Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : Receptjes voor 1 persoon.

Pagina's : [1] 2 3 4

dropje1980
03-08-2011, 14:52

:D Ik vier deze maand alleen de ramadan, maar het is zo moeilijk om iets te maken. Weet iemand lekkere receptjes voor 1 persoon? :( Het is eigenlijk best boring alleen :hihi:

bescheiden
03-08-2011, 14:55
Oh wat jammer!! Ik heb ook ooit alleen gevast, niet de gehele maand gelukkig... Nou je kunt bijvoorbeeld pompoen soep maken, gewoon simpel een grote gevulde msemmem KOPEN. Dan zit je al vol en anders een bladerdeeg hapje in de oven of loempia's?

Somayra_
lijkt mij ook.. anders nodig je elke avond wat vriendinnen uit? enneh receptjes voor 1..hmm moeilijk. je zou ook voor 2 dagen kunnen koken? tonijnwraps, zalmwraps. kipsate. etc

bescheiden
PS waarom vast je alleen? Heb je geen familie of vrienden in je buurt?

dropje1980
03-08-2011, 14:59

Oh wat jammer!! Ik heb ook ooit alleen gevast, niet de gehele maand gelukkig... Nou je kunt bijvoorbeeld pompoen soep maken, gewoon simpel een grote gevulde msemmem KOPEN. Dan zit je al vol en anders een bladerdeeg hapje in de oven of loempia's? Mijn hele famillie is in Marokko, en mij zoontje is ook voor een tijdje niet thuis. Dus ik vier de hele maand alleen. Vriendinnen heb ik niet, wel eentje maar die is nederlands. En werkt nachtdiensten, dus die slaapt nog als wij mogen eten. Dus het ziet er naar uit dat ik deze maand alleen ben. Ik heb nooit pompoen soep gemaakt, maar bedankt voor de tip. Ga even Googlen. :sjans: Ramadan mubarek :sjans:

dropje1980
03-08-2011, 15:01
lijkt mij ook.. anders nodig je elke avond wat vriendinnen uit? enneh receptjes voor 1..hmm moeilijk. je zou ook voor 2 dagen kunnen koken? tonijnwraps, zalmwraps. kipsate. etc Soukran habiba :sjans: Ga dr zeker wat mee doen. :sjans: Ramadan mubarek.

Chaimav
03-08-2011, 15:02
Waar woon je?

dropje1980
03-08-2011, 15:06
Hoofdstad van Noord-Holland

Chaimav
03-08-2011, 15:09
Hoofdstad van Noord-Holland Niet dichtbij dus, je bent anders van harte welkom om mee aan te schuiven ;)

dropje1980
03-08-2011, 15:11
:( Zoo lief! Was graag gekomen. :sjans:

Chaimav
03-08-2011, 15:15
:( Zoo lief! Was graag gekomen. :sjans: Graag gedaan, Alleen zijn in de ramadan is echt niet fijn ik was vorig jaar de eerste 20dagen van de ramadan ook alleen (ouders waren op reis) en geloof me het was mijn ergste ramadan ooit :jammer: Mocht je je bedenken ->Mijn aanbod blijft geldig :)

lala007
03-08-2011, 15:31
heb ook een tijd terug alleen gevast. Toen maakte ik inderdaad allerlei soorten soepen, behalve hrira vond het teveel werk voor in mn eentje. dus maakte ik pompoensoep of vissoep. heerlijk! Een lekkere sallade, elke keer iets anders erin. komkommer, sla, tomaat, radijsjes, paprika, witlof, augurken, mais elke keer een andere combo verder maakte ik van pita broodjes pizza's. Dan snijdt je een pita broodje door de helft, doet er een tomaten sausje overheen en verschillende groenten, tonijn en /of gehakt.. En dat in de oven. Eventueel geraspte kaas erover heen. Dit kun je ook met boterhammen doen. Ik zou verder ook gewoon eten hoor. Dus gewokte groenten, rijst, pasta, visschotel etc. Succes zou ik zeggen. Het leukst is natuurlijk om je vasten met anderen te verbreken. Maar soms kun je nu eenmaal niet anders.

Chaimav
03-08-2011, 15:38

om ontopic te blijven, ik maakte toen geen harira, gewoon maaltijd voor 1 persoon, thee en dadels wat kan je zoal maken: - pastagerecht met kip of vis (koud of warm) - tortilla met wat gebakken kafta - gebakken aardappeltjes met kipfilet en frisse sla - kleine tajine met kafta en eieren - Rijst met groenten in tomatensaus - visfilet met groentjes in de oven - kippenpoot met puree - gewoon warme bruine brood met olijfolie en glas na3 na3 thee pitta/pizza broodjes zoals hierboven al omschreven is ook lekker and very easy to make mmmhhh, kan zo uren blijven doorgaan :likje:

lala007
03-08-2011, 15:41
om ontopic te blijven, ik maakte toen geen harira, gewoon maaltijd voor 1 persoon, thee en dadels wat kan je zoal maken: - pastagerecht met kip of vis (koud of warm) - tortilla met wat gebakken kafta - gebakken aardappeltjes met kipfilet en frisse sla - kleine tajine met kafta en eieren - Rijst met groenten in tomatensaus - visfilet met groentjes in de oven - kippenpoot met puree - gewoon warme bruine brood met olijfolie en glas na3 na3 thee pitta/pizza broodjes zoals hierboven al omschreven is ook lekker and very easy to make mmmhhh, kan zo uren blijven doorgaan :likje: niet te lang naar t lijstje staren, krijg er zowat honger van hahaha.:likje:

dropje1980
03-08-2011, 15:46
Graag gedaan, Alleen zijn in de ramadan is echt niet fijn ik was vorig jaar de eerste 20dagen van de ramadan ook alleen (ouders waren op reis) en geloof me het was mijn ergste ramadan ooit :jammer: Mocht je je bedenken ->Mijn aanbod blijft geldig :) Erg he? Voor mij is dit ook de eerste keer dat ik echt helemaal alleen ben. Normaal is mij zoontje er. Erg lief van je, ik hou deze aanbod in gedachte. :sjans:

Pagina's : [1] 2 3 4