Bekijk volle/desktop versie : Kinderen 'misleiden'



01-08-2011, 11:37
Lieve dames,

Vertel mij eens hoe jullie jullie kindjes z over krijgen om VRIJWILLIG groenten te eten

Ik word daar namelijk helemaal gek van. Mijn zoon vertikt alles wat maar op groente lijkt te eten. En zijn zusje doet hem nu na
Ik heb alles geprobeerd: ze te dwingen, ze belonen met iets lekkers achteraf, proberen uit te leggen dat het gezond is…….maar walou, niks lijkt nu nog te helpen! het enige wat ze vrijwillig eten zijn rauwe wortels en rauwe paprika.

Ik ben elke dag aan het bedenken hoe ik op een ‘sneaky’ manier hun alsnog die groenten kan laten eten. Maar ben inmiddels door al mijn ideeën heen.

Wat ik tot nu toe deed/doe is:

Groentensoep:
Alle groenten laten koken met water en dan pureren en kruiden

Paneren met groenten
Groente (zoals wortels) heel fijn hakken en dan mengen met paneermeel voor kipstukjes of vis



Groenten mengen met gehakt
Dit heb ik gisteren voor het eerst gedaan en ook absoluut een aanrader. Heb namelijk aubergine fijn gehakt en dat gewoon gemengd met het gehakt en laten grillen. Was echt lekker, dus dit hou ik er zeker in.





Ovenschotels
Groenten verwerken in een ovenschotel. Dit lukt soms, maar soms pikken ze alleen vlees en aardappels eruit en laten de groenten zitten






Dames, mochten jullie nog meer tips hebben, deel dat aub met ons

01-08-2011, 11:38


Verwerken in het gerecht oftewel pureren....Hoe oud zijn je kinderen?

01-08-2011, 11:41
dreigen dat ik mijn zwager ga bellen, ja ik weet het klinkt belachelijk maar hij eet geen drol en eet alleen als hij mijn zwager ziet of hij bij mijn ouders of schoonouders is. Nu met de baby erbij helemaal drama, meneer wilt ook iedere keer flesje.

01-08-2011, 11:41

Citaat door amoela87:
Verwerken in het gerecht oftewel pureren....Hoe oud zijn je kinderen?
5 en 1.
Dat pureren doe ik al. Vind het altijd zonde van al dat lekkere groente om ze zo te pureren..

01-08-2011, 11:47


Mijn jongste zoon eet helemaal geen groeten, wel groetensoep, dus dat maak ik regelmatig nverder niks, dus geef ik van die groetensappjes van Zonnatura , Goodies dat zijn groentensnacks en multivitamines. Dreigen helpt niet, want hij is te jong.

01-08-2011, 11:56

Citaat door HighHeelsLady:
5 en 1.
Dat pureren doe ik al. Vind het altijd zonde van al dat lekkere groente om ze zo te pureren..


Ow, je ot

Eten kun je ook aantrekkelijk maken door er iets bij te serveren wat ze lekker vinden, of beloven dat je ze zult belonen als ze hun bord leeg eten.

01-08-2011, 11:57
Dan maar pureren, nadir is nu 2 en hij eet hmdl nog alles op. Nu maar hopen dat het zo blijft.....

01-08-2011, 11:59
Je zou eventueel een soort van leuk schema bij kunnen houden, wanneer je zoon zijn bord leeg eet krijgt hij er een sticker bij. Wanneer het schema vol is krijgt hij iets leuks. Ook moet je kinderen niet dwingen, dat werkt alleen maar averechts. Je kunt hem bijvoorbeeld mee laten helpen met het bereiden van de groenten en hem vervolgens vertellen wat voor grote jongen hij is omdat hij het helemaal zelf heeft gedaan.

01-08-2011, 12:01
- Geen tussendoortjes voor het eten.
- Ze moeten beginnen met het eten van een aantal hapjes groenten ipv wat ze wel lekker vinden.
- Wanneer ze niet echt niet willen eten, geen vervangers geven.
- Wanneer ze later in de avond toch nog trek hebben, hetzelfde aanbieden.
- De groenten leuk presenteren op het bord (smileys, etc)/ niet teveel geven/ zelf laten opscheppen/ betrekken bij het koken van de groenten/ laten kiezen uit 2 groenten, etc.


Eten niet pureren, je kinderen moeten groenten niet alleen leren eten, maar ook de vorm en de structuur van bepaalde groenten leren herkennen. Dit doen ze niet als je ze steeds een papje geeft.