Bekijk volle/desktop versie : Mensen, kom eens.



Pagina's : [1] 2

01-08-2011, 00:39
Ik wil hier graag wat hulp bij.

Mijn laptop is namelijk beveiligd met een eigen wachtwoord. Ik wil mijn laptop beveiligen, zodat er niet iemand anders een eigen account kan aanmaken en alsnog mijn laptop kan openen. Hoe moet ik dat doen?

Alvast dank!

01-08-2011, 10:56



Citaat door Doewnyaaa:
Ik wil hier graag wat hulp bij.

Mijn laptop is namelijk beveiligd met een eigen wachtwoord. Ik wil mijn laptop beveiligen, zodat er niet iemand anders een eigen account kan aanmaken en alsnog mijn laptop kan openen. Hoe moet ik dat doen?

Alvast dank!
Heel makelijk.

Configuratiescherm> Gebruikersaccounts>Een acount weizigen> Een wachtwoord instellen.

En je kan ook bestanden beveiligen met een code als je dat ook wilt dan post ik hier wel meer info.

01-08-2011, 19:05
Niet moeilijk doen. Ga je bios in dmv 1 knop. Als je je laptop opstart dan krijg je meestal een bericht van " F2 enter setup of SETUP del (knop) (of andere knop)". Deze knop moet je heel snel indrukken wanneer je laptop net aangaat (binnen 1 of 2 seconden). Je komt dan in je bios menu terecht. Hier kun je meestal een harde schijf wachtwoord en laptop wachtwoord (user password) instellen. Zo word er dus gelijk om een wachtwoord gevraagd wanneer je je laptop aanzet (voordat je bij windows komt). Stel ook een wachtwoord in voor je bios setup zodat mensen je bios ook niet in kunnen (supervisor password). Zo ben je dus beter beveiligd dan een standaard windows user wachtwoord die je binnen 3 minuten kunt kraken. Tegenwoordig kun je dit soort wachtwoorden zeer moeilijk kraken zonder de laptop open te schroeven en eraan te sleutelen, of je moet wachtwoord generators hebben (deze heb ik voor alle laptops).

Mocht je toch meer beveiliging willen (extreem), dan kun je truecrypt gebruiken. FF googlen en je hebt em zo gevonden. Als je nog hulp nodig hebt dan horen we het wel.

01-08-2011, 20:49

Citaat door BaasbovenBaas:
Niet moeilijk doen. Ga je bios in dmv 1 knop. Als je je laptop opstart dan krijg je meestal een bericht van " F2 enter setup of SETUP del (knop) (of andere knop)". Deze knop moet je heel snel indrukken wanneer je laptop net aangaat (binnen 1 of 2 seconden). Je komt dan in je bios menu terecht. Hier kun je meestal een harde schijf wachtwoord en laptop wachtwoord (user password) instellen. Zo word er dus gelijk om een wachtwoord gevraagd wanneer je je laptop aanzet (voordat je bij windows komt). Stel ook een wachtwoord in voor je bios setup zodat mensen je bios ook niet in kunnen (supervisor password). Zo ben je dus beter beveiligd dan een standaard windows user wachtwoord die je binnen 3 minuten kunt kraken. Tegenwoordig kun je dit soort wachtwoorden zeer moeilijk kraken zonder de laptop open te schroeven en eraan te sleutelen, of je moet wachtwoord generators hebben (deze heb ik voor alle laptops).

Mocht je toch meer beveiliging willen (extreem), dan kun je truecrypt gebruiken. FF googlen en je hebt em zo gevonden. Als je nog hulp nodig hebt dan horen we het wel.
Pff ik snap het bijna niet laat staan zij
En warom zo moeilyk ?
Mijn uitleg is veel makelijker
Jij lijkt hem wel joh die schinees
Hij praat zo snel Zie 1:20
[video=youtube;-keWoavCECs]http://www.youtube.com/watch?v=-keWoavCECs[/video]

01-08-2011, 20:51



Citaat door issamcc:
Pff ik snap het bijna niet laat staan zij
En warom zo moeilyk ?
Mijn uitleg is veel makelijker
Jij lijkt hem wel joh die schinees
Hij praat zo snel Zie 1:20
[video=youtube;-keWoavCECs]http://www.youtube.com/watch?v=-keWoavCECs[/video]
hahaa, ja maar ik praat geen chinees. Dit zijn basis dingetjes vind ik. :P

