Bekijk volle/desktop versie : Moeder en dochtertje 14 augustus op straat...



31-07-2011, 18:17
Salam oua3alaikom

Mijn naam is Amina, ik ben een jonge getrouwde moeder van 22 jaar uit Amsterdam en heb sindskort een dochtertje van 2. Ik was voorheen gelukkig getrouwd tot mijn man iedere keer dronken thuis kwam en alles om zich heen begon te gooien en mij sloeg, zelfs mijn kleding belande op straat, en al het geld van mijn werk en de bijslag van mijn dochtertje ging vergokken, en als hij thuis kwam sloeg hij me en reageerde hij zijn frustraties op mij, dat heb ik een lange tijd volgehouden, tot ik weer bij mijn moeder ging intrekken sinds Februari van dit jaar. Hij bleef in mijn huis en weigerde te vertrekken, omdat ik geen broers heb wist hij dat hij me meer kon maken.


Ik weigerde terug te gaan naar huis waardoor hij een aanleiding had bij de Marokkaanse consulaat dat ik was “”weg gelopen”” en dat ik dan fout zit wat natuurlijk niet waar was. Ik kon dat leventje niet meer aan en moest alles afstaan waaronder mijn paspoort,pinpas en noem maar op. Afgelopen maand heeft hij het opgegeven en is hij vrijwillig in het bijzijn van zijn ouders en mijn moeder vertrokken uit mijn woning en heeft letterlijk alles meegenomen, ook spullen die niet van hem waren. Terwijl ik bij mijn moeder thuis zat was ik erg angstig en bang om ook maar naar mijn terug te keren zodat ik hem niet tegen kom, tot ik goed nieuws kreeg van zijn ouders en dat was dat hij momenteel in Marokko zit om van mij proberen te scheiden terwijl hij de boosdoener des huizes was.

Afgelopen vrijdag kreeg ik een brief van de rechter waarin staat dat mijn huis ontruimd zal worden en dat ik voor 14 Augustus eruit moet en de sleutels moet inleveren, ik ben er achter gekomen dat mijn (ex) man de afgelopen 4 maanden geen huur heeft betaald en dat er ook een dagvaarding was bij de rechter waar ik niks van wist, in totaal met alle kosten erbij is mijn schadepost 2350 euro die ik voor 14 Augustus MOET betalen om in mijn huis te mogen blijven, juridisch is de contract nu al ontbonden, en over een regeling wil de aangewezen deurwaarder niet praten omdat ik eerder nooit had gereageerdop omdat mijn man nooit mijn post doorgaf. De lopende huur betaal ik wel met behulp van mijn moeder omdat ik op dit moment geen inkomen heb, volgens de woningbouw vereniging ligt die verantwoordelijkheid bij mij om ervoor te zorgen dat er een inkomen is en daar geef ik ze ook gelijk in.
Ik trouwde een man die duivelse praktijken aan overhield en zijn enige dochtertje op straat wil hebben wat hem ook bijna lukt.

Daarom wil ik alle mensen, jong of oud..broeders en zusters, buren en landgenoten op de vooravond van de gezegende maand ramadan vragen uit het diepste van mijn hartje om mij te helpen, omdat dit een hele hoge spoed heeft kan ik nu geen beroep doen op een inkomen in zo een korte termijn tot 14 augutus, dat zal veel te lang duren...Inmiddels heb ik een baan gevonden sinds 2 weken maar kan het niet meer voor elkaar krijgen omdat de tijd erg kort is.
Ik heb helaas geen familie leden die mij willen helpen en dat komt door ik zelf arabisch ben en ooit met een berberse jongen ging trouwen waar zei al sowiezo tegen waren, voor hun is dit lol behalve voor mijn moeder die me dagelijks steunt tot de dag van vandaag in mijn levensonderhoud en in die van mijn dochtertje, en veel heeft zei ook niet.
Ik vraag iedereen dit uit een wanhoopsdaad, ik eet en slaap letterlijk niet meer want ik mag mijn huis niet verliezen en ben 8 kilo in 3 weken afgevallen, heb al genoeg verloren in mijn leven.

Als er mensen zijn die een hartje hebben op de juiste plekje en iemand van straat willen helpen die altijd in het goede geloofde en handelde dan hoop ik in de naam van de Allemachtige dat er mensen zijn die mij willen helpen , stel nou als er 2350 mensen mij met 1euro kunnen helpen dan redden jullie een moeder en dochter van een koude winter, voorheen werkte ik hard en dat doe ik nog steeds, nu is de nood hoog en de tijd erg kort en heb alles geprobeerd,ik wordt van A naar B gestuurd en van C naar D maar tussendoor doet de deurwaarder wel zijn werk, krijg brieven dat ik eruit moet en alles leeg achter moet laten (alles is al leeg door mijn man) en de sleutels moet inleveren en de kosten alsnog moet betalen, inchaAllah zullen er broeders en zusters op staan die mij daarmee kunnen helpen, mijn laatste hoop en vertrouwen, ik hoef geen eten of kleding en ook geen luxe, als ik mijn huis verlies verlies ik echt letterlijk alles en vraag jullie nogmaals en nogmaals mij met 1 euro te helpen.
Moge Allah jullie bezitingen verdubbelen en jullie harten vullen met het goede wat de weg naar het Paradijs zal vergemakkelijken (Amien)

Mochten mensen niet in staat zijn mij te helpen dan is een du3a ook voldoende en als er mensen zijn die mij willen uitlachen of uitschelden, ook jullie krijgen ooit kinderen en het gevoel waar ik nu mee rond loop dat gun je niemand toe.

Ik vraag niet om persoonlijke hulp omdat er mensen zijn die misbruik maken van een zwakte van een mens maar vraag hulp met ogen dicht.
Jullie maken mij ongelovelijk blij met het kleinste wat je kan geven.
Stuur me een pm bericht als je hartje sneller klopt of kruis me weg als je geen gevoel hebt.

Moge Allah de heer der Hemelen en Aarde al het kwade uit de harten van de mens doen verwijderen en vullen met de geur van rozen en liefde van ons Schepper. Amien.

Wa3alaikom Salaam

31-07-2011, 18:53


sterkte meid en blijf hopen insha allah komt het goed

31-07-2011, 23:56
insha allah bidnillah lukt het wel
bid tot allah subhanawatala,
vraag hem om hulp, doe smeekbedes
en vraag Hem dat hij u en jouw dochter helpt