Bekijk volle/desktop versie : Het herinterpreteren van de Qoraan?



03-08-2011, 01:31
Vroeger ging natuurlijk alles veel anders dan nu, ook qua toepassen van de woorden van Allah. Tegenwoordig is het anders, gister zag ik toevallig een documentaire waarin een mevrouw het had over herinterpreteren van de Qoraan voor in deze tijd, omdat eeuw na eeuw de tijden veranderen. Is dat wel toegestaan? Ik zou denken van niet. Maar Allahou a3laam. Ik denk dat de Qoraan niet te herinterpreteren valt, hoe denken jullie erover?

03-08-2011, 01:42


kheb het ook gezien, bedoel je de vrouw van de imaam van de moskee op ground zero? hele grote onzin, de Koran past zich niet aan aan de tijd, het is de tijd die zich maar moet aanpassen aan de Koran, het bestaat niet dat de interpretaties van de Koran met de eeuw veranderen, als een vers uit de Koran een bepaalde interpretatie krijgt door mensen van kennis die spreken vanuit de Soennah dan blijft deze interpretatie voor altijd standhouden,

ps - dat waren trouwens soeffies

03-08-2011, 01:48

Citaat door oemlidlbrood:
kheb het ook gezien, bedoel je de vrouw van de imaam van de moskee op ground zero? hele grote onzin, de Koran past zich niet aan aan de tijd, het is de tijd die zich maar moet aanpassen aan de Koran, het bestaat niet dat de interpretaties van de Koran met de eeuw veranderen, als een vers uit de Koran een bepaalde interpretatie krijgt door mensen van kennis die spreken vanuit de Soennah dan blijft deze interpretatie voor altijd standhouden,

ps - dat waren trouwens soeffies
Klopt ja dat was die! En ben het helemaal met je eens, ik dacht al huh dit kan toch niet. Die vrouw van de imam droeg niet eens een hoofddoek, ik stond er al raar van te kijken. Maar goed, ben het helemaal met je eens!

03-08-2011, 01:52
En allaah wist niet dat dit tijdperk aan zat te komen? Subhanaalah

Ik zat zelf ook dat programma te kijken, maar was later op die zender gekomen en had ook zoiets van hmm waarom kijk ik dit, maar gair.

03-08-2011, 02:40


Tuurlijk niet!
Want als je de Qoraan goed citeerd en bestudeerd weet je dat deze tijd zou komen volgen de Qoraan..
Waar ofniet?

03-08-2011, 11:42

Citaat door Mosslimmeisje:
Tuurlijk niet!
Want als je de Qoraan goed citeerd en bestudeerd weet je dat deze tijd zou komen volgen de Qoraan..
Waar ofniet?
Wollah hila, helemaal gelijk!

03-08-2011, 16:06
ik hebv het programma niet gezien.
maar over het feit dat de interpretaties over de koran verandert moet worden.
het is niet zozeer dat je de koran verandert maar de interpretaties die toch door de mensen zijn gemaakt.
als je kijkt naar shariah in saoedië arabië, hoe kan je een wet maken die vrouwen verbied auto te rijden.
of steniging en hand afkappen dat is toch niet meer van deze tijd. de ulema zouden hun tijd hierin moeten insteken.
om dit allemaal te veranderen.
ik vind persoonlijk dat het europa van vandaag meer islamistisch is dan het midden oosten.
kijk gewoon naar de rechten die wij hier hebben
sociale zekerheid, ouderzorg ziekenhuis uitkeringen dit zijn allemaal islamitische rechten
kijk is naar marokko of tunis of arabië daar leven vele mensen in armoede terwijl zogezegd de leiders moslims zijn .
ik weet zeker dat er een verandering moet koimen
een soort heropstanding van de islam zoals in de middeleeuwen gebeurt is met de rennaisance( romeinen)
we kunnen perfect een staat creeën waarbij een democratie samengaat met een islamistische karakter; kijk maar naar turkije
die kan perfect rolmodel zijn voor de islam in de nieuwe tijd.
maar ikweet ook dat deze heropstanding niet zal voortvloeien in de revoluties die we nu meemaken in noord afrika.
de machthebbers zullen altijd hun macht proberen te behouden.
deze opstanding zal inchallah stand nemen door vrije denkers( moslims) .
de plaats die de islam nu heeft inde wereld is niet de juist,
de islam verdiend meer dan corruptie en hypocrieten
ik hoop dat wij moslims in de vrije wereld meekunnen helpen aan deze vernieuwing.
de mensen die zich nog willen vastklampen aan de wetten van toen, dit zijn hypocrieten
assalaam aleikum

ps ben ne gewone gast uit belgië

04-08-2011, 15:33

Citaat door MUSLIMBROTHERX:
Okee dus de profeet heeft een fout gemaakt toen hij handen afhakte om diefstal??
Twee leg uit waarom dit nu niet meer van deze tijd is? wat is er veranderd?

Turkije? ohjha waar 80 jaar lang het dragen van hijab strafrechtelijk verboden waS??
HEt turkse leger traint met de Israelische?
Turken eten massaal varkensvlees en drinken alcohol??
dus jij zegt nu met zekerheid dat onze geliefde profeet saw zelf handde afhakte.
amaai je was er precies bij.of dat hij dat liet doen.
turkije is
vele beter dan de rest van de "moslimlanden" wat zij doen voor de ummah en dan bedoel ik niet de mensen want iedereen maakt fouten.
en ja er zijn plaatsen in turkije waar dat ze denken dat ze varken eten en dat het niet haram is omdat in de koran staat dat je alles wat je jaagt mag je opeten dus...
het is de interpretatie ok
en je zegt dat turkse leger traint met de isr. leger, kijk gewoon naar de arabieren, zij zijkn echte bondgenoten met israel. saoëdi, egypte, marokko, jordanië dit zijn volwaardige handelspartners van isr. en amerika.
ik kan al goed raden dat jij zeker een arabier bent.
ik heb precies je trots gekrenkt. in plaats van te kijken naar de wereld.
mijn woorden zijn niet zomaar geschreven.

noem een paar dingen die de arabische moslims hebben gedaan in de laatste 20 jaar pakt positief??
assalaam aleikum

04-08-2011, 15:36

Citaat door MUSLIMBROTHERX:
SUFFISME MENSEN !!

SUFFISME !!

De dwalende
allahie ahfed
probeer je me nu in richting te duwen.
ik ben een soenniet een berber uit imzouren geboren in belgië.
maar totaal anders dan jij omdat ik mijn hersenen gebruik die ik van allah T heb gekregen.
de islam zegt niet dat je altijd moet de rest volgen.
de ulema zijn ook maar mensen net zoals jij en ik
maar geleerd. nobody's perfect