Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : Heb per ongeluk water gedronken...

Lieveling78
03-08-2011, 11:08

Ik vind dit dus zo erg!! :( Was vanmorgen bij de opticien. Ik kom daar 1 keer in het halve jaar en wil altijd geholpen door Petzi. Als ik daar weer ben is het altijd lachen en we praten altijd weer even bij. Zegt ze ineens wat wil je drinken koffie thee of water. Ik zeg water. Komt ze terug met een glas water. Ik nam twee slokken. Bij het slikken van mijn tweede slok schrok ik me dood!! Wist niet hoe snel ik dat glas moest neerzetten… pff stom stom!! Ik weet dat ik gewoon door moet gaan met mijn vastendag, maar moet ik iets speciaal zeggen of doen verder?

Singelette
03-08-2011, 11:11
Gewoon doorgaan. Als je onbewust drinkt of eet en vergeet dat je vast dan is wat je at of dronk een kadootje van Allah. Zo gauw je je er weer bewust van bent vast je gewoon verder.

Lieveling78
03-08-2011, 11:14
Gewoon doorgaan. Als je onbewust drinkt of eet en vergeet dat je vast dan is wat je at of dronk een kadootje van Allah. Zo gauw je je er weer bewust van bent vast je gewoon verder. Ja, ik weet dat je gewoon door moet gaan met je vasten. Alleen het voelt echt vreemd aan dat je zoiets hebt gedaan. Ook al is het onbewust heel raar. Ik vroeg me alleen af of ik niet iets moest zeggen of doen...

Maintenant
03-08-2011, 11:14
Ik vind dit dus zo erg!! :( Was vanmorgen bij de opticien. Ik kom daar 1 keer in het halve jaar en wil altijd geholpen door Petzi. Als ik daar weer ben is het altijd lachen en we praten altijd weer even bij. Zegt ze ineens wat wil je drinken koffie thee of water. Ik zeg water. Komt ze terug met een glas water. Ik nam twee slokken. Bij het slikken van mijn tweede slok schrok ik me dood!! Wist niet hoe snel ik dat glas moest neerzetten… pff stom stom!! Ik weet dat ik gewoon door moet gaan met mijn vastendag, maar moet ik iets speciaal zeggen of doen verder? Je vasten is geldig. Allah zegt in de heilige Koran: "Onze Heer, straf ons niet als wij vergeten of een fout hebben begaan, …” [al-Baqarah 2:286] Abu Hurayrah heeft overgeleverd dat de Profeet Mohammed heeft gezegd: “Indien één van jullie vergeet (dat hij aan het vasten is); en hij eet of hij drinkt: dan completeert hij zijn vasten, want Allah heeft hem gevoed en te drinken gegeven.” (Hadieth, verzameld door Boecharie en Moslim) De betreffende dag hoef je niet in te halen.

Lieveling78
03-08-2011, 11:16

Dank je wel maintenant!!! Zo stom hoe je afgeleid kan zijn..

Singelette
03-08-2011, 11:17
Ja, ik weet dat je gewoon door moet gaan met je vasten. Alleen het voelt echt vreemd aan dat je zoiets hebt gedaan. Ook al is het onbewust heel raar. Ik vroeg me alleen af of ik niet iets moest zeggen of doen... Hoeft niet. Je kunt hooguit stafirullah zeggen. Maar er is niets mis met je vasten. Dit overkomt iedereen weleens.

maaltje
03-08-2011, 11:29
Ja, ik weet dat je gewoon door moet gaan met je vasten. Alleen het voelt echt vreemd aan dat je zoiets hebt gedaan. Ook al is het onbewust heel raar. Ik vroeg me alleen af of ik niet iets moest zeggen of doen... Tegen je zelf zeggen: ik ga niet meer bij Petzi afspreken tijdens de ramadan.

Ainzohrapowerr
03-08-2011, 11:34
Oke ik ga zo even onbewust patat speciaal halen en een bak shorma...mmm heb er echt zin in..ik hou van vergeten Gewoon doorgaan. Als je onbewust drinkt of eet en vergeet dat je vast dan is wat je at of dronk een kadootje van Allah. Zo gauw je je er weer bewust van bent vast je gewoon verder.

Lieveling78
03-08-2011, 12:21
Tegen je zelf zeggen: ik ga niet meer bij Petzi afspreken tijdens de ramadan. hahah echt niet ze is leuk! Kan onwijs met haar lachen. Ik zie haar volgende week weer en als het goed is dan pas weer over een jaar. Dan is het geen ramadan..hahah