zit en de wereld uiteraard verder gaat zonder jou! Werken doet een mens goed, intellectueel,/ sociaal en financieel gezien! :)

bescheiden
03-08-2011, 15:35
ik heb 1 dag in de 3 weken atv en normaal plande ik dat altijd in op vrijdag, maar sinds kort ben ik erachter gekomen dat woensdag eigenlijk veel fijner is.. Ja heerlijk toch? 2 dagen werken - 1 dag vrij - 2 dagen werken WEEKEND!

Pagina's : [1] 2 3 4