Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : Gelukt!!!!

Pagina's : [1] 2

mecho
02-08-2011, 17:42

:D Vandaag is mijn msammen goed gelukt Elhamdoulah. Vond het gister zo erg dat mijn msammen mislukt was, maar weet nu wat de boosdoener was, dikke smida, te veel gist en niet goed gekneden. Nu maar hopen dat het zo ook goed smaakt Inshallah. Maar dan had ik nog een vraag en voornamelijk aan de Berberse damens onder ons. Mensen uit Rif gebied staan bekend om hun heerlijke msammen. Wat is het geheim, kom deel het aub met mij...Wil het ook leren Inshallah.

mecho
02-08-2011, 17:42
Damens met een andere achtergrond met een lekkere msammen recept zijn natuurlijk ook welkom om te reageren!

juno
02-08-2011, 17:52
Ik doe al geen gist in de msemmen (of rghaif zoals we zeggen). Goed kneden, tijdje laten rijzen. Gebruik ook een smida trouwens, maar smaken verschillen natuurlijk. Doe vaak een beetje boter en melk zodat het deeg lekker zacht wordt. Riffiaat maken idd lekkere msemnet.

mecho
02-08-2011, 17:56
Ik doe al geen gist in de msemmen (of rghaif zoals we zeggen). Goed kneden, tijdje laten rijzen. Gebruik ook een smida trouwens, maar smaken verschillen natuurlijk. Doe vaak een beetje boter en melk zodat het deeg lekker zacht wordt. Riffiaat maken idd lekkere msemnet. O oke, nee van melk heb ik nog niet gehoord, ik las gister ook iemand die er een ei door doet, ben benieuwd. Maar als je er geen gist in doet, dan kan het toch ook niet reizen? of bedoel je dat je het deeg laat rusten??

juno
02-08-2011, 17:58

O oke, nee van melk heb ik nog niet gehoord, ik las gister ook iemand die er een ei door doet, ben benieuwd. Maar als je er geen gist in doet, dan kan het toch ook niet reizen? of bedoel je dat je het deeg laat rusten?? Ja dat bedoelde ik. Als je het niet doet, dan kun je het deeg neit zo makkelijk uitrekken.

CHEMICUS
02-08-2011, 18:07
Ik gebruik ook geen gist in mijn msemmen.. Maar je hebt me op een idee gebracht, morgen ga ik insh gevulde msemmen met kefta maken :goedzo: En Ts: goed zo!!!! Door te vallen leer je weer op te staan!! :goedzo: Laat je niet ontmoedigen door eens iets mislukt te hebben gemaakt:p

juno
02-08-2011, 18:09
Ik gebruik ook geen gist in mijn msemmen.. Maar je hebt me op een idee gebracht, morgen ga ik insh gevulde msemmen met kefta maken :goedzo: En Ts: goed zo!!!! Door te vallen leer je weer op te staan!! :goedzo: Laat je niet ontmoedigen door eens iets mislukt te hebben gemaakt:p Hbiba, deel je keftavulling recept eens.

NoLoveNoCry
02-08-2011, 18:10
als je msemmen maakt is het belangrijk dat je na het kneden even de deeg met rust laat, geen of wel gist maakt ff niet uit. als je bolletjes hebt gemaakt ook even rusten en met liefde en geduld maak je zo heerlijke msemmen

mecho
02-08-2011, 18:11
Ja dat heb ik zo meegekregen met gist, Nee ik heb er heel de nacht mee gezeten, dus het eerste wat ik gedaan heb is msammen maken hahaha

CHEMICUS
02-08-2011, 18:21
Hbiba, deel je keftavulling recept eens. Ooh héél simpel zina. 1) ajuintjes snipperen en laten fruiten (fruiten--> in de pan met wat olie tot het glazig wordt) 2) Paprika's laten aanbranden zodat die bovenste vel weg is en in kleine vierkantjes snijden 3) Paprika's bij de ajuintjes toevoegen 4) Je kefta pakken en bij de paprika en de ajuintjes doen (vele doen het apart maar ik vind dat de smaak dan lekkerder uitkomt) 5) je kruiden erbij doen. Ik doe zout, peper, rode, saffraan, een klein beetje curry (voor n pikante toets aan te geven), wat ook lekker is is om een klein beetje kipkruiden erbij te doen (Dat is mijn keukengeheim :D) 6) Blijven roeren totdat alles gaar wordt. En dat is het :goedzo: Meestal zijn de simpelste dingens het lekkerst ;) als je msemmen maakt is het belangrijk dat je na het kneden even de deeg met rust laat, geen of wel gist maakt ff niet uit. als je bolletjes hebt gemaakt ook even rusten en met liefde en geduld maak je zo heerlijke msemmen :goedzo: Doe ik ook :) Ja dat heb ik zo meegekregen met gist, Nee ik heb er heel de nacht mee gezeten, dus het eerste wat ik gedaan heb is msammen maken hahaha :hihi: that's the spirit :goedzo:

BlackCrow
02-08-2011, 18:50
leuk dat het vandaag wel gelukt is!! Besaha :) Mijn mams kan ook heerlijke msemmen maken, yummie heb er straks wel zin in.

gamar
02-08-2011, 20:28
dames ik wel ook graag mesemen maken, mag ik jullie recepje graag

kinderoppas
02-08-2011, 20:35

Bladerdeeg van dk oetker in pan opwarmen klaar s kees

meisje_1980
02-08-2011, 21:32
Ik doe smida zout bakpoeder en suiker en lauw water tot dat het zacht word en dan ff 10 min laten staat en dan meel en kneden ben je klaar met kneden laat half uurtje in de koelkast zitten na half uurtje even weer 15 min kneden en dan bolletjes maken etc

l7obl3mar
02-08-2011, 22:24
Ik doe er geen gist of bakpoeder bij. meel smida zout lauw water. kneden tot een soepele deeg/balletjes maken en 15 minuten laten rusten. De deeg wordt dat zacht en elastiesh. Makkelijk rekbaar. Dun maken/vouwen met olie. ik gebruik geen boter. Tijdnes het bakken olie doen op beide kanten en klaar is kees.

Pagina's : [1] 2