01-08-2011, 23:57

Citaat door BaasbovenBaas:
Niet moeilijk doen. Ga je bios in dmv 1 knop. Als je je laptop opstart dan krijg je meestal een bericht van " F2 enter setup of SETUP del (knop) (of andere knop)". Deze knop moet je heel snel indrukken wanneer je laptop net aangaat (binnen 1 of 2 seconden). Je komt dan in je bios menu terecht. Hier kun je meestal een harde schijf wachtwoord en laptop wachtwoord (user password) instellen. Zo word er dus gelijk om een wachtwoord gevraagd wanneer je je laptop aanzet (voordat je bij windows komt). Stel ook een wachtwoord in voor je bios setup zodat mensen je bios ook niet in kunnen (supervisor password). Zo ben je dus beter beveiligd dan een standaard windows user wachtwoord die je binnen 3 minuten kunt kraken. Tegenwoordig kun je dit soort wachtwoorden zeer moeilijk kraken zonder de laptop open te schroeven en eraan te sleutelen, of je moet wachtwoord generators hebben (deze heb ik voor alle laptops).

Mocht je toch meer beveiliging willen (extreem), dan kun je truecrypt gebruiken. FF googlen en je hebt em zo gevonden. Als je nog hulp nodig hebt dan horen we het wel.
Beveilig ik dan hetgeen dat er geen nieuw account aan kan worden gemaakt?

01-08-2011, 23:59

Citaat door issamcc:
Heel makelijk.

Configuratiescherm> Gebruikersaccounts>Een acount weizigen> Een wachtwoord instellen.

En je kan ook bestanden beveiligen met een code als je dat ook wilt dan post ik hier wel meer info.
Dat is niet wat ik bedoel!!

Mijn broertje zit af en toe op de laptop, maar dan echt heel de dag. Hij gaat dan een eigen account aanmaken, zodat hij een andere keer toch mijn laptop kan openen met zijn eigen account. Maar wat ik wil, is hetgeen beveiligen als iemand een eigen account maakt op mijn laptop. Understand?

02-08-2011, 14:31

Citaat door Doewnyaaa:
Dat is niet wat ik bedoel!!

Mijn broertje zit af en toe op de laptop, maar dan echt heel de dag. Hij gaat dan een eigen account aanmaken, zodat hij een andere keer toch mijn laptop kan openen met zijn eigen account. Maar wat ik wil, is hetgeen beveiligen als iemand een eigen account maakt op mijn laptop. Understand?
Ik snap snap al is dit niet iets voor jou.
http://www.newsoftwares.net/folderlock/dutch/

02-08-2011, 18:38

Citaat door issamcc:
Ik snap snap al is dit niet iets voor jou.
http://www.newsoftwares.net/folderlock/dutch/
Oef, jullie maken het allemaal zo moeilijk en geven mij rare dingen die ik moet downloaden.

Bedankt voor je moeite!

02-08-2011, 18:40

Citaat door Doewnyaaa:
Oef, jullie maken het allemaal zo moeilijk en geven mij rare dingen die ik moet downloaden.

Bedankt voor je moeite!
Heb je XP, Vista of 7?

02-08-2011, 18:42

Citaat door NadorinoCrysis:
Heb je XP, Vista of 7?
Daar heb ik zelfs geen verstand van.

Ik denk dat ik Windows XP heb. Kun je me hiermee verder helpen?

02-08-2011, 18:50
Windows XP:
http://static.tz.nl/f/tap/41734_550315f0.jpg

Windows Vista:
http://www.bright.nl/upload/06/12/061204-vista-1.jpg

Windows 7:
http://www.clicko.nl/wp-content/uploads/2009/05/10738-windows7.jpg

02-08-2011, 18:54


Windows XP heb ik op deze laptop inderdaad. Windows Vista heb ik op mijn PC en die is wel beveiligd tegen het aanmaken van een nieuw account. What do I have to do?

02-08-2011, 18:57
XP is een oude shit.

Maak alleen 1 hoofdaccount, verzin een wachtwoord en geef m niet aan je broertje

02-08-2011, 19:14

Citaat door Doewnyaaa:
Oef, jullie maken het allemaal zo moeilijk en geven mij rare dingen die ik moet downloaden.

Bedankt voor je moeite!
Is geen rare ding
Met die programma kun je bestanden beveiligen.

Pagina's : [1] 2