Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : Leuke receptjes??

Mieke
02-08-2011, 14:49

Hey dames, Weet er iemand leuke, lekkere receptjes die gemakkelijk te maken zijn. Zo luchtige hapjes als: Briwat, quiche, loempia's..... Ben net 3 maanden getrouwd, en ben het koken nog wat beetje aan het leren :o:o Alvast bedankt!!!!!;)

maaltje
02-08-2011, 14:52
Hey dames, Weet er iemand leuke, lekkere receptjes die gemakkelijk te maken zijn. Zo luchtige hapjes als: Briwat, quiche, loempia's..... Ben net 3 maanden getrouwd, en ben het koken nog wat beetje aan het leren :o:o Alvast bedankt!!!!!;) Misschien kun je beter bij cuisine checken, daar staan verschillende topics inclusief recepten in veel gevallen :). Mabroek met je huwelijk.

NoLoveNoCry
02-08-2011, 14:53
loempia's: 1 pak loempia vellen 1 prei, in ringen kleine beetje tauge chinese vermicelli (toko) doorzichtige sliertjes kipfilet in stukjes wortel geraspt alles goed roerbakken zwarte peper en kipkruiden erbij. en vullen maar

NoLoveNoCry
02-08-2011, 14:55
pasta salade: zak penne pasta 1 blik tonijn in zonnebloemolie gesneden in plakjes zwarte olijven cherry tomaatjes gesneden paprika's, rood, groen en geel de helft ervan in sliertjes snijden fetakaas in blokjes snijden 1001 island saus erbij zwarte peper lente uitje husselen maar

Mieke
02-08-2011, 14:55

Dank u vr jullie reacties, ik zal eens gaan kijken bij Cuisine. en NoLoveNoCry: wat zijn tauge? welke loempia vellen gebruik je het best?

NoLoveNoCry
02-08-2011, 14:58
briwats gevuld met amandelen" 500 gram amandelen roosteren en fijnmalen 3 eetlepels mazhar (oranje bloesemwater) suiker en kaneel op gevoel doe ik het altijd... klein beetje roomboter gesmolten alles bij elkaar kneden tot je een samenhangend mengsel krijgt. kleine bolletjes maken. loempiavellen door midden knippen en vouwen als drie hoekjes, dan onderdompelen in honing met klein beetje geroosterd sesam erover heen.

NoLoveNoCry
02-08-2011, 14:59
Dank u vr jullie reacties, ik zal eens gaan kijken bij Cuisine. en NoLoveNoCry: wat zijn tauge? welke loempia vellen gebruik je het best? tauge zijn van die lange witte sliertjes zeg maar die je veel bij de toko hebt maar ook bij de supermarkt kan vinden gewoon naar vragen. loempiavellen wit/groen verpakking vierkant, bij de slagers kom je ze tegen of de toko

Mieke
02-08-2011, 15:10
Dank je wel!!! Zal het zeker eens proberen!! Zeker de briwat ben ik zelf zot op.

vrouw1986
02-08-2011, 15:31
heeft er iemand kipbriwat recept....... kan het maar nergens vinden!

His-Love
02-08-2011, 15:51
Hey dames, Weet er iemand leuke, lekkere receptjes die gemakkelijk te maken zijn. Zo luchtige hapjes als: Briwat, quiche, loempia's..... Ben net 3 maanden getrouwd, en ben het koken nog wat beetje aan het leren :o:o Alvast bedankt!!!!!;) Misschien kun je beter even bij Cuisine kijken, daar vind je ongetwijfeld een hoop leuks (lekkers). succes! :goedzo:

Mieke
02-08-2011, 16:26
Vanaf ik getrouwd ben, heb ik het vooral moeilijk me te verzinnen wat ik elke dag moet klaarmaken!! Ik ben echt een inspiratieloze mens :p

inlovewithyou
02-08-2011, 16:47
hebben jullie alsjeblieft meer? ik sla ze namelijk op

inlovewithyou
02-08-2011, 17:14

niet? waar zijn de keuken prinsesjes