Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : Miskraam- Embryo wil er maar niet uit.

erasmus1
02-08-2011, 19:38

Hallo dames, Zijn er vrouwen die ook een miskraam hebben gehad? Ik heb een paar weken geleden een echo gehad waaruit bleek dat de embryo niet meer leeft. 3 weken geleden is het op de echo zichtbaar geweest. Als ik na 10 dagen geen bloedverlies zou hebben moest ik contact opnemen voor een curettage. Gelukkig heb ik nu wel bloedverlies sinds circa 2 weken, alleen is de embryo (ongeveer 7 weken oud) er nog steeds niet uitgekomen. Ik voel me hier zo vies onder, ik verlies de hele tijd bruin bloed, ook mentaal krijg ik het er steeds moelijker mee. Aan de ene kant wil ik het er snel uithebben om het af te sluiten maar aan de ander kant wil ik niet gecureteerd worden omdat ik het onnatuurlijk vind. Hoelang heeft het bij jullie geduurd voordat het eruit kwaam en hoe zag het vruchtje eruit. Ben zo bang om het zien... ps sorry voor de onsmakelijke detaills.

Supersister
02-08-2011, 19:52
niet bang zijn lieve schat, natuurlijk is t beter als het er vanzelf uit komt maar als het te lang in je baarmoeder blijft zitten dan kan het schade toebrengen aan je baarmoeder. dat is mij destijds vertelt...soebhanallah ik heb ook een vruchtje verloren (aantal jaren geleden),die was ook 7 weken en mij werd ook vertelt dat het gecuretteerd ging worden als het binnen 10 dagen er niet uit kwam ...en heb dat ook laten doen met veel pijn en moeite . maar is echt beter voor jou ...als je het laat zitten blijf je bloeden.

verhaalmaakster
02-08-2011, 19:59
Ah wat vervelend op dit te horen Erasmus. Allah shefiek en inchAllah zul je gauw weer zwanger worden. Veel sbar toegewenst :sjans:

Lina_xxx
02-08-2011, 20:00
Je kunt toch ook medicijnen krijgen op de miskraam in gang te zetten? Ken een aantal mensen die gecurreteerd zijn, en echt bij allemaal viel het allemaal mee. Sterkte in ieder geval!

Meiske007
02-08-2011, 20:18

op de hoeveel weken zou je nu zitten? ik ken meiden die er wel 6 a 8 weken tussen hadden zitten dat het er eindelijk uit kwam. mensen die nooit een miskraam of een curretage hebben gehad, hebben een voorkeur aan natuurlijke wijze, maar geloof me je kan beter een curretage nemen. op natuurlijke wijze is f.cking pijnlijk en na alle pijn heb je een overleden embryo. ondanks de morfine ben je bezig met de pijn die je hebt en het verdriet van het verlies. ik zou er niet te lang mee wachten want dit is ook niet goed

erasmus1
02-08-2011, 20:20
Okey, dus toch maar de huisarts morgen bellen.

ikwilafstuderen
02-08-2011, 20:22
Wat vervelend voor je, Allahsjefiek en inshallah zal allah jouw de kracht geven om dit te kunnen verwerken. Moge Allah jouw in de toekomst verblijden met een gezond kindje.

Surfster
02-08-2011, 20:59
Hey meid! Ik hoop voor je dat je jouw miskraam snel kan afsluiten. Veel sterkte! (ik kan geen antw op je vraag geven, geen idee)

BruidjeToBe
02-08-2011, 21:08
ik heb dagenlang gebloed maar tijdens zeer heftige pijnen moest ik gerecuteerd worden hoor want het vrucht kwam er maar niet uit. ze kunnen je moeilijk zo lang laten lijden want het lijken echt weeën. bij jou zal dat niet zover zijn maar je mag je er wel op verwachten. het vruchtje stuwt zich uit je lichaam en dat gaat gepaard met weeën. hier in BE doen ze neit moeilijk, als je een curretage wil dan kan je gelijk de volgende ochtend binnenkomen want ze vinden het niet "menselijk" om je te laten rondlopen met een dood vruchtje in je buik zeg maar. sommige vrouwen worden daar nog depressiever door. ik wist niet wat me overkwam, niemand die me vertelde hoe of wat en dat vond ik achteraf erg jammer. veel sterkte ermee meid!!! ik vond het in het begin erg moeilijk maar daarna niet meer, heb me er gauw overheen kunnen zetten. ben gelijk na die maand weer zwanger geworden dus laat je niets wijs maken. succes xxx

JETLI
02-08-2011, 21:09
Als het te lang daar blijft zitten heb je een groot kans op baarmoeder infectie en hierdoor misschien kinderloos kan worden. Dat is de reden dat ze het vruchtje weg halen en je baarmoeder schoonmaken. Is een hele kleine ingreep en wordt onder een roesje gedaan. Sterkte!

