Bekijk volle/desktop versie : 'Ik ben hier niet gelukkig, vind de stad niet leuk'



01-08-2011, 12:06
Mario Balotelli maakt bij al zijn werkgevers indruk, zowel positief als negatief. De aanvaller van Manchester City is pas twintig jaar, maar haalt geregeld de headlines en vaak is dat niet om fraaie redenen. Los van alle besognes vermaakt Balotelli zich echter ook al niet in Engeland. Hoewel hij zich op zijn gemak voelt bij de club, heeft hij last van heimwee. Wonen in de omgeving van Manchester werkt daarnaast ook deprimerend op hem, zo verklaart de spits.

“Ik ben niet gelukkig in Manchester, vind de stad niet leuk”, sprak Balotelli na afloop van de 3-0 zege die City boekte op Internazionale aan Italiaanse verslaggevers. “Ik ben blij met de trainer en binnen het team, maar je kunt niet alles in het leven hebben. Milaan mis ik niet; ik mis mijn thuis, Brescia. Ik mis mijn familie en vrienden. Maar ik denk dat deze ervaring in Engeland me helpt verder te groeien, als individu.”

Een jaar geleden verliet Balotelli Italië voor een vijfjarig contract in de Eastlands. “Ik weet niet of ik mijn contract uitdien”, klinkt het nu al, “ik ben er nu en voor de rest zien we het wel.” Hij klinkt inmiddels wel iets terughoudender over een terugkeer naar de Serie A. Waar hij in het verleden wel eens woede wekte door te poseren in een shirt van AC Milan, is hij nu 'gewoon' complimenteus over de club. “Het is een geweldig team. Misschien gaan we op een dag eens met elkaar praten.”