Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : Mijn vriendin vast niet

Pagina's : [1] 2

Meysa_82
03-08-2011, 13:34

Hallo dames, Ik zit met iets waar ik eigenlijk niet weet wat ik ermee moet doen. Een vriendin van me is half Tunesisch-Belgisch. Haar ouders zijn toen ze een baby was uit elkaar gegaan en zij is door haar vader (Tunesisch) opgevoed. Heel haar tienerjaren heeft ze met Marokkanen opgetrokken waardoor ze ook vastte en de Islam volgde. Sinds een paar jaar is haar vader heel veel in Tunesië. Als hij daar is, blijft zij bij haar Belgische moeder. Nu vroeg ik haar of ze vastte en ze vertelde me van niet. Ik wilde haar niet meteen de les beginnen lezen door haar te zeggen dat ze verkeerd is en dat ze moet vasten. Toen ik haar vroeg waarom antwoordde ze eigenlijk niet echt. Ik wil dit met haar bespreken maar ik wil niet zeggen dat ze MOET vasten. Haar met de vinger wijzen wil ik niet maar ik weet ook niet hier ik mee omga. Ik wil met haar spreken op zo'n manier dat ze terug een stap dichter zet naar onze godsdienst. Alleen weet ik niet hoe ik dat moet aanpakken. Heeft hier iemand een tip voor mij? Bedankt!

Mwprw
03-08-2011, 13:43
Is haar moeder geen moslima?

La_Tahzan
03-08-2011, 13:56
Triest hoe haar jeugd is verlopen. Dat haar vader ook voor een kafira heeft gekozen, geeft al aan hoe hoog zijn praktiserende gehalte is. Ook heeft hij haar niet de juiste opvoeding gegeven toen ze bij hem woonde. Deze ouders zijn subhanaAllah zo laks. Dan gaat de moeder weg dan haar vader. En ondertussen word zij heen en weer geslingerd. Logisch dat ze de weg kwijt is geraakt. Probeer bij de basis van de islam te beginnen, Tawheed, Tawheed, Tawheed. Als ze dat eenmaal accepteerd dan komt de rest van zelf wel.

Surfster
03-08-2011, 14:02
Dat gaat niet.

Singelette
03-08-2011, 14:03

Hallo dames, Ik zit met iets waar ik eigenlijk niet weet wat ik ermee moet doen. Een vriendin van me is half Tunesisch-Belgisch. Haar ouders zijn toen ze een baby was uit elkaar gegaan en zij is door haar vader (Tunesisch) opgevoed. Heel haar tienerjaren heeft ze met Marokkanen opgetrokken waardoor ze ook vastte en de Islam volgde. Sinds een paar jaar is haar vader heel veel in Tunesië. Als hij daar is, blijft zij bij haar Belgische moeder. Nu vroeg ik haar of ze vastte en ze vertelde me van niet. Ik wilde haar niet meteen de les beginnen lezen door haar te zeggen dat ze verkeerd is en dat ze moet vasten. Toen ik haar vroeg waarom antwoordde ze eigenlijk niet echt. Ik wil dit met haar bespreken maar ik wil niet zeggen dat ze MOET vasten. Haar met de vinger wijzen wil ik niet maar ik weet ook niet hier ik mee omga. Ik wil met haar spreken op zo'n manier dat ze terug een stap dichter zet naar onze godsdienst. Alleen weet ik niet hoe ik dat moet aanpakken. Heeft hier iemand een tip voor mij? Bedankt! Bemoei je dr gewoon totaal niet mee. Vasten moet je voor jezelf en voor Allah doen en niet wegens sociale druk. Waarom ze geen antwoord geeft is omdat ze waarschijnlijk het niet meer zo heeft met de Islam. Over het algemeen zullen moslims iemand dan de rug toe keren dus zwijgt ze liever.

Meysa_82
03-08-2011, 14:08
Is haar moeder geen moslima? Nee. Dat gaat niet. Hoe bedoel je?

Isha_2
03-08-2011, 14:14
Als ze toch niet bidt dan heeft het toch geen zin om te vasten.

Surfster
03-08-2011, 14:18
Nee. Hoe bedoel je? Dat het geen zin heeft. Is haar eigen keuze en verantwoordelijkheid.

Isha_2
03-08-2011, 14:19
Iwa als haar vader (semi moslim) met een kafra is getrouwd dan had hij kunnen verwachten dat zijn kinderen haar zullen volgen. Zonde....

Surfster
03-08-2011, 14:19
Als ze toch niet bidt dan heeft het toch geen zin om te vasten.Als je het zo stelt heeft niks zin.

Meysa_82
03-08-2011, 14:20
Dat het geen zin heeft. Is haar eigen keuze en verantwoordelijkheid. Ja, dat klopt maar wil er gewoon eens met haar over spreken. Ik vraag me af waarom ze minder en minder met Islam bezig is.

Isha_2
03-08-2011, 14:23
Als je het zo stelt heeft niks zin. Het heeft geen zin om te vasten als je niet bidt. Dat zijn niet mijn woorden. Wat voor nut heeft het om de hele dag honger te lijden als je vasten niet geaccepteerd worden? Shaykh Ibn ‘Uthaymeen werd in Fataawa al-Siyaam (p. 87) gevraagd over de regelgeving van het vasten van degene die niet bidt. Hij antwoordde: Het vasten van degene die niet bidt is niet geldig en het wordt niet geaccepteerd, want degene die niet bidt is een kaafir en een afvallige, want Allah zegt (interpretatie van de betekenis): “ Wanneer zij dan berouw tonen, en de shalat onderhouden en de zakat geven, dan zijn zij jullie broeders in de godsdienst.”

Surfster
03-08-2011, 14:30

Sheikh wie?? Dit is een interpetatie. Ook genoeg geleerden die het tegenovergestelde beweren dus tja.. Het heeft geen zin om te vasten als je niet bidt. Dat zijn niet mijn woorden. Wat voor nut heeft het om de hele dag honger te lijden als je vasten niet geaccepteerd worden? Shaykh Ibn ‘Uthaymeen werd in Fataawa al-Siyaam (p. 87) gevraagd over de regelgeving van het vasten van degene die niet bidt. Hij antwoordde: Het vasten van degene die niet bidt is niet geldig en het wordt niet geaccepteerd, want degene die niet bidt is een kaafir en een afvallige, want Allah zegt (interpretatie van de betekenis): “ Wanneer zij dan berouw tonen, en de shalat onderhouden en de zakat geven, dan zijn zij jullie broeders in de godsdienst.”

Surfster
03-08-2011, 14:34
Ja, dat klopt maar wil er gewoon eens met haar over spreken. Ik vraag me af waarom ze minder en minder met Islam bezig is. Ja je kan er natuurlijk wel gewoon over praten maar ik persoonlijk voer dat soort gesprekken niet met vriendinnen omdat het mijn zaken niet zijn.

Isha_2
03-08-2011, 14:38
Sheikh wie?? Dit is een interpetatie. Ook genoeg geleerden die het tegenovergestelde beweren dus tja.. Neem het hoe je wil meid. Kijk alleen maar wat meer weegt. Bidden (wat je dagelijks 5 keer moet doen) of vasten wat 1 keer per jaar is.

Pagina's : [1] 2