BruidjeToBe
02-08-2011, 21:10
de curretage was idd onder volledige narcose, heb erna niets meer gevoeld of gebloed. alsof er niets aan de hand was. wel beetje moeilijk met stappen maar dat was het ook. ik heb het trouwens ook aan niemand verteld dus dat was ook een zorg minder.

JETLI
02-08-2011, 21:17
In Nederland is curretage niet onder volledig narcose, gewoon een roesje dat je een beetje slaperig wordt, meer dan dat is het niet.

Soukaina22
02-08-2011, 21:37

lieve schat, ik heb vorig jaar ook een miskraam gehad, had ook een echo gehad waaruit bleek dat het vruchtje niet meer leefde, heb toen meteen abortuspillen gehad, diezelfde avond kwam het vruchtje eruit. inschallah zal je snel herstellen !

wolkjes
02-08-2011, 22:23
wat vervelend voor je erasmus1 ik hoop dat je snel het vruchtjes zult verliezen, ik heb het twee keer mee gemaakt een keer met 10 weken en de tweede keer met 15 weken, de tweede keer is ongeveer 7 weken geleden. mij hebben ze geadviseert om niet te lang mee te wachten ivm infecties voor mijn baarmoeder. 5 dagen later ben ik opgenomen en heb ik pillen gekregen die door de genecoloog vaginaal zijn ingebracht en die moesten voor onsluiting zorgen zodat het vruchtje er uit kon komen, toen het vruchtje eenmaal eruit kwam bleek dat de placenta vast zat en dat ik met spoed gecureteerd moest worden. in de meeste gevallen vindt altijd wel een curetage plaats omdat er niet alles samen met het vruchtje uit komt en je blijft bloeden. bij mij verloor ik beide keren het vruchtje eerst en kreeg daarna als nog een curetage. ik werde beide keren onder volledige narcose gecureteerd ik heb er niks van gevoeld. ik wens jou heel veel sterke

Fitzbuster
02-08-2011, 22:59
The Prophet (salla Allahu alayhi wasalam) said, upon him peace, “The miscarried child will pester its glorious and mighty Lord for His entering its two parents into the Fire until it is told, ‘O miscarried child that pesters its Lord! Enter your father and mother into Paradise.’ Then it will drag them with its umbilical cord until it makes them enter Paradise.“ Ibn Majah and Abu Ya`la from `Ali. And again, “By the One in Whose hand is my soul, truly the miscarried child will certainly drag its mother with its umbilical cord to Paradise, provided one expects recompense [for sabr (patience)].” Ibn Majah and Ahmad from Mu`adh. And he said, upon him peace: “Your little ones are the larvas (da`aamees) of Paradise. They will meet their parents and grab them by their garments or their hands to no end other than that Allah will enter them Paradise.” Sahih Muslim. Isn’t that a divine reward for your heartache? Also, the Prophet (SAW) said: “I swear that a miscarried child of mine I send forth before me is more beloved to me than [raising] a mounted knight that survives me.” Ibn Majah from Abu Hurayra. Fortitude with faith and surrender with rida – absolute acceptance – through losing a child require inordinate strength of character because SABR carries huge reward and its difficulty means even more reward. “And whoever yatasabbaru (=is racked trying to endure in patience), Allah will grant them SABR, and none was ever given a greater gift than SABR.” In the Five Books. Hence the magnificent, tremendous Aya states {Verily the sabirun will receive a reward without measure} (39:10). Hence Umm al-Darda’ would say: “Those that gladly accept the Divine decree have a level in Paradise that the Shuhada’ will envy them the Day of Resurrection.“ May we be the envy of the Shuhada’ – ameen! Soubhaan Allaah! Moge Allaah soubhanahou wa ta'ala je doen versterken sis.